Warcraft 3 Reforged İnceleme: Kendisine PC oyuncusuyum diyen, ancak Warcraft ismini hic duymamış olan sanıyorum ki yoktur. PC oyunculuğunun son kalelerinden biri olarak gorulen, ancak ne yazık ki son yıllarda aldığı kararlar ile ciddi anlamda prestij kaybına uğrayan Blizzard'ın, oyun kulturune en buyuk hediyelerinden biridir Warcraft evreni. Yolculuğuna bir RTS olarak başlayıp, MMORPG'ye evrilen ve 15 yıldan uzun bir suredir aktif olarak milyonlarca kişi tarafından oynanmaya devam eden nam-ı diğer WoW, RTS olan atasını da unutturmuştu.

Warcraft III - Reforged İncelemesi​İcerisinde bulundurduğu editor ile koskocaman, yeni bir tur doğuran Warcraft 3, gectiğimiz yıllarda BlizzCon'da yeniden karşımıza cıkacağını duyurmuştu. Şahsen cocukluğumda da derin izleri olan Warcraft 3'u bir kez daha, modern grafikler ile oynayabilmek, beni de fazlasıyla heyecanlandırmıştı. Gel zaman git zaman derken sonunda 28 Ocak'ta Warcraft III: Reforged adı altında oyunumuz yayınlandı. Ben de uzun suredir beklediğim yapıma hızlı bir dalış yaptım. Ancak baştan belirteyim, oyunu sıfırdan incelemeyecek, yalnızca yenilenen yonlerine yoğunlaşacağız.





Şimdi oncelikle Blizzard'ın duyurusundan itibaren Warcraft 3: Reforged icin neler vaadettiğini hatırlamak gerekiyor. Oyunun duyurusunda geliştirilmiş grafikler, geliştirilmiş ara sahne sinematikleri, modern online altyapı, geliştirilmiş editor vaadlerin başında geliyordu. Burada oyuncuları kuşkusuz en cok heyecanlandıran durumların başında grafikler geldi. Keza her ne kadar oynanış olarak zamana meydan okumuş olsa da, grafiksel olarak yaşlanmıştı efsanemiz. Blizzard'ın resmi duyurusunun ardından en azından Starcraft 2 kalitesinde bir Warcraft 3 gormek icin heyecanlandık.

Oyun icin yayınlanan oynanış goruntulerinde, ozellikle unitelerdeki detaylar beğenimizi kazanmıştı, ancak cevre gorselleri ve ozellikle zeminin detay eksikliği, orjinalinden pek de farklı gozukmuyordu. Blizzard tarafı ise durumun farkında olduklarını, geliştirmeye devam edeceklerini belirtmişti. Gel zaman git zaman derken ne yazık ki oyun cıkışında da zemin grafiklerinin hic gelişmediğini gormek beni uzdu. Ayrıca oyunun genel ışıklandırmasında da neredeyse hicbir geliştirme yapılmaması, Blizzard'ın tembelliğinin gostergesi oldu. Keza orjinal havayı bozmadan, biraz daha dinamik bir ışıklandırma, oyunu cok daha hoş gosterebilir, Reforged adının hakkını verebilirdi.

Warcraft III: Reforged'ın bir diğer vaadi ise geliştirilmiş ara sahne sinematikleri olmuştu. Ozellikle genc yaştaki WoW oyuncularını, Warcraft tarihini tam anlamı ile anlamak icin heyecanlandıran bu durum, bir WoW oyuncusunun da Warcraft 3: Reforged'a şans vermesine neden oldu. Ancak ne yazık ki Blizzard ara sahneler konusunda da sozunu tutmadı. Giriş intro'sunu tam manası ile yenileyen Blizzard, hikaye esnasındaki diğer ara sahnelere ise dokunmadan gecmiş. Oysa tanıtım esnasında verdiği soz bu değildi. Bu konuda da yapım beni ve Warcraft hayranlarını hayal kırıklığına uğrattı.


Yapımın bir diğer onemli vaadi de modern online altyapı olmuştu. Warcraft III: Reforged ile modern bir altyapıya kavuşacak olan online bolum, ne yazık ki yine hataların golgesine altında kaldı. Surekli oyundan duşme, dengeleme sorunları, gecikme problemleri derken, Reddit ve forumlar hata mesajları ile doldu taştı. Blizzard ise buyuk bir guncelleme yaparak sorunların onune gecmeye calışsa da, internette kopan yaygaraya pek de engel olamadı. Ayrıca ilk oyunda bulunan otomatik şampiyona oluşturma gibi ozelliklerin de kaldırılmış olması, oyuncuları iyice kızdırdı.
Oyunun bir diğer vaadi ise belki de en onemli kısmı da sayılabilecek editor moduydu. Bu mod'da gercekten de geliştirmeler yapılmış, oyunculara Warcraft III: Reforged uzerinde adeta yeni oyunlar uretme imkanı tanınmıştı. Keza MOBA turu de başlı başına Warcraft 3'un editoru uzerinde geliştirilen DOTA'dan doğmuştu. Ancak Blizzard, DOTA ile başına geleni unutmamış olacak ki, Warcraft III: Reforged uzerinde geliştirilen tum mod'ların fikri mulkiyet haklarının Blizzard'da kalacağını duyurdu. Bu durum da forumlarda adeta ifiale yol actı ve oyuncuları isyan ettirdi. Bu durumun populer geliştiricilerin şevkini kıracağını belirten oyuncular, Blizzard'ı eleştiri yağmuruna tuttu.


Uzun lafın kısası, Warcraft III: Reforged, genel hatları ile beklentilerin hayli altında kalan bir surum olarak karşımızda duruyor. Geliştirilen grafiklerin yetersizliği, ara sahneler icin verilen sozun tutulmaması, teknik hatalar, cıkarılan ozellikler ve editor mod'undaki hakların Blizzard'da kalması dolayısı ile genel anlamda bir hayal kırıklığı oluştu. Blizzard problemlerin cozuleceğini ve oyunun gelişmeye devam edeceğini soylemiş olsa da, bir remaster projesinin 2 yıl surmesi ve sonucunun bu şekilde olması, oyuncuların guvenini kırmış gozukuyor.