7 hafta once İngiltere' de onemli bir firmada IT System Assistant olarak işe başladım.
Amazon.com FBA depoya urun gonderdim ancak 2 aydır teknik sorunu cozemedikleri icin pek satış yapamadım.
Sterlin 6.25 TL oldu.
Merhaba arkadaşlar. Sizlere son bir kac yılımı paylaşmak istiyorum.
Foruma 2014 yılında uye olduğumda Muğla' da universite oğrencisiydim ve aylık 200-300 lira kazanmak icin internetten para kazanma yontemlerini araştırıyordum. Forumda ilk tanıştığım kişi @kaan48, oldu ve onunla birlikte reklamlarımıza tıklıyorduk. Selami abi de gurumuzdaydı da nickini bulamadım.
1-2 ay sonunda adsense ilk odememizi almıştık biraz para kazandım, kız arkadaşım uzerinden (şimdi eşim) kredi de cekerek Amerika Work and Travel programına katıldım. Bu sırada youtube calışmayı bırakmıştım. Program sonunda 4 bin dolar param vardı bununla aslında krediyi kapatacaktım ancak Miami de bir paraya baktım bir de plaja baktım ... paraya deyip butun parayı Miami de catır cutur yedim. Donduğumde 100 dolar bile param yoktu ve ciddi bir kredi borcum vardı. Kaan' la beraber tekrar youtube işlerine asıldık. Tam ciddi paralar kazanıyoruz derken Quiz ve sonraki ay adsense vurgunu oldu butun emekler cope gitti. Surekli kartlara, kredilere başvuruyoruz. Benim borc oldu 15bin tl. En son olan quiz, adsense vurgunundan gecen yıl kasım ayına kadar youtube neredeyse hic calışmadım sadece kanal satışları yaptım. Okulda ortalamam oldukca duşmuştu ve bir donem uzaklaştırma cezası aldım. Tabi sonrasında 3 ortalama ile mezun oldum. Notun, universitenin onemini vize başvurularında daha iyi anladım. Universiteler dunya' ya farklı kulturlere acılan kapılardır. Bunlar yaşanırken Microsoft MCP, MCSA, MCSE sertifikalarını aldım.
2017 Kasım ayında Kaan' kardeşimin desteğiyle iyice YT calışmaya başladık ardından aralık gibi yine TR adsenler kapandı ancak bu sefer durmadık daha cok calıştık. @EaglePaw İsmail kardeşimin de bana maddi manevi desteği cok oldu. Hala da yardımcı olmaya calışyor...

Bu sırada universite bitiyordu, kız arkadaşımla ilişkimiz ciddileşmişti ve dağına taşına kurban olduğum Turkiye' de bir gelecek kurma, yaşama hevesim kalmamıştı. Oturum izni alması kolay ulkeleri araştırmaya başladım.
Gecen yıl mart ayı borcumuz 25 bin tl' ye dayandı.
2017 Mart ayında 3 euro kesinleşmesini beklediğim adsense 1570 euro kesinleşti. @warworn 2.000 TL lik kanal sattım. Banka kredilerini, kartlarını yapılandırdım.
Vize almak icin banka hesaplarına duzenli girdi-cıktı yaptım.
Borclarımı tamamen temizledim.
Fransa turist vizesi aldık. Paris-Amsterdam-Bremen gezdik.
İngiltere turist vizesine başvurduk 2 gune vizeler geldi. (7 Haziran) Vizeler gelir gelmez evlilik kararımızı ailemize bildirdik. Ertesi hafta istemeye gittik. Ertesi Hafta ABD turist vizesine başvurduk bu sefer vize vermedi puştlar cunku maalesef yine butun ulkeler ile ilişkilerimiz kotuydu.
Birkac hafta icinde Mersin-Antalya kına duğun yaptık. 14 Temmuz evlilik 17 kasım ingiltere' ye giriş tarihimizdi. İngilte' de hic akraba, yakınımız yok. Direk cıktık geldik.

Londra' da birkac ay yaşadık. Ankara Antlaşmasına başvuru icin evraklarımızı hazırladık. Orta ingiltere' ye taşındık.
75bin Km de temiz Toyata Yaris marka aracımızı 700 Sterline aldık. TR fiyatı 25-30 bin tl. Sağ direksiyonda araba kullanmayı pizzacılarda paket servisini dağıtarak oğrendim.
Son bir kac aydır Adsense' ten 5 kuruş para alamadık. Kanallar boşa sayıyor. Son bir kac ay daha odeme alabilseydik şimdi burada Audi A5' i almıştım. Artık bunu da Amazon FBA yaparak yapacağız herhalde. (Yakında ilk urunu satışa cıkaracağım). İngilte' de neredeyse hic calışamadık butun paralar kralicenin ulkesine yaradı. Şimdi hic paramız kalmadı. Helali hoş olsun.
Son zamanlarda paket servis bahce duzenleme işleri yapıyordum artık iyice bunalmış buradaki Turk vatandaşlarımızın dedikodularından, sacmalıklarından, oyunlardından... Hatta birisi benim yanında calıştığım İngiliz' e gidip benim calışma izni olmadığını, bana cok az para vermesi gerektiğini vs soylemiş bu kansız yuzunden 3 kuruş ekmeğimizden olduk. Maalesef burada boyle hemşehrimiz cok var...
Kendisi ile hic karşılaşmasak da @ingilteredengonder İrfan abim sağolsun buraya gelmeden once de sonrasında da cok moral verdi, yardımcı olmaya calıştı. Eksik olma abicim.
Bugun' de oturum ve calışma iznimiz cok şukur geldi. Eşim adına Satış Pazarlama danışmanlığı şirketini kuracağız. Bende System-Network tarafından iş aramaya başladım.
Yol paramız olmadığı icin saatlerce yuruyerek iş başvurusu yapmaya, goruşmelere giderdik. Eşim TR de calıştığı yerde manevi olarak cok zarar gormuştu, cok yıptanmıştı ancak işten ayrıldığında Turkiye' de buyuk bir firmanın mağaza yoneticisiydi. Şimdi İngilte' de kendi şirketimizi acıyoruz.
Durumumuz, işiniz ne kadar kotu olursa olsun eğer calışır azmedersek mutlaka başarıya ulaşırız.
Kaan' ın desteği olmasaydı belki bu kadar rahat olmazdı. Hakkın odenmez mudur.
Bu arada @warworn kendisiyle TR de hic goruşmemize rağmen birbirimize desteğimizle İngiltere' ye oğrenci olarak geldi. Şimdi o da IT şirketini kurmaya hazırlanıyor.

Aramızda Ankara Antlaşması ile İngiltere' ye gelmek isteyen olursa lutfen bu postun altında yazsın elimden geldiğince yardımcı olmaya calışırım ancak lutfen youtube da araştırın oncelikle.
Ankara Antlaşması ile İngiltere oturum, calışma izni: İngiltere' de şirket kurmak isteyen Turk vatanşlarına yonelik bir girişimci vize turudur. Buraya gelip şahış şirketi kurup yaşayabiliyorsunuz. İster home office, ister işyeri...
Herkese bol şanslar ve kazanclar dilerim.