WWE 2K Battlegrounds, adını Crysis Remastered'dan da duyduğunuz Saber Interactive'in imzasını taşıyor. Dovuş simulasyonu haline gelmiş gercekcilikten cok uzak, tamamen arcade kafasına sahip, hayatın meşakatinden yorulup birkac saat stres atmak isteyen herkes icin yapılmış diyebilirim. Oyunun bende bıraktığı ilk intiba bu yonde oldu. Tabi derinlemesine inceleyeceğimiz bu oyunun bir takım hatalı yonleri de var.

WWE 2K Battlegrounds İnceleme​Her şeyden once oyunun stresi azaltma gibi etkilerinin olduğunu soylemem lazım. Bircoğumuz omrunde en az bir kez WWE Smackdown izlemiştir. Turkiye saatiyle gece yarısı başlayan şov icin gecelere kadar televizyon nobeti tutan bir neslin, bu oyunun temel mantığını sevmemesi mumkun değil. Ozellikle gercekciliğe hem grafik anlamında hem de oynanış olarak uzak olması, biraz da icinde bulunduğumuz kavanoz dipli dunyanın dertlerini unutmamıza yardımcı oluyor.







Oyunun hikÂye modu cok hoşuma gitti. Cizgi roman sayfalarını okuyarak olay akışına dahil oluyoruz. Temel mantık dov, ilerle, odul al, dov, ilerle şeklinde. Bu ritimle ilerlerken size bir yandan hikayeyi anlatıyor ve hikayenin her kırılma noktasında oyunun atmosferi farklı bir boyuta taşınıyor. Ornek vermek gerekirse oyuna başladıktan belli bir sure sonra ilk karakterinizle vedalaşıyor, Meksika'ya gidiyor ve diğer karakterinizi superstar ligine cıkartmaya calışıyorsunuz. Bu sırada da Steve Austin (Stone Cold olarak da bilinir) her caylağı yetiştirirken yanınızda bulunuyor. Hikayenin akışı aslında oyundaki farklı turden gureşcileri oğrenmeniz icin her seferinde sizi karakter değiştirmeye telkin ediyor. Oyunda Brawler, High Flyer, All-Rounder, Technician, Powerhouse gibi farklı sınıflar var. Mesela Brawler sınıfı bam gum girişirken farkını ortaya koyuyor, High Flyer gureşciler daha atletik oluyor ve biraz daha estetik gureşiyor. Technician gureşciler size daha kolay karşı cıkıp daha teknik bir dovuş ortaya koyarken Powerhouse "Senden bana iki tane lazım" dercesine guclu. Hepsinden biraz olsun istiyorsanız sizin icin All-rounder sınıfı var.







Gerek hikayede olsun, gerek alıştırma modlarında oyunu oğrenirken bir şey cok dikkatimi cekti. Oyunda resmen tok bir vuruş hissi var. Elimdeki kontrolcunun titremesine bile gerek kalmadan iliklerime kadar coğu yerde darbeleri hissettim diyebilirim. Vuruşlardaki bu tokluk sanırım oyunun stres azaltmasına sebep olan en guclu yonu. Kucuk plastik oyuncak gibi gorunen karakterlerin ringi sallarcasına birbirlerine vurması ve bunun hissedilebilmesi oynanış anlamında oyunu başarılı kılıyor. Ayrıca karşılaşmalar sırasında gercekten hissettiğim bir diğer şey, rakibinizi biraz hırpaladıktan sonra can ve dayanlıklılık barları azaldığında gercekten yorgun ve ezilmiş bir rakibe karşı oynamaya devam ediyorsunuz. Bunun hissini cok iyi vermişler. Benden hayatının dayağını yemiş bir rakibin yerden hicbir şey olmamışcasına kalkıp bana saldırmaya devam etmesini gormek ilginc olabilirdi. Bu anlamda da oyunun başarılı olduğunu soyleyebiliriz.

Oynanış her ne kadar başarılı olsa da bazı animasyon hataları mevcut. Rakip sizi kapıp omuzlarının ustune cıkardığında doğru tuşa basarak kurtulup, bir de ağzının ortasına vurmak isterseniz fark edeceksiniz. Animasyon gecişleri sırasında karakterimiz sacma sapan hallere girebiliyor, rakibin omzundan bir anda -icinden gecerek- yerin altına girip sonra tekrar arkasında ayakta belirmesi ve animasyonun devam etmesi az once bahsettiğim tokluk hissini zedeliyor. Sanıyorum ki yakın zamanda bir guncelleme ile bunu duzeltirler. Ayrıca oyunda yer yer takılmalar ve performans sıcramaları yaşanıyor. Oyunun herhangi bir ses, giriş gecikmesi değeri değişmeden sadece birkac saniyeliğine 10-15 FPS arası bir değer alıyorsunuz ve geciyor. Aklıma ilk etapta "Konsol mu cok ısındı acaba?" gibi sorular gelse de kontrol ettim, ısınmadan oturu yaşanan bir şey değil. WWE 2K Battlegrounds bu anlamda bir takım hatalar taşıyor.







Gel gelelim oyunda neler yapabileceğinize, eğer hikaye modunu bitirdiyseniz ya da size gore değilse birkac farklı secenek de mevcut. Dilerseniz cevrimici turnuvalara katılabilir ya da King of the Battlegrounds modunda başkalarına meydan okuyabilirsiniz. King of the Battlegrounds aslında dovuş oyuncularının cok iyi bildiği bir oyun modu. Bir lobi oluşturulur, herkes birbiriyle sırasıyla maclar oynamaya başlar, fikstur oluşur. Oyuncular kazandıkları mac başına puan alır ve toplamda en cok mac kazanıp en cok puanı alan kazanır. Tabi PlayStation Plus sahibi değilseniz ve cevrimdışı modlar sizi daha cok ilgilendiriyorsa sorun yok, onlardan da mevcut. "Exhibition" kısmında oyundaki butun karşılaşma ceşitlerini bulabilirsiniz. Burası alıştırma alanınızdır, bilmediğiniz modları burada oğrenerek hikaye modunda daha sağlıklı bir deneyim elde edebilirsiniz. Bunun yanı sıra kendi karakterinizi ve kendi haritanızı oluşturabildiğiniz bir bolum de var.







Karakter oluşturma ekranında az once bahsettiğimiz gureşci ceşitlerini daha iyi gorebilirsiniz. Karakterinizi oluştururken size sorulan ilk soru "Ne olmak istiyorsunuz" şeklinde. Buradan gureşcinizin ozelliklerini belirleyecek tur secimini yapıyorsunuz. Tony Hawk's Pro Skater 1+2 incelemesinde de soylemiştim, evet! Geralt'ı yapabiliyorsunuz. Karakterinizin bircok kısmını ozelleştirebildiğiniz gibi bu kısımlardaki hazır ayar ceşitliliği de guzel. Ayrıca hazır ayarı secseniz bile bazı kaş goz ayarlamalarını kendiniz yapabiliyorsunuz. Devamında karakterinizin dovmelerini, kıyafetlerini ve butun goruntusunu değiştirebiliyorsunuz. Bunlar arasında maca nasıl cıkacağı bile var. Bu ozelleştirmelerin bir kısmı size kilitli olarak geliyor, oyun icindeki iki para birimiyle de odeme yapabiliyorsunuz ve kilitleri bu şekilde acılıyor. Sizden harici oyun ici odemeler talep etmiyor.







Karakterinizi oluşturduğunuz gibi kendi savaş alanınızı da oluşturabiliyorsunuz. Bunu yaparken ring, koşe direkleri, gureşciler sahneye cıkarken patlayacak havai fişeklere kadar bircok kısmını ozelleştirebiliyorsunuz. Bu kısımda en cok hoşuma giden ise muzikleri değiştirebilmemiz oldu. Kendi zevkinize gore bir muzik seciyorsunuz ve siz kıyasıya mucadele ederken oluşturduğunuz karşılaşma alanında o calıyor. Tabi bu kısım karakter oluşturmaya gore daha masraflı, butun ozelleştirmeler icin once kilitlerini acmanız gerekiyor. Size başta temel ozelleştirmeleri verse de, hep daha havalı ve daha detaylı gorunenler ucretli oluyor. Hal boyle olunca en azından hikaye modunu bitirip oradaki butun odulleri alarak zengin olmuş olmanız gerekiyor.







Karakterinizi oluşturduktan sonra "Battlegrounds Challenge" oyun modu yolu sizler icin gozukuyor. Cevrimdışı bir oyun modu onu soyleyeyim. Burası da tıpkı hikaye modunda olduğu gibi dov, ilerle, odul al, dov, ilerle şeklinde gercekleşiyor. Temel amacınız karakterinizin gucunu ve yeteneklerini artırmak. Oyunda hali hazırda bulunan WWE gureşcilerinde olduğu gibi, sizin oluşturduğunuz karakterde de bir guc puanı var. İlk etapta 60 olarak başlıyor. Siz Battlegrounds Challenge oyun modunda rakiplerle kapışıp odullerinizi topladıkca size "Şu yeteneğin gelişti" gibi mesajlar veriyor ve karakteriniz de guclenmiş oluyor. İlerledikce daha zorlu rakiplerle karşılaşıyorsunuz. Hikayede de gorduğumuz bazı unlu WWE gureşcileri her iki alanda da karşınıza cıkıyor. Rey Mysterio, The Undertaker, Big Show gibi kimimizin cocukluğunu, kimimizin ise gencliğini suslemiş unlu isimlerle mucadele etmek ayrı bir keyifli oluyor.

Uzun lafın kısası​"WWE 2K Battleground almak istiyorum ama kafamda soru işaretleri var" diyorsanız doğru kısma geldiniz. Oyunun temel yapısından ve detaylarından yukarıda bahsettim ancak bu kısmı karar icin ayırmak istiyorum. Once kendinizi tartın, siz bir oyunda ne kadar tekduze olmaya başlarsa başlasın sonuna kadar gitmekten hoşlanıyor musunuz? Eğer oyle bir yapınız varsa oyunu sizin icin gonul rahatlığıyla oneririm. Ayrıca evde arkadaşlarınızla, kardeşinizle ya da cevrimici herhangi biriyle kapışmaktan hoşlanıyorsanız bu oyun sizi eğlendirecektir. Soyleyeceklerim bu kadardı, yeni bir oyun incelemesinde daha goruşmek dileğiyle, hepiniz sevgi ve oyun ile kalın.