Dijital dunyanın gelişmesiyle birlikte kişinin ozgun icerik uretmesi ve bu icerikten para kazanmasının imkanları da artmış oldu. Bu imkanlardan birisi de YouTube ’da icerik uretimi; hobiyi veya uzman olunan bir konuda nasıl yapılması gerektiğini anlatmak.
Hazırlanan video izlendikce para kazanmak hatta yıllık 100 bin dolardan daha fazlasını kazanmak kulağa hoş gelse de YouTube fenomenlerinden Olga Kay durumun gorunduğu gibi olmadığını acıklamış.
New York Times ’a verdiği roportajda Olga Kay kimilerinin hayali olan evde istediğin zaman calışarak yılda 100 bin dolar kazanmanın zorluklarını anlatmanın yanında icerik uretiminde reklam verenlerin odediği ucretleri de paylaşmış. Dışarıdan ne guzel yaşam denilen ama aslında “iyi de o işler oyle olmuyor işte” dedirten noktalardan derlediklerim;
YouTube ’da populer icerik ureticileri unutulmamak icin yeni icerik uretmek zorunda olduklarını belirten Olga Kay unluyum yada takipci sayım halihazırda fazla deyip geri cekilmenin mumkun olmadığını bahsetmiş.
Kay ’ın paylaştığı rakamlar arasında dikkat cekenlerden biri haftalık 20 video oluşturması, bu yoğunluğa karşın en yeni videonun trafiği yakalama stresinin yeni video uretimini etkilediğini de sozlerine ekliyor. Her gununun kendine hızlı tuketilip bitecek bir video değilde bir sonraki yıl icinde gecerli olabilecek bir icerik uretimi duşuncesiyle gectiğini belirtiyor Kay.
Gectiğimiz 3 yıl boyunca yıllık 100 bin dolar ile 130 bin dolar arasında para kazanan Kay kaliteyi ve iceriği artırmak icin onemli bir rakamı işine yatırdığını paylaşıyor. Yani evde bir kamera ve oturarak yılda 100 bin dolar kazanmak mumkun olmadığını acıklamış. Bir diğer dikkat ceken noktaysa Times ’a konuşan Kay ’in ve diğer icerik ureticilerinin birim fiyatlarda duşme konusunda paylaştığı rakamlar. Reklaam verenlerin bin gosterim icin 2012′de 9,35 dolar oderken bu rakam 2013′te 7,60 dolara kadar duşmuş.

ABD odağında konuyu ozetleyen Kay ile ulkemiz piyasasının aynı olmadığını duşunmekteyim. Ozellikle ulkemizde ki haber sitelerinden bile daha fazla trafiğe sahip bloglarını ve blog sayılarını goz onunde bulundurduğumuzda ulkemizde icerik uretimi yonuyle hala buyuk potansiyel barındığını duşunuyorum.
Kay ’in roportajından yola cıkarak video kanalı nasıl kurulur icerik sıklığı ve ne kadar kazanılır gibi noktaların haricinde bunun sadece hobi olarak değil aksine iş olarak gorulup yapılması gerektiğini vurgusu onemli, roportaja ulaşmak isteyenler buradan ulaşabilirler.
Konuyla ilgili internet ekosisteminin yakından tanıdığı isimlerden Ersan Ozer ’le konuştum hatırlayacağınız uzere Uzman TV ’nin kurucusu olan Ersan Ozer, YouTube ’un Multi-Channel-Network (MCN) iş ortaklarından MediaKraft ’ın Turkiye ’ye adım atışında Turkiye Direktoru olarak aldığı gorevi surduruyor.
Ozellikle MediaKraft ’la icerik ureticilerini toplayan Ersan Ozer Turkiye ’den YouTube fenomeninin cıkacağını tahmin ettiğini belirterek unlu olmanın haricinde para kazanmak isteyenlerde Multi-Channel-Network ’lerin buyumesiyle daha cok para kazanabileceğini belirtti.
Tekrar ozetlemek gerekirse Turkiye ’den yılda 100 bin dolar kazanan bireysel icerik ureticisi olan daha cıkmadı, icerik sayısı arttıkca reklam verenler de bu alanı odak noktaları arasına alacaktır.
Kaynak : webrazzi.com