Turkiye’nin en buyuk online araştırma şirketi DORinsight tarafından “Makyaj Malzemeleri Araştırması” gercekleştirildi. İşte ilginc sonuclar.

7-12 Eylul 2012 tarihlerinde online olarak yapılan araştırma 74 ilden 583 kadının katılımı ile gercekleştirildi.

Kadınların en cok kullandığı makyaj malzemesi rimel.

Katılımcıların en cok kullandığı makyaj malzemesi %68 ile rimel. Bunu %66 ile goz kalemi, %65 ile ruj takip ediyor. Oje ve dudak kalemi haric butun makyaj malzemelerini kullananlar icinde 25 - 34 yaş arası orta yaş grubunun ağırlığı dikkat cekiyor. Dudak kalemini en az kullanan grup 18 - 24 yaş arası gencler. Yuksek sosyo-ekonomik sınıflara mensup kişiler daha cok makyaj malzemesi kullanıyor. Ote yandan, araştırmaya katılan kadınların %12’si makyaj malzemesi kullanmıyor. Bu oran 25 - 34 yaş arası grupta %7 iken, 45 yaş ve uzeri grupta %31 olması dikkat cekiyor.

Makyaj malzemelerine ayda 55 TL butce ayrılıyor.

Araştırmaya gore; makyaj malzemesi kullanan kadınlar makyaj malzemelerine ayda ortalama 55 TL’lik bir butce ayırıyor. En cok butce ayıranlar 68 TL ile AB sosyo-ekonomik sınıfına mensup kişiler. En az para ayıran kesim ise ayda ortalama 47 TL ile 18 - 24 yaş arası gencler. Makyaj malzemesi kullanıcılarının 10’da 1’inden fazlası makyaj malzemelerine ayda en az 100 TL’lik butce ayırıyor. Buna karşın, makyaj malzemesi kullanıcılarının yaklaşık 3’te 1’inin makyaj malzemelerine ayırdığı butce ise 20 TL’nin altında.

Kadınlar makyaj malzemelerini mağazadan almak istiyor.

Araştırmaya gore makyaj malzemesi kullanan kadınların %75’i makyaj malzemelerini mağazadan almak istiyor. %35’lik bir kesim ise katalogdan secerek almaktan yana. İnternetten almak isteyenlerin oranı %21, katalogdan satış yapıp urunlerini indirimli olarak almak isteyenler ise %15 seviyesinde. Katalogdan satış yapıp indirimli urun almak isteyenler ağırlıklı olarak 18 - 24 yaş arası gencler. Katalogdan secerek almak da genclerin tercihi. Bir başka dikkat ceken ayrıntı ise, urunleri internetten satın almak isteyenlerin ağırlıklı olarak AB sosyo-ekonomik sınıfına mensup kişiler olması.

Alıntıdır.