Urun ozellikleri sayfası: HP Pavilion - 14-ce3007nt Urun Ozellikleri | HP® Muşteri Desteği
CPU: Intel Core i5 1035g1 4C 8T 6MB Onbellek
RAM: 8 GB DDR4 2666 MHz (Anakartta tek slot var ve dolu, maksimum 16 GB destekliyor)
GPU: NVIDIA GeForce MX 130 2GB GDDR5
SSD: Samsung 256 GB M.2 NVMe SSD (hız testi sonucları ektedir)
Ekran: 14" 1920x1080p Full HD IPS
Tasarım ve Malzeme Kalitesi: Cihaz tamamen plastik kasa ancak cok da kalitesiz değil. Klavyenin basma hissiyatı gercekten guzel. Ayrıca iki kademeli aydınlatmalı klavyesi olsa da beyaz tuşlar uzerine beyaz aydınlatma olduğu icin biraz ışıklı ortamlarda dahi klavye aydınlatmasının bir işlevi kalmıyor. Yani aydınlatma, -doğal olarak- yalnızca karanlık ortamlarda kullanılmak uzere tasarlanmış. Ayrıca klavye uzerinde Caps Lock ve sessiz modu ışıkları var. Touchpad bence gayet guzel ve kullanışlı. Parmak hareketlerini destekliyor. Yorgun olmadığım surece harici fare kullanmıyorum bile. Ayrıca cihaz 1.6 kg. ağırlığında. 2021 cıkışlı cihazlar icin 14" boyutta bir cihaza gore 1.6 kg. ağır gelebiliyor fakat onceki cihazım 2.6 kg. olduğu icin tuy gibi hafif hissettirdi bana.
Ekran Deneyimim: Daha oncesinde 9 yıl boyunca 768p TN bir ekran kullanıcısı olarak kalitesi gercekten cok hoşuma gidiyor. Aşağıda anlatacağım gibi urunum kargoda kırıldı ve tekrar eski cihazıma gectimde gozum bozulacakmış gibi hissetmiştim. Cok farklı cihazlar kullanma imkanım olmadı ancak ekran konusunda tatmin edici bir cihaz. Parlaklığı guneş altında yetersiz kalıyor. En duşuk parlaklık seviyesi ise karanlıkta goz yormuyor.
Bağlantı Secenekleri: Urunun solunda iki adet USB 3.0 noktası, bir adet kulaklık girişi, bir adet Kensington kilidi ve kart okuyucu; sağında ise en ustte şarj aleti girişi, altında Ethernet portu, HDMI cıkışı, Type-C portu bulunuyor. İki adet USB 3.0 noktası bazen yetersiz gelebiliyor. Type-C portunu kullanmaya hic fırsatım olmadı. Acıkcası Type-C uzerinden şarj olup olmadığını da denemedim ama olmaz diye tahmin ediyorum.
Performans: Yukarıda da belirttiğim uzere cihazda Intel Core i5 1035g1 işlemci var ve forumda coğu kişinin bildiği uzere bu işlemci problemli. Throotle sorunu yuzunden ısındığında ciddi derecede performans duşuşu yaşanıyor. Ben oyun oynamadığım icin cok sorun yaşamadım ancak kesinlikle oyun oynanacak bir cihaz değil. Tasarımı dolayısıyla ısınmaya gayet musait. CS:GO oynadığım sıralarda -ilginc bir şekilde- bir sure sonra bazı tuşlar -sanırım cihaz ısındığı icin- basmamaya başlıyordu ve gercekten can sıkan bir durum. CS:GO ise 1024x768 cozunurlukte ve en duşuk ayarlarda 100 FPS ve uzeri şekilde oynanabiliyor. Ozetleyecek olursam bu cihaz oyun oynanmasını tavsiye ettiğim bir cihaz değildir. Benim gibi gunluk kullanıcı iseniz hicbir sorun yaşamazsınız. Bahsettiğim uzere 256 GB Samsung SSD ile geliyor. CrystalDiskMark test sonuclarını bırakıyorum.
Ses Deneyimim: Onceden ALTEC hoparlore sahip bir ASUS dizustu bilgisayar kullanıyordum ve hoparloru fena değildi. Bu cihazda ise B & O imzalı hoparlor var ve ses kalitesi gercekten cok guzel. Film izlerken ve muzik dinlerken guzel bir deneyim sunuyor.
Pil: Benim takıntılı olduğum hususlardan birisi pildir. Gecen sene bu bilgisayarı alırken asıl amacım universite kullanımıydı. Taşınabilir, sessiz ve pil omru uzun bir cihaz arıyordum. Pil omru cihazın en berbat yonlerinden birisi. Cihazı ilk aldığım zamanlarda bile en fazla 3 saat dayanabiliyorken aradan yalnızca 1 saat gecmesine rağmen fabrika cıkışı olarak 41Wh tasarlanan pilin kapasitesi 34Wh kaldı. Daha da kotusu, daha dun pil denetimi yaptığımda 36Wh pil omru gosterirken sadece 1 gun sonra, yani bugun test yaptığımda 35Wh gostermesi. Şu an cihaz %94'ten fazla şarj almıyor. Pili %94 olduğu zaman cihazın tam şarj olduğunu gosteren beyaz LED'i yakıyor. Cihazı aldığımdan beri cok titiz kullandım. Şarj olurken bilgisayarı kullanmadım, şarjı bitmeden takmadım, dolmadan cekmedim ve buna rağmen pil omru ciddi derecede kısaldı, ki zaten ilk alındığında bile sıfır cihaza gore cok kısaydı. Servise gonderdiğimde başıma gelenleri ise ayrı bir konuda anlatmıştım. Onun linkini en sona bırakacağım.
Fan Sesi: Universite oğrencisi olduğumdan dolayı sık sık toplu alanlarda kullanacağım icin sessiz bir cihaz arıyordum. HP'nin onceki senelerde fan ile olan sabıkasını (bkz: HP Pavilion G6) bildiğim icin biraz temkinliydim ancak gerek servis hakkında yapılan olumlu yorumlar, gerek o sorunlar duzeltildi diyen kişilere guvenerek urunu satın aldım fakat gercekten cok ciddi bir fan sesi problemi var. Birincisi, şarj tam dolu şekilde ve prize takılıyken fanı susturabilene helal olsun. İkincisi, YouTube'de video acıldığında direkt fanlar calışmaya başlıyor ve gercekci ucak sesi simulasyonunu kullanıcıya yaşatıyor. Aldığımdan beri bu sorunu yaşadığım icin urunu Şubat 2021'de servise gonderdim ve fanın değiştiğini soyleseler de sorun hala devam ediyor. Ozellikle arama motorunda "HP Pavilion 14 Fan Problem" şeklinde arama yapıldığında bu konuda yalnız olmadığımı gorebilirsiniz.
Muşteri Hizmetleri Deneyimim: Muşteri hizmetleri sayesinde hic dinlemediğim kadar klasik muzik dinledim. Bağlanmak dert, sorununu anlatabilmek dert, sorunun cozulebilmesi ihtimali ise neredeyse hic yok. Hatta bir keresinde ekran parazitlenmesi sorunu yaşadığımda sorunu kendim cozmuştum ve sonraki gun muşteri hizmetleri beni aradığında sorunun cozumunu ben onlara anlatmıştım. Yine başka bir gun ise "fan sesi problemim ile ilgili olan" videoyu muşteri hizmetlerine ilettiğimde "O arkadan gelen ses ruzgar sesi mi?" gibisinden bir soru yoneltmişlerdi.
Aşağıda konusunu bırakmış olduğum olayın devamında ise ikinci kez urunumu servise gondermiştim ve maalesef urunum kargoda kırılmıştı. Bunun uzerine HP muşteri hizmetleri beni kargo firmasıyla tamamen baş başa bıraktı ve hic yardımcı olmadı. Tum olayı kendi başıma yonettim ve sonunda hakkımı aldım.
Sonuc ve Değerlendirme: Bundan once 9 yıllık ASUS deneyimi ve guncel olarak 1 yıllık HP deneyimi tatmış bir muşteri olarak bir daha HP almayı duşunmuyorum. Urunlerini gectim, satış sonrasında problemleri cozmeye odaklanma belirtisi hic goremedim. Ben yaşadım diye herkes olumsuz deneyim yaşayacak değil elbette, ancak bu bana buyuk bir ders oldu. Cok buyuk bir hevesle almış olduğum bilgisayarımı şu an kullanmak icimden hic gelmiyor. Hakkımı arama surecinde de gordum ki neredeyse hicbir firma urununun arkasında durmuyor. Bundan sonra alacağım urunler icin "garantisi yokmuş gibi" davranmak en mantıklı davranış olacak gibime geliyor.
Vakit ayırıp okuduğunuz icin teşekkur ederim. Sorularınız olursa yanıtlamaya calışırım. İyi gunler dilerim.
Bahsettiğim konum: HP Teknik Servis Deneyimim
Dosya Ekleri


