Ozellikle son donemde calışmalarıyla buyuk ilgi ceken, sayısız onemli isimle birlikte sahne almasının yanı sıra kendi sahnesiyle de takipcilerinin beğenisini toplayan, başarılı isim Grup Ses Beats'le yazılı bir roportaj gercekleştirdik. Muzik yaşamından bahseden ve setlerinin nasıl oluştuğunu anlatan Grup Ses Beats, Hiphoplife'a ozel bir proje uzerinde calıştığını da mujdeledi. Lafı fazla uzatmadan sizleri bu roportaj ile başbaşa bırakıyoruz.


Kendinden, muziğinden ve bugune kadarki calışmalarından bahseder misin? DJ'liğe başlangıcın nasıl oldu? Seni bu konuda tetikleyen şey neydi?

90’ların sonundan beri elektronik muzikle ilgileniyorum. Tetikleyen şey nedir bilmiyorum. Basit programlarla ceşitli turlerde parcalar yapıp Ankara’daki mekanlarda calmaya başladım. Benimle beraber etrafımda benzer uretimleri olan insanlar vardı. Birbirimizi motive ettik, hala beraber calıyoruz. Şu an faliyetlerimiz İstanbul’da devam ediyor

DJ’lik denince akla elektronik tabanlı muzik calmak geliyor. Onceleri sen de elektronik muzik calarken nasıl oldu da Hiphop tabanlı soundlar'a kaydın?

Aslında arada sırada hala funk, jungle ve dubstep gibi turlerde calıyorum. Farklı isimler kullandığım icin ben olduğumu bilemiyor insanlar.

Bu tarzdaki benzer bir atılım Finders Keepers Records’un yayınladığı albumlerle başlamıştı. Andy Votel de setleriyle dunya capında populer bir hale geldi. Ondan esinlenme veya ilham alma gibi bir durum oldu mu?

F.K’nin bastığı Selda ve Mustafa Ozkent albumlerinin Turkiye’de 60’larda ve 70’lerde uretilen muziklere yurtdışında ciddi bir ilgi cektiği bir gercek. Bunların dışında da bu doneme ait bircok resmi/resmi olmayan plak basıldı. Hatta gecen ay Wire dergisi bu konuda bir dosya bile yaptı. Bu gelişmeler elbetteki buradaki muzisyenleri ve dj’leri de etkiledi. Bu donemin uretimlerine ilgiyi artırtı. Ben onceleri masallardan parcalar kullanıyordum, pop şarkılarını bozup editliyordum. Bugun yaptıklarıma benzer Hip hop parcalarım da vardı. Kabus Kerim’le tanıştıktan sonra bu tarafa daha cok ağırlık verdim. Grup Ses Beats de bu şekilde ayrıldı diğer yaptıklarımdan.



Kabus Kerim'le olan tanışıklığın ve Kabus Kerim'in muziğine olan etkisi nasıl oldu?

Kabus Kerim’le 2008’den beri internet uzerinden tanışıyorduk. Turkiye’ye gelip gittiği donemlerde bir araya gelip beraber calma fırsatım oldu. Kerim projeyi başından beri destekledi. Katkıda bulundu.

DJ’liğin temelinde loop anlayışı var. Sen de bulduğun sample’ları loop haline getirerek muziğini insanlara sunup orijinal halinden farklı duygular yaratıyorsun. Sen yaptığın muziği nasıl tanımlarsın?

Formul aslında gayet basit. Farklı plaklardan ve kaynaklardan minik parcalar alıp onları birbiriyle karıştırıyorum. Sesleri dolgunlaştırıyorum. Davullar ekliyorum.

Calışmalarında ne tarz melodileri ve ritimleri on planda tutmayı tercih ediyorsun biraz sample secimine değinir misin? "Sadece Turk parcaları kullanırım" gibi bir prensibin var mı?

Grup Ses Beats olarak daha cok yerli plakları ve kaynakları kullanıyorum. Gecmişte yapılanlara dikkat cekmeyi seviyorum acıkcası. Boylece başkaları da “acaba bu ne?” diyerek daha once duymadıkları muzisyenlere ulaşıyor. Sample olarak herşeyi kullanıyorum. Sırf plaklarla sınırlı kalmıyorum. Radyo anonsları, film sesleri… ne olursa. Bir şekilde parcalar yerine oturuyor kendi kendine.

Mixtape oluştururken genellikle eski kayıtlardan yararlanıyorsun. Bu eskiye olan saygından oturu mu yoksa eski kayıtları daha mı işlenebilir buluyorsun?

Bizimle aynı yaşta, aynı yerlerde yaşayan insanların yıllar once nasıl muzikler yaptığını araştırıp toplamaktan keyif alıyorum. Bunları mixlenmiş setler halinde paylaşıp başkalarının da dinlemesini sağlamak hoşuma gidiyor.

Bu donemlerden senin icin ayrı bir anlamı olan sanatcılar var mı?

Studyolarda kısıtlı imkanlarla harikalar yaratmış bircok isim var. Zafer Dilek, Gokcen Kaynatan, Okay Temiz, Dun Bugun Yarın Orkestrası, Metin Alatlı ve Murat Ses bu isimlerden yalnızca birkacı.



Setlerinde Yeşilcam'dan da alıntılar goruyoruz. Sıkı bir Yeşilcam takipcisi misin?

Yeşilcamla herkes gibi kucuk yaşlarda tanıştım. Ozel olarak Yeşilcam’dan sample kullanmamın bir nedeni yok ama mutevazi bir film posteri ve film arşivim vardır.

İşin dinleyici kısmına bakacak olursak, yapmış olduğun projeler ve almış olduğun sahneler ışığında muziğine gelen reaksiyonlar ne boyutta, istediğin tepkileri alabiliyor musun?

Bu projeye başlarken bir beklenti icerisinde değildim. Hala değilim. Başlarda setlerime kendi yaptıklarımı da karıştırıyordum sonra zamanla parcaların sayısı artınca Grup Ses Beats performansları oluşmaya başladı. Olumlu tepkiler de var olumsuzlar da. Genel olarak eğlenceli bir proje olarak algılandı Grup Ses Beats.

Sadece Hiphop oğelerinden oluşan setler yada projeler hazırlamayı duşunuyor musun? Orneğin bir MC ile birlikte calışmak gibi duşuncen var mı? Onumuzdeki gunlerde hazırlamayı planladığın projelerden bahseder misin?

Grup Ses Beats işten gucten zaman ayırabildiğim kadarıyla bir sure daha devam edecek. Sonrasında başka projelerle yoluma devam etmek istiyorum. Grup Ses Beats’in 1-2 yıllık bir omuru kaldı diyebilirim. Projenin enstrumantal ağırlıklı devam etmesini istiyorum ancak Hiphoplife’a ozel bir kereliğine MC’lerle kaydedeceğim bir e.p projesi şu an sırada. Ayrıca arkadaşlarımla bir toplama album hazırlamayı planlıyoruz. İcinde surpriz isimler olabilir. Performanslarıma gorsel desteği geliyor. Bundan sonra daha kalabalık olacağız sahnede.

Eklemek istediğin bir şey var mı?

Yaptıklarımı soundcloud.com/grupsesbeats adresinden takip edebilirsiniz. Teşekkurler.
__________________