Uzun suredir yapım aşamasında olan Cyberpunk 2077 incelemesinde oyunun dunyasına ve genel oynanış dinamiklerine yakından bakıyoruz.
Cyberpunk 2077'ye uzun suren yapım sureci ve ard arda gelen ertelenmelerin sonrasında nihayet kavuştuk. Her sarı sayfa gorduğumuzde irkilmeye başladığımız oyun aslında biraz daha zamana ihtiyacı olduğunu daha ilk dakikalardan belli etmeye başladı. Bu hatalardan ve oyunun optimizasyonundan, grafiklerinden tabi ki bahsedeceğiz. Farklı sistemlerde denediğim oyunu ultra RTX ayarlarında oynamak icin ise ekran kartı olarak Gigabyte NVidia GeForce RTX 3080 Eagle modelini kullandım. Yani yazı icerisinde RTX ve DLSS teknolojileri de olmak uzere grafiksel olarak bircok detayı da sizinle paylaşacağız.
Cyberpunk 2077 PC incelemeCyberpunk 2077 bildiğiniz gibi Night City isimli bir şehirde geciyor. Amerika'nın California eyaletinde olan bu kurgusal şehir ilk olarak Coronado City olarak adlandırılsa da temellerini atan Richard Night'ın olumunden sonra Night City adını alıyor. Burada uzun uzadıysa Night City ya da Cyberpunk dunyasının gecmişini anlatmayacağım. Bunun icin bircok kaynak bulunduğu gibi zaten oyun icerisinde onemli olaylar uzerinde sık sık duruluyor.
Bilinmesi gereken en onemli detay ise Cyberpunk Evreninin temellerinin 1800'lu yılların sonuna kadar uzanan bir kulliyata sahip olması. Aradan gecen gecen bu sure zarfında şirket savaşları, trajik olaylar ve efsane karakterler bu şehrin kanlı gecmişini de oluşturmuşlar. Oyunla ilgili olan bazı kilit karakter ve bu karakterlerin hikayelerini zaten oyun sırasında goruyorsunuz. Başta Johnny Silverhand olmak uzere onun kız arkadaşı Alt Cunningham ya da Rogue, Adam Smasher gibi Cyberpunk dunyasına aşina olanların bildiği bircok karaktere oyunda bir şekilde yer verilmiş. Cyberpunk 2077 tarih olarak gunumuz ile benzer bir gecmişe sahip. Fakat zaman cizelgesi aslında 1800'lu yılların sonu ve ozellikle 1900'lu yılların başından itibaren artık alternatif bir tarih cizgisi şeklinde ilerliyor. 80'li 90'lı yıllar ile birlikte artık teknolojinin cok ilerlediğini hatta milenyum ile birlikte Cyberpunk dunyasını oluşturan bircok temelin coktan atıldığını goruyoruz. Yazıda da şehrin gecmişine odaklanmaktansa oyundaki durumuna değinmek istiyorum.
Oyunda Johnny Silverhand başta olmak uzere Cyberpunk evreninin bircok onemli karakterine yer verilmiş.
Genişletmek icin tıkla ...
Cyberpunk 2077 dunyası ilk bakışta kucuk gibi gelse de aslında dolu dolu bir şekilde tasarlanmış. Bunu tam olarak nasıl ifade edebilirim bilmiyorum ama oyunun dunyası şimdiye kadar gorduğum en yoğun olarak tasarlanan dunya diyebilirim. Yani Red Dead Redemption 2, GTA 5 ya da Witcher 3 gibi oyunlarda da cok fazla detay var tabi ki ama yoğunluk olarak Cyberpunk 2077 cok başka bir seviyeye cekilmiş. Devasa yapı ve gokdelenlerin olduğu bu şehirdeki harita tasarımı bazı noktalarda dikine uzanan bir yapıya sahip. Apartmanınızdan dışarı adımınızı attığınız anda hakikaten de devasa bir dunyanın icerisinde olduğunuzu hissediyorsunuz. Kalabalık insan grupları, neon ışıkları, gok yuzune uzanan gokdelenler, ucan araclar ve futuristik atmosfer biraz başınızı donduruyor diyebilirim. Buradaki en buyuk sıkıntı ise populasyon olayının tam olarak dengelenememiş olması. Şehir merkezi beklenildiği gibi kalabalık. Fakat binalar olmasına rağmen bazı bolgelerde kuş ucmaz, kervan gecmez bir yapı olması bu dengesizliği ortaya cıkarmış.
Trauma ekibi altın ya da platin uyelerini korumak icin babasını bile tanımaz
Night City rengarenk olduğu kadar karanlık ve tehlikeli bir şehir. Her koşe başında farklı bir olayla karşılaşabiliyorsunuz. Silahlı bir catışmaya denk gelebilir ve olaya mudahil olabilirsiniz. Ya da soyulmak uzere olan bir vatandaşı kurtarmak tamamen sizin tercihinize bırakılmış. Kendi copluğunuzde bu işleri tereyağından kıl ceker gibi halledebiliyorsunuz. Fakat daha tekin olmayan, karanlık sokaklara saptığınızda ya da buyuk bir cetenin kontrolunde olan bir bolgeye girdiğinizde kahramanlığa soyunursanız ağzınızın payını cok guzel veriyorlar. Siperden kafanızı cıkartmadan mermiyi beyninize yiyiveriyorsunuz. Bu noktada goreve giderken navigasyonun hep ana yolları gosterdiğini fark ediyorsunuz. Bir kere daha kestirme bir yol buldum ve ara sokağa saptım. Burada cete elemanları onumu kesti ve kucuk caplı da olsa bir catışma yaşandı. Hele ki yuksek seviyeli bolgelerde benzer senaryolar ile karşılaşırsanız, o sokaktan canlı olarak cıkma ihtimaliniz bir hayli duşuk oluyor. Bu gibi olaylar Night City'nin o acımasız atmosferini pekiştirmeyi başarmış.
Cyberpunk 2077 gorev anlamında dolu dolu bir oyun. Ana hikaye dışında yapılacak gercekten de tonla iş var. Onemli karakterlerden aldığınız yan gorevler dışında gezilecek yuzlerce nokta bulunuyor. Zaten haritayı actığınızda kucucuk bir bolgede bile ortaya cıkan işaretleri gorunce yapılacak bircok şey olduğunu anlıyorsunuz. Implant noktaları, restoranlar, gece klupleri ya da silah dukkanları gibi etkileşime girebileceğiniz bircok mekan bulunuyor. Biraz once de bahsettiğim gibi gelişi guzel cereyan eden bazı olaylarla da karşılaşmanız mumkun. Tum bunların dışında telefonunuz neredeyse hic susmuyor arkadaşlar. Yani onemli bir goreve doğru yol alırken bile surekli iş teklifleri geliyor, farklı gorevlerin kilidi acılıyor. "Abi meşgulum telefon falan uğraşamam" şimdi dediğiniz anda cep telefonunuza mesaj bildirimleri gelmeye başladığını goruyorsunuz.
Bu gorev yapısı dışında haritaya mini gorevler ve ne olduğunu bilmediğiniz soru işaretleri de serpiştirilmiş. Hatırlarsanız benzer bir sistem Witcher 3 icin de kullanılmıştı. Kimi zaman ufak hırsızlıklar, ortadan kaldırma gorevleri olsa da bazen cok komik ya da dallanıp budaklanan guzel gorevlerle de karşılaşabiliyorsunuz. Bu durum haritadaki mini gorevleri ve soru işaretlerini de renkli kılmayı başarmış. Gorev sistemindeki en buyuk problem ise bazen fazla kopuk hissettirmesi. Yani hırsızlık, ortadan kaldırma gorevlerini gectim, bunlar zaten para kazanmak icin yaptığımız ve ne olduğu cok basit anlaşılabilen gorevler. Fakat bazen ne yaptığınızı, neden yaptığınızı anlayamadığınız gorevlerin icerisinde buluyorsunuz kendinizi. Bu konuda ufak da olsa bir dengesizlik durumu soz konusu.
Oyunun dunyasında yapacak yuzlerce yan gorev bulunuyor.
Oyunda Watson, Westbrook, Heywood, Pacifica, Santo Domingo, City Center ve Badlands olmak uzere yedi farklı bolge bulunuyor. Hani bolge yoğunluğunu daha net bir şekilde belli etmek icin kendi deneyimimden size bahsedeyim. Birazdan da bahsedeceğim giriş senaryolarını saymaz isek oyuna apartmanınızın da bulunduğu Watson bolgesinde başlıyorsunuz. Hatta Watson bolgesinin Little China kısmı oyunun ana başlangıc noktası olmuş. Oynadığım neredeyse ilk 10 saatlik surede bu bolgeden hic dışarı cıkmadığımı fark ettim. Hala da yapılacak bir suru şey vardı o bolgede. Başlangıc senaryosu demişken oyunun bu ozgecmiş sisteminden de bahsedelim.
Cyberpunk 2077'de Gocebe (Nomad), Sokak Cocuğu (Street Kid) ve Şirketci (Corpo) isimli uc tane ozgecmiş senaryosu bulunuyor. Bunlardan hangisini secerseniz ona gore hikayeye farklı bir başlangıc yapıyorsunuz. Hepsi oyunun farklı bir noktasında hikayeye başlamanıza neden olduğu gibi aynı zamanda bazı avantajları da beraberinde getiriyor.
Gocebe: Bu secim aslında ozgecmiş kısmındaki en farklı hikayeye sahip. Cunku başlangıcı direkt olarak Night City dışında yapıyorsunuz. Night City'e sokmak uzere bir kargo alıyoruz ve yolda aracımız bozulmuş bir şekilde hikayeye başlıyoruz. Daha oyunun başında Badland adı verilen bu corak toprakları gormek ve burada araba surmek gercekten de cok keyifli olmu. Daha ozgur ruhlu bir karakter portresi cizebileceğiniz bu secimde Night City'e girdiğinizde ise işler biraz sıkıntıya girebiliyor. Şehir dışından olanlara cok nazik davranmayan karakterler bazı diyalog secimlerinde sizi tersleyebiliyorlar.
Gocebe senaryosuna şehrin dışında ucsuz bucaksız topraklarda başlıyorsunuz.
Sokak Cocuğu: Bu secim tam olarak ifade etmek gerekirse torbacıların, cetelerin, itin, kopuğun arasında buyuduğunuz bir karakter gecmişi sağlıyor. Bu hikayeye bir araba calmak icin aldığımız gorevle başlıyoruz ama işler tahmin edebileceğiniz gibi bir sure sonra cığrından cıkıyor. Sokak Cocuğu seciminin en buyuk avantajı ise ceteler ve daha duşuk klasmandaki karakterler ile konuşurken ek diyalog secimlerine kavuşuyor olmanız. Yani night City'nin her koşe başında cetelerle dolu olan bir şehir olduğunu duşunursek mantıklı secimlerden birisi de bu diyebiliriz.
Şirketci: Şirketci secimi adından da anlaşılabileceği gibi daha ust kademeden başlayacağınız bir ozgecmişi barındırıyor. Ust kademenin tum cakallığını deneyimlediğimiz bu kısımda fragmanlarda da sık sık gorduğumuz suikast sahnesi ile suslenmiş. Bu secimin en buyuk avantajı ise daha ust kademe karakterler ile konuşurken yeni diyaloglara kapı aralaması oluyor.
Ben oyundaki bu uc senaryoyu da belli bir sure denedikten sonra ana ilerleyişimde Sokak Cocuğu secimini yaptım. Oyundaki en buyuk eksiklerden birisi bu ozgecmiş işleyişinde karşımıza cıkıyor. CD Projekt her ne kadar daha once farklı bir işleyiş sunacağını belirtse de temelinde uc senaryonun da aynı noktada kesiştiğini goruyorsunuz. Ana ilerleyişinize cok buyuk bir katkıları malesef olmuyor. Yapılan acıklamalarda orneğin Şirketci senaryosunu sectiyseniz harbiden de buyuk denizde, biraz da akıllıca oynayarak ilerleyeceğimiz aklımıza gelmişti. Ya da Nomad secersek cok daha farklı bir işleyiş sunulacağını duşunmuştuk. Bu ozgecmiş senaryoları 20-25 dakika sonra ortak ilerleyişte kesişiyor ve sadece ek diyalog secenekleri sunuyorlar.
Bu diyalog secimleri genelde bilgi almak uzerine kurulmuş olsa da bazı gorevlerde neyse ki farklı cozumler de uretmenizi sağlıyor. orneğin girmeniz gereken bir şirket binası olduğunda Şirketci senaryosunu sectiyseniz ona gore farklı bir yontem bulabiliyor ve elinizi silahınıza atmadan bu işi cozebiliyorsunuz. Ya da Sokak Cocuğu senaryomda başıma gelen başka bir olay ile bu durumu ornekleyeyim. haritada bir soru işaretine gittim ve buradaki restoran sahibi icin ufak bir iş hallettim. Tam odememi alıp cıkacakken iceri eli silahlı 4-5 kişi girdi. Bu noktada dilerseniz silahınıza davranıp olayı kanlı bir şekilde cozebiliyorsunuz. Fakat Sokak Cocuğu senaryosunda ek bir secim karşıma cıktı ve "bu bolgede soygun yapıyorsanız kesin şu cetedensinizdir, ama uzerinizde onların sembolu olan ceketleri goremiyorum. Eğer habersiz bir soyguna kalkıştıysanız tabutunuza son civiyi cakmışsınızdır" tarzında bir uyarıda bulundum. Bunu duyan soyguncular biraz atarlansa da arkalarına bakmadan, komik bir şekilde mekandan tuyduler.
Oyunda ozgecmiş secimini yaptıktan sonra karakter oluşturma ve yetenek puanı secimleri ile karşılaşıyoruz. Karakter oluşturma kısmında oncelikle kadın ve erkek secimlerine yer verilmiş. Sonrasında CD Projekt Red ekibinin sunmuş olduğu uc hazır karakterden birini ya da random karakter yaratma secimini kullanabiliyorsunuz. Tabi kaşına, gozune, tırnağına ya da kulağındaki kupeye bile ben karar veririm derseniz oldukca detaylı bir karakter oluşturma seceneğine de yer verilmiş. Sac tipi, ağız, burun gibi klasik secimlerin yanı sıra diş, dovme, yara izleri gibi geniş bir yelpaze sizi bekliyor. Bu secenekler ile gercekten de cok farklı karakterler oluşturmak mumkun.
Buradaki en ilginc secenek ise genital kısımda karşımıza cıkıyor. Vajina, penis secimi dışında penis boyunu sunnetli ya da sunnetsiz olmasına kadar her detaya yer verilmiş. Oyle ki kadın bir karakter sectiğinizde ona penis, erkek bir karakter sectiğinizde ise ona vajina bile ekleyebiliyorsunuz. Yani 2077'de bircok cinsel kimliğin bulunması oyundaki karakter oluşturma kısmına da yansımış.
Sibernet sistemini de goz onune aldığımızda oyunun yetenek sisteminin oldukca geniş tutulduğunu soyleyebiliriz.
Genişletmek icin tıkla ...
Daha sonra karakter yetenek sisteminizin ilk puanlarını vermeniz isteniyor. Bu aşamada tum ozelliklerinizin uce sabitlendiğini ve dağıtılmak uzere size yedi puan verildiğini goruyorsunuz. Oyunun başında verdiğiniz bu yetenek puanları genel olarak vucut, zekÂ, refleksler, teknik kabiliyet ve serikanlılık olmak uzere beş başlık altına toplanmış. Karakterin gucu, sağlık durumu ya da yakın dovuş yetenekleri gibi ozelliklerin Vucut seceneğinde toplandığını goruyoruz. Zeka kısmı daha cok * suresi ve ağgezer gibi ozelliklerinize etki ediyor. Reflekslere baktığımızda duşman saldırılarından kacınma, kritik vuruş ihtimali ya da Z bıcaklarının verdiği hasar gibi etkenler ile karşılaşıyoruz. Z bıcağı demişken cift zıplama implantını ve Z bıcağını aldığınızda tam bir kasaba donuştuğunuzu de belirtmem gerek. Kapı kilidi acma ya da teknolojik silahları kullanma yeterliliğimize etki eden Teknik Kabiliyet niteliği dışında Serikanlılık kısmı ise direnc, gizlilik gibi ozelliklerimizi etkiliyor.
Bu kısmı okurken ya da oyuna başlarken "Bu ne abi ne kadar az secenek varmış" diyebilirsiniz. Fakat oyuna başladığınız anda aslında karakter yetenekleri uzerine ne kadar cok secenek olduğunu fark etmeye başlıyorsunuz. Karakter yetenekleri bu başlıklar altında farklı sekmelere ve onlarca seceneğe ayrılmış durumda. Orneğin karakter seceneğinden Vucut başlığına girdiğinizde Atletik, Tahribat ve Kavgacı sekmeleri ile karşılaşıyorsunuz. Bu sekmeler altında karakterinizi bu başlıklar ile ilgili geliştirebileceğiniz onlarca seceneğe yer verilmiş. Ustelik bazı seceneklerin 2-3 kademeden oluştuğunu da belirtmem gerekiyor. Kazandığınız Nitelik puanlarını başta belirttiğim beş farklı başlığa dağıtırken Kazanım Puanlarını ise bu beş başlık altında bulunan farklı ozellikler uzerine harcıyorsunuz.
Oyunun ilk evrelerinde Z bıcağı olan birini gorurseniz, arkanıza bakmadan kacın.
Yani diyelim ki acmanız gereken bir kapı var ve bu kapıyı acmak icin Teknik Kabiliyetinizin 7 olması gerekiyor. Nitelik puanı ile bu ozelliğinizi yukseltiyorsunuz. Teknik Kabiliyet başlığına girdiğinizde ise Uretim ve Muhendislik sekmeleri altında işte patlayıcılardan alınan hasarı şu kadar azaltır, efendime soyleyeyim teknolojik silahların yukleme suresini bu kadar azaltır gibi secimler ile karşılaşıyorsunuz. Karakteriniz geliştikce ve seviye atladıkca daha olumcul bir oynanışa kavuşuyorsunuz. Yani yakın dovuş yeteneklerinizi geliştirip elinizde katana ile dolaşmak bile acayip keyif veriyor. Kafa, kol kopardıkca tam bir sibernetik samuray gibi ortalıkta dolaşmaya başlıyorsunuz. Kısacası oyunun karakter gelişim sisteminin aslında kendi icerisinde yetenek ağaclarına ayrıldığını soyleyebiliriz.
Tabi karakter gelişiminin oyuna olan etkisi bu kadarla sınırlı tutulmamış. Oncelikle bir envanter sistemimiz bulunuyor. Buradan taşıyacağınız uc silaha, giyeceğiniz kıyafetlere, zırhlara kadar bircok secimi yapabiliyorsunuz. Oyunda cok farklı silahlar bulunuyor. tabancalar, makinalı tufekler, ağır silahlar, yakın dovuş silahları derken hangi birini kullanacağınızı şaşırıyorsunuz. Tabi tum bu başlıklar icerisinde de onlarca modele yer verilmiş. Oynadığım kısma kadar sadece tabancalarda bile onlarca farklı model ile karşılaştım. Bu silahların yanı sıra teknolojik acıdan daha etkili silahlar da bulunuyor. Şok tabancaları, mermiye falso veren tufekler derken ceşitlilik bol tutulmuş. Satın alma opsiyonu dışında hele ki duşmanların uzerinden tum bu silahları loot etmek bile envanterinizin dolup taşmasına sebep oluyor. Neyse ki topladığınız silahları ve hurdaları satabiliyorsunuz. Yani bu şekilde bile sağlam bir para yaptığımı itiraf etmem gerekiyor. Altıma cektiğim bircok aracın parası Loot sevdasından geliyor diyebilirim. Ayrıca topladığınız hurdalar ile kendi silah ya da muhimmatınızı da uretebiliyorsunuz.
Gorev işleyişinde rastgele gelişen catışmalar dışında şimdiye kadar tekrar eden bir gorev yapısı ile karşılaşmadım. Tabi yan gorevlerde araba calma ya da belli hedefleri imha etme gibi farklı mekanlarda benzer gorevler var. Ama ana gorev işleyişinde hikayenin gercekten de su gibi akıp gittiğini soyleyebilirim. Daha oyunun ilk saatlerinde bile beklemediğiniz olaylarla, heyecanlı durumlar ile karşılaşıyorsunuz. Diyalog ve hikaye işleyişi konusu oyunun bana gore en buyuk artısı olmuş. Bunun dışında uc, dort gun boyunca sadece yan gorev peşinde koştuğum, ya da şehrin, Badlands bolgesinin farklı noktalarında yarışlara katıldığım da oldu. Ozellikle Badlands yarışları hakikaten cok keyifli. Kum fırtınaları arasında direksiyon sallamak oyunun şehir ve dış bolgelerde ne kadar farklı bir atmosfere sahip olduğunu da gozler onune seriyor.
Johnny abimiz kimseyi takmayan, sivri dilli bir karakter portresi ciziyor.
Oyundaki catışma dinamiklerine gelecek olursak onemli eksiklerine rağmen keyifli gectiğini soyleyebilirim. Oncelikle hem yakın dovuşte hem de silahlı catışmalarda vuruş hissiyatı cok duşuk. Keşke biraz ses oyunları ile bu hissiyatı kuvvetlendirselermiş. Neyse ki buna rağmen karakteriniz geliştikce catışmalardan da daha fazla keyif alıyorsunuz. Orneğin oyunun ilk saatlerinde surekli katana, hafif silah ve makinalı tufek şeklinde ilerliyordum. Z bıcaklarını acınca katana, pala gibi yakın dovuş silahlarını bıraktım ve ekstra bir silah slotuna sahip oldum. Cunku Z bıcakları resmen kollarınızda katana taşıyormuş hissiyatı yaratıyor.
Ayrıca catışmalarda bomba kullanmak, duşmanları ya da cevrede bulunan bazı objeleri catışma anında hacklemek oldukca keyifli olmuş. Catışmalar yoğun ve bir o kadar da kanlı geciyor. Elinizde iyi bir silah varsa kopan uzuvların haddi hesabı yok diyebilirim. Catışmalardaki bir diğer eksik ise yapay zekanın zaman zaman sapıtması. Bazen siper alan, siper değiştiren ya da kafasını bile cıkarmak istemeyen karakterler ile karşılaşıyorsunuz. Ama kalabalık catışmalarda yapay zeka biraz sapıtıyor ve daha harale gurele bir catışma durumu yaşanıyor.
Gelelim oyunun grafik ve teknik detaylarına. Bu konuda oyunu iki farklı kulvarda irdelemek istiyorum. Birisi oluşturulan dunya, grafiksel detaylar, diğeri ise hatalar ve karşılaştığımız bug'lar olsun. Oncelikle CD Projekt Red'in cok guzel bir dunya tasarladığını baştan soylemem gerekiyor. Şehirde yaya olarak ya da farklı araclarla dolaşmak, detaylar arasında kaybolmak gercekten de cok keyifli. Devasa gokdelenler ve futuristik yapı dışında sokak aydınlatmaları, duvarlardaki grafitiler uzerinde bile ozenle durulmuş. Tabi devasa olacağı belirtilen ilk gun yamasını henuz kurmadığımız icin kaybolan karakterler, aksayan altyazılar ya da havada duran objeler gibi farklı hatalar ile karşılaştığımızı belirtmem gerek. Ama dediğim gibi bu hatalar muhtemelen ilk gun yaması ile birlikte buyuk oranda giderilecek.
Yazının başında da belirttiğim gibi oyunu Gigabyte NVidia GeForce RTX 3080 Eagle modeli ile oynadım. Cunku Cyberpunk 2077 dunyasında RTX ve DLSS gibi teknolojilerin onemi gercekten de buyuk olmuş. Bircok oyunun aksine sadece ışın izleme teknolojisini kullanmayan CD Projekt Red firmasının oyunu tamamen bu teknolojileri goz onune alarak geliştirdiğini soylemek yanlış olmaz. Işığın cok onemli olduğu bu dunyada floresan lambalardan yansıyan ya da reklam tabelalarından yere, arac kaputuna yansıyan ışıkları bile fark edebiliyorsunuz. Alt tabakada yer alan bu ışıklandırmaları gectim kafanızı kaldırdığınızda bile her yerden fırlayan neon ışıkları, irili ufaklı ekranlar ile Cyberpunk atmosferini adeta iliklerinize kadar yaşıyorsunuz. Oyunu RTX acık oynadığınızda doğal olarak bu etki cok daha net bir şekilde resmedilmiş.
Işıklandırma dışında atmosfere buyuk etki eden Ambient Occlusion ve Global Illumination etkilerini de es gecmemek gerek. Işın izleme teknolojisinde duvardan yansıyan ışığın farklı bir alandan tekrar yansıması uzerinde bile durulmuş. Detaylara baktığınızda karşılaştığınız en ufak objenin bile ne kadar guzel ve gercekci gozuktuğunu bu teknolojiler belirliyor. İşte devasa bir cop yığınına baktığınızda RTX kapalı iken kaplamadan ibaret bir yığın goruyorken RTX actığınızda golgelendirme ve ışık yansımalarının da etkisiyle objelerin aslında ne kadar detay icerdiğini fark ediyorsunuz. Orneğin kopru altına ya da kapalı bir mekana girdiniz diyelim. Normalde her alan aynı tonda bir golgelendirmeye sahipken RTX actığınızda ise her duvarın ya da kopru ayağının farklı bir şekilde ışık aldığını goruyorsunuz.
Oyunun grafik ayarlarında bircok seceneğe mudahale etmeniz izin verilmiş. Işın izlemenin katmanlı yapısından tutun golgelendirmeye olan etkisine kadar tum secimlere mudahale edebiliyorsunuz. Duşuk, orta, yuksek ve ultra secimleri dışında Işın izleme seceneği icin RTX Yuksek ve RTX Ultra secimlerine de yer verilmiş. DLSS teknolojisi ise uzek detaylardaki keskinliği sağladığı gibi performansa da buyuk oranda etki ediyor. DLSS kısmında dengeli, gorsellik, performans ve ultra performans secenekleri bulunuyor. Tabi sisteminiz iyi ve RTX 3080 gibi guclu bir karta sahipseniz direk olarak gorselliğe onem verebilirsiniz. DLSS acıkken otomatik ayarda bile tutsanız 25-30 FPS fark ettiğini goruyorsunuz. Zaten NVidia'nın gondermiş olduğu raporlara baktığımızda DLSS teknolojisinin 1080P'de 30 FPS, 2K'da 25 FPS ve 4K cozunurlukte ise performans modunda 35-40 FPS fark ettirdiğini goruyoruz. Kısacası atmosfere de etki eden bu teknolojiler oyunun butunluğune de buyuk bir katkı sağlamayı başarmış.
RTX etkisi oyunun atmosferini ayrı bir seviyeye cıkarıyor.
Gelelim tartışmaların da ana sebebi olan hatalara. Cyberpunk 2077 gercekten de cok fazla hataya sahip arkadaşlar. İc ice gecen NPC'ler, duvarların icinden gecen karakterler, havada asılı duran objeler. Bunlar gibi onlarca hata oyun icerisinde yer alıyor. şahsen ben karşılaşmadım ama haritanın altına duşme, oyunun defalarca cokmesi gibi hatalar bu denli buyuk bir oyunda olmaması gereken şeyler. En basitinden oyunu Turkce yaptığınızda ve kapattığınızda bile tekrar İngilizce'ye donduğunu goruyorsunuz. Oyunu her actığımda ayarlardan dili değiştiriyorum. Yani bu tarz hatalar sanki bitmiş bir oyunu değil de kalite kontrol yapmanız gereken bir oyunu oynuyormuşsunuz hissiyatı oluşturuyor. Oyunun hala zamana ihtiyacı olduğu ve toparlanma surecinin biraz daha sureceğine kesin gozuyle bakabiliriz.
Turkce dil desteğinden de bahsetmek istiyorum. Bu kadar devasa bir oyunu Turkce altyazı ile oynamak keyfinin katlanmasını sağlıyor. Ustelik ceviri gayet iyi ve en ufak detaylar bile duşunulmuş. Sokaktaki karakterlerden tutun da herhangi bir dukkanın icinde yer alan televizyona kadar her şey duşunulmuş. İşte haber bulteni, reklam ya da radyo dinlediğinizde bile her şeyin Turkce olarak acıklandığını goruyorsunuz. Bu konuda beni şaşırtan nokta ise oyun dunyasına yansıyan etkenler oldu. Mesela yolda hologram ile "giriş yasak" uyarısını ya da farklı Turkce tabelalar gorebiliyorsunuz.
Hatalar Cyberpunk 2077'de henuz tamamlanmamış ve aceleye getirilmiş hissiyatı uyandırıyor.
Genişletmek icin tıkla ...
Tabi oyunun muziklerini de es gecmeyelim. oyunun kendine ozel olarak hazırlanan şarkılar dışında parca secimleri ve atmosfer muzikleri cok başarılı olmuş. Aracınızla giderken şarkı dinlemek, farklı radyo istasyonları arasında dolaşmak oyundan aldığınız keyfi arttıran ufak nuanslar arasında yer alıyor. Bu arada arac ic tasarımlarını da cok sevdim. Model model tasarlanmış ve radyo dinlerken frekans dahil her şeyi gorebiliyorsunuz. Araclar demişken suruş hissi mukemmel değil ama oyunu baltalayacak, sırıtacak kadar da kotu değil.
Bu arada konsol surumlerindeki durumdan da tabi ki haberimiz var ama incelememiz oyunun PC surumu uzerinden değerlendiriliyor. Muhtemelen konsol surumunu inceleseydik cok daha duşuk bir puanlama ile karşınıza cıkabilirdik. Ozellikle PS4 ve Xbox One ilk versiyonlarına sahipseniz, kişisel tavsiyem oyunu bu platformlarda es gecmeniz yonunde olacaktır. Keşke CD Projekt her ne kadar bu konsollar uzerinden duyuruyu gercekleştirse de oyun cıkacağı donem "Cyberpunk 2077 bu konsollarda calışacak durumda değil, o nedenle iptal ediyoruz" deseydi. Şahsi duşuncem şu anki durumdan cok daha iyi olurdu. Neyse ki yeni nesil guncellemesini bircok firmanın aksine bedava olarak sundular. Yani ilerde PS5 ya da Xbox Series X alma planınız varsa o zaman mevcut surumleri duşunebilirsiniz. Aksi durumda dediğim gibi uzak durmanızı tavsiye ediyorum.
Cyberpunk 2077 her şeye rağmen turu seven oyuncuların kacırmaması gereken bir deneyim sunuyor.
Diğer taraftan oyunun ilk videolarını fuarlarda izlediğimde de soylemiştim. İlginc bir şekilde bu oyunu GTA, Far Cry gibi yapımlar ile kıyaslayan ya da saf bir aksiyon oyunu olduğunu duşunen oyuncular bulunuyor. Eğer bu acıdan bakıyorsanız, oyun icin yanlış duşunduğunuzu ve oyunun sizi buyuk bir hayal kırıklığına uğratacağını soyleyebilirim.
Sonuc olarak Cyberpunk 2077 ozellikle dunyası ve detayları ile goz dolduran bir yapım olmayı başarmış. Cok fazla hata, cok fazla eksik var ama oyunun genel yapısı o kadar keyifli ki bu hatalara rağmen ben oynarken cok buyuk keyifle oynadım. Ve oynadığım sure boyunca oyundan sıkıldığım bir an olmadı arkadaşlar. Yine de sorunlardan arınmış bir şekilde oynamak istiyorsanız Cyberpunk 2077'nin biraz daha zamana ihtiyacı olduğu da bir gercek.
Cyberpunk 2077 PC inceleme
Oyun İncelemeleri0 Mesaj
●4 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Teknoloji Forumları
- Oyun Dünyası
- Oyun İncelemeleri
- Cyberpunk 2077 PC inceleme
-
12-09-2022, 17:16:18