Ratchet & Clank: Rift Apart inceleme iceriğinde aksiyon yonuyle goz dolduran oyunun tum dinamiklerine yakından goz atıyoruz.
Farklı jenerasyon konsollarına meydan okuyan serilerden biri olan Ratchet and Clank son macerası ile karşımıza cıktı. İlk olarak PS2'de tanıştığımız bu ikili Ratchet & Clank: Rift Apart ile birlikte Sony'nin el konsolları da dahil tum platformlarına cıkan nadir oyunlardan biri haline gelmiş oldu. Ustelik cıktığı her konsolda o konsolun gucunu ve farklı ozelliklerini kullanmayı başaran seri, bu alışkanlığını yeni oyununda da surduruyor. Biz de bu iceriğimizde Playstation 5 icin ozel olarak geliştirilen ve Turkce'ye Ratchet & Clank: Ayrı Dunyalar olarak aktarılan oyunun genel ozelliklerine goz atıyoruz.
Ratchet & Clank: Rift Apart incelemeRatchet & Clank: Rift Apart hikaye olarak farklı surprizleri de bunyesinde barındırıyor. Bu surprizlerden bazılarını zaten oyunun fragmanlarında sık sık gormuştuk. Fakat oyunda ilerledikce hem oynanış dinamikleri hem de aksiyon yapısının cok fazla tavan yaptığı anlarla da karşılaşabiliyorsunuz. Oyuna buyuk bir kutlama sekansı ile başlıyoruz. Galaksinin en ucra koşesinde bile duşmanlarını mermi manyağı yapan ikilimiz Kaptan Qwark başta olmak uzere diğer karakterler ve halkın minneti ile karşılaşıyor. Bu durumdan oldukca memnun olsa da bildiğiniz gibi yıllardır Ratchet'ın kendi galaksisinde yaşan son Lombaks olduğunu biliyoruz.
Ailesini merak eden ve icten ice mutsuz olan karakterimiz Clank'ın buyuk bir jesti ile karşılaşıyor. Ona surpriz olarak boyutlar arası kapı acabilen bir silah geliştiren Clank, bu slahın buyuk bir karmaşaya sebep olacağını hesap edemiyor. Cunku kutlama sırasında ortaya cıkan Doctor Nefarious silahı ele geciriyor ve boyutlar arası bir kaosa sebep oluyor. Tabi bu noktadan sonra yolları ayrılan kahramanlarımızın bir araya gelme ve tum bu karmaşayı cozme girişimlerine tanıklık ediyoruz.
Galaksinin en buyuk kahramanları bu sefer başka boyutlara yelken acıyor.
Ratchet & Clank: Rift Apart daha ilk dakikalardan itibaren yuksek bir tempo ile ilerliyor. Hatta ilk dakikalar o kadar keyifli ki buyuk butceli bir aksiyon filminden aldığınız tum hazzı bu ilk sekansta alabiliyorsunuz. Oyunun genelinde bu aksiyon dengesi cok iyi kurulmuş. Tabi sonrasında hikayeye de bağlı olarak zaman zaman boyle uzun aksiyon sahneleri yine oyunun ceşitli noktalarında karşınıza cıkıyor ve hepsi de cok keyifli ilerliyor.
Serinin her yeni oyununda olduğu gibi Ratchet & Clank: Rift Apart oyununda da benzer dinamiklerin uzerine gidildiğini goruyoruz. Daha ilk oyundan itibaren serinin dinamikleri o kadar iyi bir temel uzerine inşa edilmiş ki her gelen oyun yenilikleri ile birlikte bu temel uzerine tam olarak oturuyor diyebiliriz. Yeni oyunda da hem silah secenekleri hem de boyutlar arası geciş dinamiği ile bircok yeniliğe imza atılmış. Bu boyut gecişi klasik zıplama, suzulme ve belli duvarlarda yurume gibi alıştığımız Ratchet & Clank dinamiklerine ayrı bir renk katmış. Hem platform dinamiklerinde hem de savaş kısımlarında sık sık kullandığımız bu mekanik hem teknik acıdan hem de aksiyon yonunden oyuna buyuk bir artı sağlamayı başarıyor diyebilirim.
Ratchet & Clank: Rift Apart sanılanın aksine cocuklara gore değil, her yaştan oyuncuya hitap eden bir yapım.
Genişletmek icin tıkla ...
Ratchet & Clank: Rift Apart serinin diğer oyunlarında olduğu gibi geniş bir silah yelpazesi ile karşımıza cıkıyor. Hatta aksiyon dinamiğinin bel kemiğini bu silah secenekleri oluşturmuş diyebiliriz. catışma anlarında zıplama gibi platform dinamikleri cok onemli tabi ama savaşın gidişatını ve ceşitliliğini genelde sectiğiniz silahlar belirliyor. Bazı bulmacalar dışında rakiplerin beline beline vurduğumuz ingiliz anahtarı ve cekicimiz dışında oyunda 20'ye yakın farklı silaha yer verilmiş. Ve tum bu silahlar birbirinden hem ozellik hem de vuruş anlamında cok farklılar.
Silahlar arasında tabanca, pompalı ya da roket atar gibi klasik secenekler dışında kendine has cok fantastik silahlarla da karşılaşabiliyorsunuz. Rakipleri bir bahce gibi sulayıp yeşermesini sağlayan bir silahınız var mesela. Ya da onları kocaman bir buz kutlesine donuşturen bir silahla da karşılaşabiliyorsunuz. Top gibi sektirdiğiniz ya da doner gibi doğradığınız silah seceneklerine de yer verilmiş. Bazen boss savaşlarında ve yoğun catışma anlarında bu silahlar arasındaki ahengi de kullanmanız gerekebiliyor. Zaten daha once serinin herhangi bir oyununu oynadıysanız silah ceşitliliği konusunda firmanın ne kadar başarılı olduğunu da biliyorsunuz demektir.
Oyundaki silah tanıtımları kullanacağınız silahın tum ozelliklerini gozler onune seriyor.
Oyunda kullandığınız silahların her biri icin bir yetenek ağacına da yer verilmiş. Her silah icin beş seviye var ve her seviyede yetenek ağacındaki pasif bolgeler acılmaya başlıyor. Silahınızı ne kadar cok kullanırsanız o kadar hızlı seviye atlamasını sağlıyorsunuz. Bu durum belli bir sure sonra zaten favori silahlarınızı son seviyeye yukseltme olayını sağlamış oluyor. Topladığınız kristaller sayesinde bu silahlarda guncellemeler yapabiliyorsunuz. Ustelik silah seviyesine gore yetenek ağacında yeni ozellikler ya da etki arttırma acılıyor. Yani bu kristtaler sayesinde silahlarınızın etkilerini guncelliyorsunuz. İşte hasar seviyesi, vuruş mesafesi ya da mermi kapasitesi gibi ozellikleri artıyor. ya da ozel etki alanlarını acarak işte uclu mermi atışı, otomatik hedefleme gibi farklı ozelliklere de kavuşmuş oluyorsunuz. Kısacası oyundaki silahlar her zaman olduğu gibi eğlence ve aksiyonun merkezine konumlandırılmış.
Tabi silahlar mevzusunu kapatmadan once DualSense ozelliklerinden de bahsetmem gerekiyor. Oyunun genel dinamiklerinde de kullanılan DualSense ozellikleri silah kullanımında ise arşa cıkmış. Her silahta kontrolcunun farklı bir şekilde tepki verdiğini hissediyorsunuz. Ustelik silah seviyesi, ozellikleri arttıkca bu tepkinin şiddeti de artıyor. Hele ki darbe odaklı silahlarda yani kontrolcu elimden fırlayacak kadar korktum diyebilirim. Aynı şekilde Haptik Feedback olayı da silah kullanımına guzel bir şekilde yedirilmiş. Kısacası DualSense desteği ile birlikte tum bu silahları kullanmak cok daha keyifli bir hale gelmiş ve bu kontrolcu farkını bu oyunda da gostermeyi başarmış.
Silah yelpazesi cok geniş ve tum bu silahları kullanmak DualSense desteği ile birlikte cok keyifli bir hale gelmiş.
Genişletmek icin tıkla ...
Ratchet & Clank: Rift Apart oynanış olarak farklı dinamikleri de bunyesine katmış. Tıpkı serinin diğer oyunlarında olduğu gibi aslında icinde mini oyun ve bulmaca sekanslarına yer verildiğini goruyoruz. Oyunun temelinde aynı ozellikleri ve muhimmatı paylaşan Ratchet ve Rivet olsa da zaman zaman Clank'ı yonettiğimiz farklı bulmaca dinamiklerine de yer verilmiş. Bu konuda ufak bir robotu yonettiğimiz hackleme kısımlarını ise fazla sevemedim. Diğer gorevler ve bolumlerin yanında cok sıradan ve zamanla sıkıcı olmaya başlayan bir gorev yapısı olduğunu soyleyebilirim.
Farklı gezegenlere gittiğimiz oyun boyunca serbest dolaşıp ekstra gorevleri de yapabiliyorsunuz. Tabi bazı ekstralar icin hikaye egreği kazanacağınız bazı ozelliklere ihtiyac duyuyorsunuz. Bu da hikaye olarak bitirseniz de bu gezegenlere geri donmenizin en buyuk sebebi oluyor.
Oyunun dunyası olabildiğince hareketli ve farklı detaylarla doldurulmuş.
Platform dinamiklerine geldiğimizde ise o saf eğlence unsurunu yaşatmayı başarmış diyebilirim. Zaten serbest dolaştığınız kısımlarda tum platform dinamiklerini dilediğiniz gibi kullanabiliyorsunuz. Zıplama, tutunma gibi klasik oğeler dışında ayağınıza taktığınız jet motoru ile cok daha hızlı hareket ediyor ve farklı noktalara ulaşabiliyorsunuz. Oyunun ekstaralarında kostum seceneklerine de yer verilmiş. Oyun boyunca kask, goğus zırhı ve cizmeler şeklinde uce ayrılan bir kostum sistemine yer verilmiş. Hikaye gereği aldığınız kostumlerin yanı sıra ekstra uğraşlarla bulduğunuz kostum parcaları da bulunuyor. Bir set yaptığınızda ise o kostum etkisinin daha da yukseldiğini goruyorsunuz. Daha hızlı seviye atlama, robotlara ya da korsan duşmanlara karşı daha fazla direnc, daha fazla kristal toplama şansı gibi her kostumun kendine has bir gorunumu olduğu gibi kendine has bir bonusu da bulunuyor.
Gelelim oyunun en can alıcı yonlerinden birisine. Ratchet & Clank: Rift Apart gercekten de muazzam bir gorselliğe sahip. Işıklandırma, karakter modellemeleri, cevre tasarımları ve parcalanma efektleri şahane. Fragmanlarda gorduğunuz tum sahnelerin oyuna birebir aktarıldığını soyleyebilirim. Tabi ki daha iyi kaplama daha iyi gorselliğe sahip oyunlar vardır ama hem atmosfer hem de oynanış dinamikleri goz onune alındığında oyunun grafiklerinin tam da olması gerektiği gibi, tamamlayıcı bir unsur olduğunu soyleyebilirim. Teknik tarafta hoşuma giden en onemli unsur ise cıvıl cıvıl bir ortama sahip olması. Yani gozunuzun aldığı her noktada bir hareketlilik durumu soz konusu. Ufukta ucan kuşlar, havada suzulen araclar ya da yeşil alanlara hucum eden bocekler falan derken o kendi icerisinde yaşayan bir dunyaya sahip olduğunu her anında hissettiren bir yapım var karşımızda.
Oyunun inceleme surumu basına cok erken geldiği icin ilk etapta 30 FPS Işın izleme modunda oyunu deneyim ettik. Fakat oyun gectiğimiz gunlerde cıkış yaması ile birlikte 60 FPS Işın İzleme (Ray Tracing) performans moduna da kavuştu. 30 FPS modunda da buyuk bir keyifle oynadım ama şunu net olarak soyleyebilirim ki 60 FPS ışın izleme ile birlikte akıyor arkadaşlar. Ratchet & Clank serisi her zaman hareketlilik olarak yoğun bir oyun olduğu icin bunun farkını cok daha net bir şekilde hissediyorsunuz diyebilirim.
Bazı bolumlerde durup dakikalarca etrafı incelemek ve detaylara bakmak isteyeceksiniz.
Karakter animasyonları ve surat ifadeleri konusunda da oyun uzerine duşen gorevi layıkıyla yerine getirmiş. Ozellikle ana ve yan karakterlerde hakikaten de bir animasyon filmi izliyormuşsunuz gibi bir durum soz konusu. Gorsel olarak tabi ki bazı detaysız karakterler ya da grafiksel hatalarla da karşılaştım. Oyun boyunca birkac kez cisimlerin icerisine sıkışma durumu soz konusu oldu. Fakat dediğim gibi oyunun cok erken geldiğini goz onune alırsak bu grafiksel hataların cok kısa bir surede cozuleceğini duşunuyorum.
Ratchet & Clank: Rift Apart tıpkı animasyonlarında olduğu gibi muzik secimi ve seslendirme konusunda da animasyon filmlerini aratmıyor. Zaten serinin daha onceki oyunlarında da sesleriyle karakterlere hayat veren David Kaye, James Arnold Taylor ve Armin Shimerman gibi isimleri bu oyunda da goruyoruz. Bu isimlerin dışında yine bu konuda oldukca deneyimli isimlerden biri olan Jennifer Hale ise Rivet karakterine sesiyle hayat vermiş. Yeri gelmişken Ratchet & Clank: Ayrı Dunyalar olarak dilimize cevrilen oyunun tamamen Turkce menu ve altyazı desteğine sahip olduğunu da hatırlatalım. Bu konuda da herhangi bir aksama ya da gariplikle karşılaşmadım. Diğer Playstation oyunlarında olduğu gibi dilimize cok guzel bir ceviri yapılmış.
Rivet en az Ratchet kadar yetenekli ve bir o kadar da eğlenceli bir karakter.
Sonuc olarak Ratchet & Clank: Rift Apart serinin doruk noktasına ulaşmış. Aksiyon yapısı, eğlenceli hikayesi, diyalogları ve grafikleriyle bir butun olarak ele aldığınızda oyunun her anlamda keyifli olduğunu soyleyebilirim. Zaten %99 oranında bitirdim ve toplamam gereken sadece birkac ekstra kaldı. Bu sure boyunca hic sıkılmadığımı ve her anından keyif aldığımı soylemem gerekiyor. Ayrıca seriden şimdiye kadar uzak duran ve Ratchet & Clank serisinin cocuk oyunu gibi goren bir kitle var. Onlara ise gercekten cok buyuk bir macerayı kacırdıklarını soyleyebilirim. Ratchet & Clank: Rift Apart her yonuyle oyunculara eğlenceli ve aksiyon dolu bir macera sunuyor.
Ratchet & Clank: Rift Apart inceleme
Oyun İncelemeleri0 Mesaj
●7 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Oyun Forumları
- Oyun İncelemeleri
- Ratchet & Clank: Rift Apart inceleme
-
12-09-2022, 17:15:29