Dortmund, Almanya merkezli; bilgisayar ve konsol oyunları uzerinde calışan kucuk, bağımsız bir oyun geliştirme studyosu olan Z-Software'in oyunu Dustwind - The Last Resort'a goz atıyor ve detaylıca inceliyoruz. Dustwind Studios tarafından geliştirilen ve ilk olarak 29 Kasım 2017'de PC icin piyasaya surulen yapım, Eylul 2021 itibariyle Xbox One, Xbox Series X|S, PlayStation 4 ve PlayStation 5 icin de cıkmış bulunuyor. Cıktığı ilk yıllarda bir hikÂye moduna sahip olmayan yapım, yaklaşık 10 saatlik yeni bir hikÂye seruvenine de kavuşmuş.

Dustwind - The Last Resort inceleme​Apokaliptik bir evren​Oyunun hikÂyesi kıyamet sonrası bir zaman diliminde geciyor. 'Mainframe' olarak adlandırılan yoldan cıkmış bir yapay zekanın tetiklediği olay sonrası, dunyada bulunan robot orduları, diğer tum yaşam formlarını hedef alıyor ve insanlar ile robotlar arasında; dunyanın gorduğu en buyuk savaşın ta kendisi patlak veriyor.

Savaşı zar zor kazanan; fakat bedelini cok buyuk bir şekilde odeyen insanlar, artık Corak Arazilerde hayatta kalmak icin mucadele ediyor. Nukleer savaşın getirdiği sonuclar ve evrimlerle yuzleşen insanlık, yaşamak icin en acımasız donemlerden bir tanesine denk geliyor. Corak Arazilerde yiyecek ararken, ana karakterimiz ve kızının, yağmacılar tarafından pusuya duşurulmesi ile birlikte hikÂyemiz başlıyor.

Bize işkence edip, olesiye doven yağmacılar, kızımızı kacırıyor ve bizi olume terk ediyor. Hafızasını kaybetmiş ve hicbir şeyi kalmayan ana karakterimiz, kızını kurtarmaya yemin ediyor. Dustwind'in karanlık evreni ile yuzleşecek olan karakterimizin hikÂyesi, yaklaşık 10 saatlik 'yetersiz' bir macera sunuyor.

Heba olmuş bir konsept​Cıktığı ilk yıllar icerisinde bir hikÂye moduna sahip olmayan yapım, incelememin bir ust paragraflarında anlattığım gibi, yeni bir hikÂye moduna da kavuşmuş. Daha oncesinde, oncelikli olarak cevrimici oynanışa odaklanmış olan Dustwind - The Last Resort, oldukca gec de olsa en buyuk hatasını telafi etmiş - edebildiği kadarıyla - diyebilirim. Oyunun icerisinde bulunan oyuncu sayısı 'neredeyse yok' denecek kadar az bir şekilde. HÂliyle cevrimici bir deneyim epey imkansız oluyor. Ayrıca, oyunun cok oyunculu tarafını konsollara getirmemişler. O yuzden detaylı bir şekilde bakamadım.

İcerisinde ceşitli co-op gorevler de barındıran yapım, toplamda altı adet oynanış moduna sahip. Bu oynanış modları, oyun icerisine ceşitlilik katıyor ve 'cerezlik' diyebileceğimiz, canınız sıkıldığında girip, kısa bir taktiksel deneyim yaşayabileceğiniz bir yapım hÂline getiriyor Dustwind'i.

Oyunu ilk actığımda karşılaşmış olduğum arayuzu ise oldukca başarısız buldum. Oyun bizlere ortalama bir gorsellik sunuyor olsa da, izlenmiş olan yanlış arayuzu tasarımı ve font seciminden dolayı epey buyuk bir eksiye duşuyor diyebilirim. Ozunde izometrik ve gercek zamanlı taktiksel bir yapım olan Dustwind, bizlere nostaljik yapımları hatırlatıyor olsa da, maalesef denemiş olduğu neredeyse hicbir şeyi bu yapımlardan daha iyi yapmayı başaramıyor.

Oyunun oynanış tarafı oldukca basit; fakat detaylı bir yapıya sahip. Bizlere sunulmuş olan silah, techizat ve aksesuar ceşitliliği ile taktiksel oynanış planı gercekten one cıkıyor. İcerisinde; insanlar, valkurler, insansılar, titanlar, kopekler, kanalizasyon cuceleri ve daha bircok mutantımsı ırk bulunduran Dustwind, taktiksel ve ceşitli bir oynanış ile, ceşit ceşit duşmanla yuzleşmemizi sağlıyor.

Oyunun oynanış tarafı ozellikle Fallout Tactics'i anımsatıyor ve Dustwind icin yeterli diyebileceğimiz bir seviyede olsa da, oyun, basit ve epey sorunlu yapısını surekli olarak oyuncunun yuzune vuruyor. İncelememin başlarında anlattığım uzere Dustwind'e yeni bir hikÂye modu eklenmişti. Bu hikÂye maalesef son zamanlarda sıklıkla denk geldiğimiz 'klişe' lafını anımsatıyor. Yetersiz bir şekilde yazılmış olduğunu duşunduğum hikÂye; şuraya git, bunu avla veya ele gecir, yapısının ustune cıkamıyor.

Ayrıca, oyun icerisinde bulunan sorunlar bunlar ile sınırlı kalmıyor. 2017'nin sonlarına doğru olan PC'ye cıkışının ardından yıllar sonra konsollara da gelen Dustwind, yeni nesil konsollara optimize edilmemiş bir şekilde gelmiş. Oyunun sayfasında her ne kadar bu optimizasyonun olduğu yazıyor olsa da, oyun icerisinde bulunan tuhaf kare hızı sorunları ve ekran yırtılmalarının; yanı sıra, bircok sorun mevcut.

Oynanış tarafı her ne kadar Fallout Tactics'i anımsatıyor olsa da; Dustwind - The Last Resort, sizlere aradığınız nostalji hissini veremeyebilir. Optimizasyon ve oyunun yapısından kaynaklı sorunların; yanı sıra, oyunda bolca 'bug' dediğimiz hatalardan da mevcut. Oynanış deneyiminizi direkt olarak etkileyen bu hatalar, bazen uzun bir goreve yeniden başlamanıza veya can sıkıcı dakikalar yaşamanıza sebebiyet verebiliyor.

Kendi icerisinde gercekten guzel bir konsepte sahip olan Dustwind, maalesef ihtiyacı olan kalite standartlarının ustune cıkamamış. Oynanış tarafı ve taktiksel yapısı yeterli seviyede diyecek olsak bile; yetersiz hikÂyesi, optimizasyon sorunları, oyun icerisindeki hatalar ve oldukca hızlı bir şekilde 'sıkıcı' hÂle gelen temelleriyle, bana arayışında olduğum deneyimi sunamadı.

Dustwind - The Last Resort'u bir Xbox kontrolcusuyle oynamış birisi olarak, diğer sorunlara nazaran; kontroller konusunda cok daha az sorun ile karşılaşmış olsam da, oyunun kontrol şeması ve oyuncuya vermiş olduğu ozgurluğun yeterli seviyede olmadığını duşunuyorum. Ayrıca oyunun yapay zekası, icerisinde barındırdığı problemlerle, bazen oyuncuyu cileden cıkarabiliyor.

Son soz​Uzun lafın kısası, Dustwind - The Last Resort, gercekten buyuk umutlarla girdiğim; fakat buyuk bir hayal kırıklığıyla karşılaştığım bir yapım oldu. Barındırdığı konsepti tam anlamıyla değerlendiremeyen yapım, bizleri, yeni ve eğlenceli bir gercek zamanlı taktiksel deneyimden adeta alıkoymuş. İcerisinde bulunduğumuz yıllar itibariyle sayısı gittikce azalmakta olan turden bir oyun olan Dustwind'in, maalesef strateji ihtiyacımızı giderebilecek bir oyun olduğunu duşunmuyorum.