Adı: Demir OZTURK
Yaşı: 29
Boyu: 1.82
Hareketleri: Klavye uzerindeki oklar klasik yon tuşları
(A): Koşma
(D): Kullan (Nesne, kapı tarama)
(S+D): Ateş
(S+Q): Yakın atak
(S+Enter): Mermi doldurma
(H): Harita
(M): Menu
Adı: İnzar
Yaşı: Bilinmiyor
Boyu: 1.83
Hareketleri: Klavye uzerindeki oklar klasik yon tuşları
(A): Koşma
(D): Enerji doldurma
(Q): Buyu kullanma
(M): Buyu menusu
(↓+D): Gard alma
(↓+A): Geri atak
(↓+S): Ani donuş
Kombolar: (S+S+S), (S+S+A), (S+S+D), (S+A+S), (S+A+A), (S+A+D), (S+D+S), (S+D+A), (S+D+D)
Giriş
Oyunu başlattığımızda dağıtımcı firmanın reklamı verildikten sonra oyunun hikayesini resimler eşliğinde anlatan bir sesle devam ediyor ve sonra kendimizi başlangıc videosunda buluyoruz. Burada Ebru, Demir ’i arayarak savaşmakta oldukları bolgelerde madun ordularını geri puskurttuklerini bildiriyor ve insanların artık normale donup sokaklara indiğinden bahsediyor ve Demir ’inde olanları gormesi icin olacaklardan habersiz O ’nu yanına cağırıyor fakat sonra Demir yolda giderken bir şeyler ters gidiyor ve Ebru ile bağlantıyı kaybediyor, hikaye ise bundan sonra bizim kontrolumuze geciyor…
Kadıkoy
Oyuna ilk olarak Demir karakteri ile Kadıkoy Sevenler Parkı ’nda başlıyoruz. Yerde olu yatan askerlerden bir şeylerin yolunda olmadığını anlıyoruz. İlk olarak uzerlerinden 2 adet “MF-5 7.62 ’lik” şarjorleri toplayın ve hemen karşımızda VGA Production tabelalı mağazanın kapısından genetik kopyalama ile ilgili ilk dokumanı alın solda sokağın sonunda yanan arabalar var buraya sonra geri doneceğimiz icin aklınızda bulunsun şimdi kapısı iceri doğru acık olan koridora girin ve yaralı asker ile konuştuğumuz bir ara video girecek. ve hemen sonrasında arkamızdaki “MF-5 tam otomatik saldırı silahı”na sahip olun ve uzerinde 8. bolge yazan kapıdan gecin. Uzun ve dar sokaktan ilerledikten sonra yolun sonundaki kapıya gelme den hemen once solda kolinin uzerinde duran “tek jaklı kablo”yu alın. Burada yerde kan izleri ve et parcaları goreceksiniz sonra kapıdan devam edin hemen onunuzde gorulen Tamer Cilingir tabelasının yanındaki varilin uzerinde duran “pas sokucu spreyi” alın ve burada yapılacak başka bir şey olmadığından geldiğiniz yoldan geri donun. Yaralı asker ile konuştuğumuz holden dışarı cıktığınızda tiz bir ses duyacaksınız biraz dikkat ederseniz oyunun ilk yaratığı olan “Cino” ile karşılaşacaksınız. Bu yaratık bir gorunup bir kayboluyor ve sizi pek fazla takip etmiyor, onun icin hedef değilsiniz lakin onune de cıkmayın. Oncelikle cino olumsuzdur onu oldurmek icin kurşunlarınızı boşuna harcamayın ve cıktığınız koridorun hemen yanındaki yeşil kapıdan devam edin. Karşımıza paslanmış bir kapı cıkacak bunu acmak istediğimizde kapının sıkışmış olduğunu goreceğiz kapıyı acmak icin onceden edinmiş olduğunuz pas sokucu spreyi kullanarak bu kapıyı acın. Biraz ilerledikten sonra hemen onumuzden kacıp giden adamı takip etmek istesek de bu pek mumkun olmayacak. Diğer kapıya yonelin.
Burada biraz ilerledikten sonra bir video girecek ve silahımızı uzerine boşaltacağımız oldurduğu adamı afiyetle yemekle meşgul ilk canavarımız “Lakan” ile karşılaşacağız, videodan sonra bize saldırmaya başlayacak bizim burada dikkat etmemiz gereken şey bu yaratık istediği yerden cıkabiliyor ondan surekli kacmamak lazım silahımızı doğrultup yaratığa ateş ederken yaratık uzerimize gelmeye devam edecek onu biraz olsun uzaklaştırabilmek icin (S) tuşu ile silahımızı doğrulttuktan sonra (Q) tuşuna basarsak donen tekme hareketi ile biraz geri iteleyip tekrardan ateş etmek icin bir boşluk elde ediyoruz. Yaratığı bu şekilde hallettikten sonra yerde can vermiş elemandan 3 ’lu anahtarı alın. Bu sokağın sonuna gidip soldaki kapıdan devam edin, koşeyi doner donmez ust uste duran kucuk varillerin uzerinden “bahce makası”nı cebe indirin ve karşımıza cıkacak olan yaratıklarla ilgilenin. Haritada sokağın diğer ucundaki demir parmaklıklı kapıdan gecin.
Burada biraz ileride yine bizi yaratıklar karşılayacak bu sorunu hallettikten sonra gazete bayii ’nin onundeki malzemeleri ve “parta pompalı tufek mermisi”ni alın burada bir ekip otosu ve Demir ’in kullandığı askeri aractan var belli ki kargaşa yaşanmış şimdi etrafa bakarken bayii ’nin yanında zincirli bir kapı olduğunu goruyoruz bu kapıyı şimdilik kullanmayacağız hemen karşıdaki, uzerinde Kalesan Yurt İci Kargo tabelası asılı olan kapıdan gecin. Sağdaki tuvalete girerek diş fırcası ve şarjoru alın ve fazla oyalanmadan cıkın cunku iceride olumsuz yaratığımız cino var. Tuvaletin hemen karşısındaki odaya girin, raftan tek jaklı diğer kabloyu alın, kapının yanındaki duvarda asılı bir şema var bu şemanın uzeri oldukca kirlenmiş ve bir şey gozukmuyor şimdi az once aldığımız diş fırcası ile elektrik şemasını temizleyin. Şemada 1.ve 4.anahtarlar kapalı, diğerleri ise acık olarak gozukuyor (Bu bazen değişebiliyor bu şemayı temizlemeden ilerlemeyin.).
Bu odadaki diğer kapıdan ilerleyin ve Demkameta yazılı alete şemada gorulen duzeneği uygulayın. Kalesan Kargo yazılı ana kapıyı artık acabiliriz. İlk once soldaki guc duğmesini aktif hale getirin sonra acılan kapıdan girin hemen soldaki bilgisayarın yanındaki cantanın uzerinden “Anahtar D2”yi alın. Diğer kapıdan devam edin ve burada karşımıza yeni cıkan ilk ucan yaratığımız “Bauda” ile tanışın. Bunlarla uğraşmak biraz sabır istiyor cunku biraz yukarı yukselince onları vuramıyoruz fakat beklersek O, bize yolladığı yeşil bir sıvı ile zarar verebiliyor o sebeple burada taktiğimiz şu olmalı eğer cıkabiliyorsak menzilinden cıkmalıyız ve aşağı inmesini bekledikten sonra biraz yakınlaşıp vurmalıyız tekrar uctuğunda yine aynı şekilde tekrar edip bunları indirebilirsiniz. Sayıca 3 tane geleceği icin biraz sabredip cok mermi harcamamaya calışın bu yaratıkları indirdikten sonra hemen kapının girişindeki raftan İngiliz anahtarı benzeri acacağı alın ve bolca cephanenin yanı sıra bir de serpme mayın bulacaksınız. Burada tahtalarla kapanmış bir kapı var ama buradan gitmeyeceğiz. Hemen yanındaki onu kanla kaplı kapıyı daha once almış olduğumuz Anahtar D2 ’yi kullanıp acın ve merdivenlerden yukarı cıkın, duvara yaslı olu askerden “parta pompalı tufek”i alın, burada yine o tiz sesi duyacağız , belli ki gizemli arkadaşımız yine bizimle;ofise girin ve masaların arasında duvar dibindeki kasayı bulun daha once olu adamın uzerinde bulduğumuz 3 ’lu anahtarı kullanarak kasayı acın. Bu kasadan uc ceşit silah mermisi alacağız, Mermileri cebe indirdikten sonra oyunu ortasında 22-B yazan siyah dairenin icine girerek kaydedin. Ortalıkta dolaşmakta olan gizemli yaratığın size dokunmasına izin vermeden geldiğiniz yoldan geri donun.
İlk bakışta pompalı tufeği aldığımız olu askerin orada olmadığını fark edeceksiniz, acaba nerede?? Şimdi gazete bayii ’nin bulunduğu meydana geri donun burada dostlarımız bizi pencelemek icin bekliyor olacak onları hallettikten sonra hani bayii ’nin yanında zincir ile kilitlenmiş bir kapı vardı. Oraya gelin ve ofiste raftan aldığımız İngiliz anahtarına benzeyen kıracağı kullanarak zinciri kırın ve kapıdan devam edin ama o da nesi hemen yan tarafımızda Galatasaray ’ın bir posteri asılı. Geldiğimiz yer bir marangoz atolyesi iceride bulunan malzemeleri de topladıktan sonra diğer odaya gecin. Burada cıkan ucan arkadaşları halledin ve hemen televizyonun altındaki ufak kutuyu da hafızanıza kaydedin burayı tekrar ziyaret edeceğiz. Hemen aynı odanın dar koridorlarından ilerledikten sonra farklı bir odaya geleceğiz burada hemen onumuzdeki panoya benzeyen alete goz attığımızda karşımıza deneme yanılmalı bir bulmaca cıkıyor.
İlk once menuye girip daha onceden almış olduğumuz 2 adet tek uclu jack ’lı kabloyu birleştirip “iki uclu jack ’lı kablo” haline getiriyoruz ve bunu kullanarak panoya giriyoruz. Aşağıdaki resimleri sırası ile takip ederek kablonun uclarını portlara taktığınızda hemen yan tarafınızda bulunan kanalizasyon kapağını acmış olacaksınız.
Buradan kanalizasyona inerek devam edin ve ilk defa karşılaşacağımız adı “Barf” olan yeni bir tur ile tanışın.
Bu yaratık Lakana gore daha kuvvetli fakat onun gibi teleport olamıyor yine de cevikliğiyle o ozelliğin yerini doldurduğu icin onemli bir tehdit unsuru olan bu yaratık uzerinde pompalı tufeğinizi konuşturup onu susturun ve ileriden sağa donup merdivenlerden yukarı cıkın.
Cami
Şu anda bulunduğumuz yer bir cami avlusu ve ortada iki tabut var bir tanesi parcalanmış hemen tam solda duvarın yanında bir kayıt noktası gorebiliriz hemen oyunu kaydedin ve buradan ilerleyin yandaki acık kapıdan gecmeden once cami ’nin hemen sol tarafına giderseniz sağlık malzemeleri bulabilirsiniz malum ileride bayağı işe yarayacak. Acık kapıdan gectikten sonra kameraya doğru hareket ederseniz en sonda bir tane daha bulabilirsiniz şimdi normal istikamette hicbir kapıya girmeden dumduz ilerleyin ve sağa donun bu holun en sonuna doğru koşun ve banklarda oturan adamın yanına gidin burada bir video girecek, bu adam onumuzden kacıp giden adamın ta kendisi bize garip şeyler anlatmaya başlayacak hic tekin birine benzemiyor ona guvenmeyin, konuşmalarında kızını beklediğini soyluyor ve bize bir resim veriyor bu kızının resmi kızını bulacağımızı soyleyip adamın burada beklemesini istedikten sonra hareket edin ve hemen onumuzdeki kapıya devam edin fakat bu kapıda zincirle kilitlendiği icin daha once kullandığımız kıracağı burada da kullanıp iceri girin. Gişenin onundeki anahtarı ve abdest oturaklarının en sonundakinin uzerinde duran mermiyi alıp buradan cıkın. Cıktığımızda adamın yerinde olmadığını goreceğiz. Kacık olduğu belliydi!! Buradan yine kapılara girmeden oyunu kaydettiğimiz yere gelin ve tabutların yukarısında, abdest musluklarının bitimindeki kapıya girin. Burası Ulucami Mezarlığı ’na giden kısa bir yol hemen onumuzde kilitli bir kapı var, almış olduğumuz anahtarı burada kullanıp kapıyı acın ve buradaki ucan yaratıkları hallettikten sonra mezarlığın koşesinde uzerinde yeşil bir ampul yanan otlarla kaplı bir mezar buluyoruz. Burada almış olduğumuz bahce makasını kullandıktan sonra mezarlığın uzerindeki otları kestiğimiz bir video izliyoruz otların arasından mezar taşında asılı duran bir kolye parcası var ve bu mezar az once konuştuğumuz adamın kızına ait. Kolyeyi aldıktan sonra bu kasvetli yerden cıkıp adam ile konuştuğumuz yere gidin ve hemen oradaki koyu kahverengi olan kapıdan girin ve daha once gecmiş olduğumuz yere gelin hemen sağa donduğumuzde aynı kacık adam ile karşılaşıyoruz ve kısa bir video giriyor, adam burada bize saldırıyor fakat Demir onu haklıyor. Adam oldukten sonra kontrolu elinize alın ve adamdan duşen kolyenin diğer parcasını ve kızının intiharıyla ilgili olan dokumanı alın. Bundan sonra cami avlusuna geldiğimiz kanalizasyona geri donun isterseniz kanalizasyona inmeden kayıt edebilirsiniz.
Kanalizasyonda karşımıza 2 guclu rakip cıkacak bunları oldurdukten sonra marangoz atolyesine cıkan merdivenden yukarı cıkın ve televizyonlu odaya gelin burada daha onceden gorduğumuz kucuk kutunun yanına geldikten sonra menuden kızın mezarında bulduğumuz ve adamdan duşen kolye parcalarını birleştirin ve kullanın. Kutu acılacak ve icinden bir dokuman ile anahtar cıkacak bunları aldıktan sonra devam edin bundan sonraki hedefimiz oyunun en başındaki meydana ulaşmak haritaya bakarak gideceğiniz yonu belirleyip oraya doğru hareket edin tabi ki bu o kadar kolay olamayacak. Yolumuza bir cok yaratık cıkacak ve bunları mumkun olduğunca tabanca kullanarak ekarte edin cunku guclu silahlar ilerde işe yarayacak; ilk başladığımız meydana geldikten sonra yaralı askerle konuştuğumuz tavanı coken holden devam edin ve pas sokucu spreyi aldığımız Tamer Cilingir ’in koşesinden sağa donduğumuzde ileride kilitli bir kapı bulacağız kutu icinden aldığınız anahtarı burada kullanıp acın. Şu an daha once gelmediğimiz bir mekandayız duz ilerleyip merdivenlerden inin ve sağa donun az ilerde “Sedanur Polikliniği”nin kapısına ulaşmış olacağız iceri girmek istediğimizde bir video girecek ve kapının arkasındaki bir sesle konuşmaya başlayacağız. Kapı kilitli ve arkasındaki her kimse kapıyı bize acmak istemiyor ve reddediyor biz de boynu bukuk oradan ayrılırken yine bir video giriyor ve buyuk ucan bir yaratık uzerimize cullanıyor ve biz ne olduğunu anlamadan ekran kararıyor. Bundan sonra Ebru ’nun kontrolune geciyoruz.
Ev
Ebru ile klasik Turk kulturunu yansıtan bir apartman dairesinde başlıyoruz. Burada Ebru daha fazla bekleyemeyeceğini belirttikten sonra kontrolu ele alın ve kapıdan hole gecin hemen acık mutfak kapısından girip sağlık paketlerini alın. Şimdi evde başka girilebilecek kilitli bir kapı var fakat bu kapıya daha sonra gireceğiz. Hemen bize yol veren diğer kapılardan gecip apartmanın dışına cıkın. Ebru ’nun sağındaki minibusun yonundeki kapıya yonelin minibusun uzerindekini unutmayın. Kapıdan gectikten sonra burasını hemen hatırlayacaksınız. Ayrıca Ebru icin ilk tehlike arz eden arkadaşlarımızda burada olacak, polikliniğe yonelmeden dosdoğru gidip yolun sonundaki kapıdan devam edin. Burada hedefimiz yeniden Demir ile ilk başladığımız meydana gelmek hatırlarsanız o meydanın en sonunda alevler icinde yanan arabalar vardı işte o arabaların yanına gidiyoruz. Oraya vardıktan sonra arabaların artık sonmuş olduğunu goreceğiz arabanın icindeki cesedi şimdi daha rahat gorebiliyoruz ve elinde bir levye var bunu alın ve hicbir yere sapmadan geldiğimiz yolu takip ederek cıktığınız apartman dairesinin bulunduğu sokağa kadar gelin tabi yaratıklar her zaman ki gibi iş başında olacak. Şimdi apartmandan cıktığımız sokağın diğer ucuna gidin burada sıkışmış bir kapı var ve Ebru acmakta zorlanıyor. Hemen levyeyi kullanarak bu sorunu da cozun. Biraz ilerledikten sonra yolumuzu bir otomobil ve 3-4 tanede Bauda kesecek ilk once otmobilin yanında ust uste duran patlayıcı madde ile dolu olan varillere 4-5 el ateş edip havaya ucmasını sağlayın bu sayede yolumuzu acıyoruz ve yaratıklardan kurtulduktan sonrada duz ilerleyip Kaya ’nın Yeri tabelalı fast food ’cu ya girin ve kasadaki dokumanı aldıktan sonra diğer uctan dışarı cıkın. Geldiğimiz alan Kız Kulesi ’ne bakan sahil kenarı ve hemen oyunu sağ alt koşedeki kayıt cemberine girerek kaydedin hemen sonra orta kısımda bulunan kucuk tahta iskelenin basamaklarından inin ve mazot deposu boş teknenin yan tarafında duran sandığın uzerindeki kerpeteni alıp tekrar uzun bir geri donuşe hazırlanın. Şimdi tekrardan levyeyi aldığımız en baştaki meydana geldikten sonra zaten kulağımıza kesik kesik elektrik sesleri gelecek bu ses daha oncede girdiğimiz paslı kapıya giden yeşil kapının onunden geliyor.
Kapının koluna yukarıdan kopmuş bir elektrik kablosu değiyor bu sebeple kapıyı acamıyoruz ilk once elektriği kesmeliyiz. Hemen kapının solundaki elektrik kutusundan aldığımız kerpeteni kullanarak kablodaki elektriği kesin ve kapıdan devam edin ve biraz ileride araya bir video giriyor ve Ebru uzerinden gectiği mazgallardan iceri cekiliyor.
Hastane
Demir ile bir hastanede gozlerimizi acıyoruz. Hemen yanı başımızda bir doktor var fakat bu bize kapıyı acmayan adam. Doktor başımıza gelenleri anlatıp hayatımızı kurtardığını soyluyor. Fakat hayat kurtarmak dendiğinde Demir, Ebru icin harekete geciyor ve doktor bize işimize yarayabilecek bir anahtar veriyor ve devam ediyoruz. Arkamızdaki sağlık paketini alarak doktorun sırtı donuk olduğu kapıdan devam ediyoruz ve acık kapıdan gecer gecmez bir silah sesi duyacağız sesin geldiği kapıdan gecmeden once hemen solunuzda bulunan komidinin uzerinden neşteri alın ve kapıdan devam edin. Burada muzik setinden tanıdık bir turku duyacağız. Hemen oradaki dokumanı alarak kilitli olan kapıyı doktorun bize vermiş olduğu anahtar ile acıp dışarı cıkın. Burası bize doktorun kapıyı acmadığı dış kapı onumuze cıkan yaratıklardan kurtulup Ebru ile başladığımız apartman dairesine yonelin. Daireye girdikten sonra ilk once televizyonlu odadan koltuk uzerinde bulunan gazeteyi alın ve tekrar hole cıkın. Ebru ile daha once kontrol ettiğimiz mutfağın yanındaki kilitli kapının yanına gidin ve ilk once gazeteyi kullanıp kapının altından gecirin.
Sonra hastaneden almış olduğumuz neşter ile kapının diğer tarafından kilitlenmiş ve kapının anahtar deliğinde duran anahtarı gazetenin uzerine duşurdukten sonra alın ve kapıyı almış olduğunuz anahtar ile acın. İceride olu bir adam ve yığınla cephane bulacağız artı hemen onumuzde duran kahverengi dolabı da kontrol edin. İcinden cıkacak şey dolu bir mazot bidonu. Butun nevaleyi topladıktan sonra onumuzdeki yaratıkları da hallederek iki sokak otedeki fast food ’cu ya ulaşıp diğer tarafından sahile cıkın. Şimdi burada bir ara video girecek ve yukarıdan onumuze karizmatik arkadaşımış İnzar duşecek ve onumuzdeki yaratıkları harcadığı birkac artistik hareketten sonra onunla tanışacağız ve daha ne olduğunu anlamadan bize Kız Kulesin ’de buluşuruz mesajını verdikten sonra gozden kaybolacak ve giderken Ebru ’dan bahsetmeyi de unutmayacak. Şimdi isterseniz daha once Ebru ile kaydettiğimiz cemberin yanına giderek oyunu kaydedebilirsiniz. Hemen sonra teknelerin yanına gelerek almış olduğumuz dolu mazot bidonunu kullanarak motoru dolduruyoruz ve tekneye atlayarak kız kulesine giden kısa bir video izliyoruz.
Kız Kulesi
Hemen koşarak Kız Kulesinin sağ cephesindeki buyuk taramalı silahı bulun. Bu silah ile ucmakta olan Arzen ’leri temizleyin. Silahı kullanırken (S) tuşunu basılı tutarsanız zoom yapıp daha kolay hedef alırsınız. Kız kulesinin icine girmeden once cevresinde dolaşarak “bir adet capa” ve “bir adet kanca” bulmanız gerekiyor. Daha sonra kule kapısından iceri girin. Resepsiyondaki “yarı otomatik silah”ı ve diğer malzemeleri aldıktan sonra Resepsiyon arkasında kalan odadan da “halat” almayı ihmal etmeyin. Daha sonra girişteki asma kilidi kırarak acın. Yemek salonundayız. 2 adet Bauda oldurdukten sonra masalarda bulunan cephaneleri toplayın.
Daha sonra bu odada bulunan diğer kapıdan gecerek kule bolumune girin. Merdivenlerden bir kat yukarı cıktıktan sonra karşılaşacağınız kapıdan gecerek oyunu kaydedin. Sağlık cantasını almayı da unutmayın. Daha sonra kuleye tırmanmaya devam etmek uzere merdivenlere donun. Kulenin en ust katını demir bir kapı engelliyor. Bu demir kapıyı acmak icin dumeni cevirmeniz gerekiyor.
Ama bıraktığımızda demir kapı tekrar aşağı duşeceği icin dumeni almış olduğumuz “kanca” ile kilitleyin. Kız kulesinin en ust katına geldik. Cevredeki cephaneleri topladıktan sonra duvarda asılı duran “koordinat cihazının” yanına gelin. Bu bulmacada yapılması gereken yon tuşlarını kullanarak ortada yanıp sonmekte olan yeşil noktaya ulaşan bir cizgi cizmek. Bunun icin cihazın altındaki oklardan (D) tuşu ile sırasıyla “sol, sağ, alt, sol, sol” yonlerini tuşlayıp cizgiyi cizin. Makine bize bir koordinat kağıdı verecek. Şimdi Kız Kulesinden cıkın ve iskeleye geri donun. Kız kulesinin arkasında kalan deniz fenerini bulun. Once feneri acın ardından aldığınız koordinat kağıdını yerleştirin. Fenerin ışığı kuyuyu aydınlatacak. Daha sonra bu kuyudan menunuzde olan “halat + capa”yı birleştirerek aşağı inin.
Kuyuya indikten sonra dar koridorda ilerleyip bir kat daha aşağı inin. Kutuların yanından devam edin, merdivenlerden aşağı inerken karizma arkadaşımız İnzar bizi karşılayacaktır. İnzar ’la konuştuktan sonra kapıdan devam edin.
Tuneller
Artık Kız Kulesi ’nin altındaki tunellerdesiniz. Kapının hemen yanındaki anahtarı kullanarak koridorun sonunda yolu kapatan demirleri ortadan kaldırın. Tabi bu hareketimiz İznar denilen yaratığı uyandıracak. Onu oldurdukten sonra yaratığın bağlı olduğu kapıyı acarak iceri girin.
Tunelleri birbirine bağlayan ana salondayız. Geldiğimiz kapının yanı başında cansız duran askerden “cakmak” ve “ağır makineli silahını” alın. Oyunu burada hemen soldaki daireye girerek kaydedin. Bu ana salona cıkan “3 ayrı tunel” bulunmaktadır. Bu tunelleri haritamızdaki yonlere gore “batı, doğu ve guney” diye isimlendirelim.
Batı tuneli
Batı yonundeki tunelden devam edin. Daire şeklinde renkli bir odaya cıkacağız. Bu odada bulunan kolonların her birine bir kitabe yerleştirerek yine bu odadaki, bizi duşmanımıza goturecek olan kapıyı acacağız. Tabi bu adıma gelmeden once buyuk kapıyı acmamızı sağlayacak 8 kitabeyi tunellerde bulmamız gerekecek. Geldiğimiz kapının tam karşısına denk duşen diğer kapıdan devam edin. Duvardaki anahtarı kullanarak yolumuzu kapatan demirleri ortadan kaldırın. Yalnız bu demirler zaman ayarlı olduğu icin koşmamız gerekecek, aksi takdirde aynı işlemi tekrar yapmamız gerekebilir. Demirleri aştıktan sonra tam karşımızdaki sandıklardan sağlık cantasını alın. Duvarda bulunan anahtarı kullanarak yolu kapatan demirlerden sonsuza dek kurtulun. Anahtarın tam karşısına denk gelen kucuk kapıdan devam edin, bu salonun sonuna yoneldiğimizde kapıyı parcalayarak karşımıza Barf cıkacak. Onu oldurun ve yıktığı kapıdan devam edin. Hemen solunuzdaki mekanizmadan “carkı” alın. Sağdaki kapıdan devam edin. Bu odadan ilk “kitabenizi” alın ve diğer malzemeleri de toplayın. Kitabeyi alıp bu odadan cıkmamızla ortalık biraz hareketlenecek.
Barf ’lar ve İznar ’lar bizi durdurmak icin sırayla uzerimize atılacaklar. Yıkılan kapıdan gecin ve sağınızdaki kapıya yonelin. Buradaki odadan “2.kitabeyi” alın. Batı tunellerinde bulunan 2 kitabeyi almış bulunmaktayız. Şimdi tunelleri birbirine bağlayan ana salona geri donerek oyunu kaydedin.
Guney Tuneli
Oyunu kaydettikten sonra bu sefer guney tunellerine yonelin. Uzun bir salonu aştıktan sonra hemen onunuze cıkacak olan odaya girin. Bu odadan da “3.Kitabeyi” ve diğer malzemeleri toplayın. Odadan cıktıktan sonra sağdaki demir parmaklıklara yonelin. Bu parmaklıkları aşabiliriz ama carklardan biri eksik, batı tunellerinde bulduğumuz “carkı” yerleştirin ve anahtarı indirerek parmaklıklardan kurtulun. Salonun diğer ucundaki kapıdan gecin. Burada yine yaratıklar bizi durdurmak uzere harekete gececekler. Pompalı tufeğimizle hepsini kolayca oldurebiliriz. Geldiğiniz kapının sağında kalan kapıdan devam edin. Bu salonda yine bir anahtar ve bu anahtarın bağlı olduğu zamanlaması olan demir parmaklıklar var. Anahtarı indirdikten sonra koşarak parmaklıkları aşın. Sandıklarla dolu bir odaya geldik. Duvardaki anahtarı indirin. Boylelikle demir parmaklıklardan tamamen kurtulmuş bulunmaktayız. Zamanlaması olan demir parmaklığın bulunduğu yere geri donun ve hemen solundaki gecitten devam edin. Bu odadan “4. ve 5. kitabeyi” ve doğu tunellerinin kapısını acan anahtarı alacağız.
Tunelleri birbirine bağlayan ana salona geri donerek (donerken bircok yaratık oldurmemiz gerekecek) oyunu kaydedin. Aslında 8.kitabe de guney tunellerinde bulunmakta lakin ona ulaşabilmek icin gerekli olan “demir testeresini” doğu tunellerinde bulacağız.
Doğu Tuneli
Oyunu kaydettikten sonra doğu tuneline yonelin. Kapıyı guney tunelinden aldığınız anahtar ile acın. Duz ilerleyin, yaratıkları oldurdukten sonra sandıkların uzerinden testere ’yi ve diğer malzemeleri alın. Geri donun ve sağdaki salona yonelin. Yaratıkları oldurerek devam edin, bu uzun yolculuğu sandıklarla bloke edilmiş bir engel sonlandıracak. Sandıkları cakmak ile tutuşturarak yola devam edin. Onunde tahtaların bulunduğu kapıdan girin. Bu odadan “6.kitabeyi” alın. Odada başka bir şey bulamayacaksınız. Doğu tunellerinde işimiz boylelikle bitmiş oluyor. Ana salona geri donerek oyunu kaydedin ve tekrar guney tunellerine yonelin.
Guney Tuneli (7.ve 8.kitabe)
Bir kez sola sapın (Demir ’e gore). Daha once eksik carkı tamamlayarak actığımız gecitten gecin ve duz devam edin. Uzun ve duz bir yolculuktan sonra karşımıza “curumuş demir parmaklıklar” cıkacak. Bunları testere ile keserek yolunuzu acın. Bu odadan da son iki kitabeyi ve diğer malzemeleri alarak ana salona geri donun ve oyunu kaydedin.
Batı tunellerine gidin. Daire şeklindeki odayı bulun ve her kolona bir kitabe yerleştirerek ana kapının acılmasını sağlayın. Hemen sonrasındaki devasa boyutlardaki kapıyı acarak kopruden ilerleyin.
Videoda Demir gaile taşını alıyor ve kendinden gecerek enseleniyor. Onu Ebru kurtaracak lakin hemen oncesinde Ebru ’nun sağ salim Demir ’e ulaşması icin İnzar ’ın butun tunelleri yaratıklardan temizlemesi gerekecek.
İnzar ’ın kontrolunu elimize aldık. Bu eğlence yuklu bolumde yapmamız gereken butun tunelleri yaratıklardan temizlemek. Daha eğlenceli bir hale getirmek icin farklı saldırı kombinasyonlarını ve buyulerinizi kullanmayı unutmayın. Yeterli enerjiyi topladığınızda (Q) tuşu ile buyu yapabilir, menuden farklı buyuleri aktif edebilirsiniz. Butun saldırı kombinasyonları S tuşu ile başlıyor. Doğu, batı ve guney koridorlarını yaratıklardan temizleyin, enerjiniz azaldıkca (D) tuşuna basılı tutarak enerjinizi doldurabilirsiniz. Kapılardan da yine (D) tuşunu basılı tutarak geciyoruz. Ayrıca Doğu tunellerinde Demir ’in acamadığı kapıyı aşarak oradaki yaratıkları da temizlemeyi unutmayın. Gitmediğiniz odaları haritadan takip edebilirsiniz. Butun tunelleri temizlediğinizde adrenalin dolu muzikte değişecektir. Tunelleri temizledikten sonra renkli daire şeklindeki odaya gelin ve kitabeleri kullanarak actığınız kapıdan devam edin. Video ’da İnzar hocası ile karşı karşıya geliyor duello tarzındaki konuşmadan sonra hocası Artal adlı yaratığı uyandırıyor ve yaratıkla baş başa kalıyoruz. Burada sectiğiniz buyulere dikkat edin isterseniz en tesirli buyusu ters cekimi kullanın isterseniz diğer buyulerle de saldırın fakat altınızda cıkardığı kırmızı yuvarlağa yakalanmayın (D) tuşu ile de enerjinizi doldurarak olum riskini azaltın. Yaratığı oldurdukten sonra gelen video da kontrolleri tekrar Ebru ’nun alacağını anlıyoruz.
Yere Batan Sarnıcı
Kontrol Ebru ’ya gectikten sonra Batı tunellerindeki daire şeklindeki odaya ilerleyin. Kopruden gecin. Demir ’in yakalandığı yerdeyiz. Artal ’ın uyandığı platformun arkasındaki kapıdan devam edin. Sandıklarla dolu odayı gecin. Bu uzun koridorların sonunda asma bir merdiven bulacağız. O merdivenden tırmanın. Yerebatan Sarnıcı ’ndayız. 22-B dairesinde oyunu kaydedin. Haritayı acarsanız aynı yonde 3 yol goreceksiniz. Sadece 3.yolun devamı var, oraya gidin. Burada ucgen bir bulmaca ile karşılaşacağız. Bu bulmacada deneme yanılmadan cok mantık on planda “Yeşil, Mavi ve Kırmızı” taşları doğru yerlere koyduğumuzda kapı acılacak ve devam edeceğiz. Resimdeki dizilimi yaptıktan sonra ortadaki elmasa basarak kapıyı acın ve ardındaki kapıdan ilerleyin.
Dolanarak merdivenleri tırmanın. Tapınağa geldik.
Tapınak
Cıktığımız kapı ile aynı yonde duvarın uzerinde bir panel bulunuyor. Bu paneldeki şalteri indirerek Demir ’in bulunduğu zindanın ışıklarını yakın. Aksi taktirde Ebru oraya gittiğinde ortamı cok karanlık bularak geri donecektir. Şalteri indirdiğimizde yaratıklar spot ışıklarla bizi aramaya başlayacaktır. Spot ışıklara yakalanmadan tapınağın solundaki zindanlara gelin. En soldaki kapıya yonelerek biricik aşkınız Demir ’e kavuşun. Videonun sonunda zavallı Ebru kuledeki madun tarafından vurulup yaralanıyor ve onu orada bırakmak zorunda kalıyoruz. Kontroller tekrar Demir ’de.
Zindana geri donerek odaları teker teker dolaşın ve techizatlarınızı toplayın. Odalardan birinde bir “kalp” cıkacak. Bu kalplerden 4 adet toplayacağız. İleride geri donmek istemiyorsanız bu kalbi yakınken şimdi alın. Kalplerin bulunduğu odalarda bizi “Teferun” adlı iğrenc yaratıklar karşılayacak, hazırlıklı olun. Duvarda asılı kalbi alın ve Teferun ’u oldurun (Bu yaratıkları oldurmek icin “Serpme Mayınları” kullanabilirsiniz, Q ile tekme attıktan sonra mayını yaratığın ayaklarının altına bırakın, oyunun bundan sonraki kalan kısmında ağır makineli silahları kullanmamaya ozen gosterin cunku oyun sonunda onlara cok ihtiyacımız olacak).
Zindan ’dan cıkın, Spotlara yakalanmadan Tapınağa yonelerek kapıyı avucunuzdaki Gaile taşı ile acın, asansorle aşağıya inin. Artık tapınağın icindeyiz. Kayıt dairesinde oyunu kaydedin. Tapınak madunlar tarafından korunuyor, onları oldururken tabancanızı kullanarak oyun sonuna etkili silahlarınızı biriktirebilirsiniz.
Tapınakta yapmamız gereken İnzar ’ın buraya gelmesini engelleyen buyuyu bozmak. Bunun icin “4 kalp (birini zindandan almıştık), ve 4 hanceri” bir araya getirmemiz gerekiyor. Merdivenlerden yukarı cıkın, soldaki kapıdan devam edin. İlk madunu burada olduruyoruz. Şarjorunuzu surekli dolu tutun. Ekranın solundaki kapıdan girin. Kutuphanedeyiz, buradan bir anahtar ve kitap alıyoruz. Elbetteki anahtar daha onemli. Kutuphaneden cıktıktan sonra koridoru izlemeye devam edin, bir madun daha oldurerek kapıdan gecin. Yeşil bir odadayız. Ortada buyuk bir masa var, bu odadaki madunu oldurerek diğer kapıdan devam edin. Bu odada 3 saat var, bu bulmacada saatlerin hepsini 12ye getirdiğimizde odanın ortasındaki kapak acılacak ilk once en sağdaki saatten başlayalım (D) tuşu ile 3 kere cevirin sonra ortadakini 1 kere ve en soldakini de 3 kere cevirince hemen arkamızdaki gizli gecit acılacak. Gizli gecitten devam edin. Burada kancalara asılmış yaratıklar var. Zararsızlar korkmayın. Sağdaki kapının ardındaki kanlarla kaplı odada bir madun ve bir kazma bulacağız. Madunu oldurup kazmayı alın. Odadan cıkın, boş kancaları gectikten sonra sağa donun, biraz ilerledikten sonra sola donerek 2.kalbe ulaşmış olacağız. Kalpleri koruyan Teferun ’ları unutmayın. Kalbi aldıktan sonra geri donun, geldiğimiz yone donmeden duz ilerleyin. Yolumuz tahtalar ile kapatılmış, kazmayı kullanarak yolu acın ve kapıya yonelin. Kapıyı acmak icin basit bir bulmacayı cozmemiz gerekiyor. Yapmanız gereken ortadaki 9 kareyi de gri bloklar ile doldurmak, bunu yapmak icin alakalı yondeki butonlara basmanız yeterli. Kapının ardında dar bir paslı demir kopru ve 3 adet Bauda bizi bekliyor. Yaratıkları hallettikten sonra koprunun diğer ucuna devam edin. Merdivenden aşağı inin. İnzar ’ın girişini engelleyen buyu burada bulunmakta. 4 farklı koşede tabelalara saplanmış vaziyette bulunan hancerleri alın. Hancerleri aldıktan sonra tapınağın ana girişine kadar geri donun ve oyunu kaydedin.
Oyunu kaydettikten sonra merdivenlerin altında kalan kapıdan girin. Ekranın hemen sağında demir parmaklıklarla ayrılmış bir bolum var. Buraya girerek not defterini alın (bu bolumun anahtarını kutuphaneden almıştık). Not defterini ve silah mermilerini aldıktan sonra koridordan aşağı inin. Beyaz seramiklerle kaplı odayı aşın ve kan rengindeki kapıya yonelin. 3.kalbi de buradan alın. 22-B dairesinin bulunduğu girişteki salona geri donun. Tapınak girişinin solunda kalan odaya girin. 2 adet madun oldurmemiz gerekecek. Sola donun ve kapıdan gecin. Bu odada kanlarla kaplı bir halı, mumlarla kaplı bir ayin masası ve dolaplar var. Bu orayı da arkanızda bırakarak diğer kapıdan devam edin. En sonunda 4.kalbe de ulaşmış olacağız.
Kalpler ve hancerler tamamlandı. Şimdi yapmamız gereken kalpler ile hancerleri kombine ederek hanceri 4 buyulu resmin uzerine saplayarak resimde belirecek yazıları not defterine kaydetmek. Bu resimlerin 2si ust katta 2si giriş katında bulunuyor. Tapınağın ana girişine donerek oyunu kaydedin. İlk resim icin kayıt yerinin sağındaki kapıdan gecip odaya girin. Madunları oldurdukten sonra odadaki resmin onunde durun. Hanceri kalp ile kombine ederek resme batırın. Cıkan yazıyı da not defterinize yazın. İlk buyulu yazıyı bu şekilde almış bulunmaktayız. Geri kalan 3 resmi de bularak aynı şekilde yazıları not almamız gerekiyor. Ana salona geri donelim. Resimlerden ikincisi soldaki kapıdan (4.kalbi aldığımız yonde) devam ederek fotoğraflarla ve garip şekillerle dolu bir odada. Buradaki tabloda yazan yazıyı da alarak tekrar ana salona geri donun.
Merdivenlerden yukarı cıkın, geriye kalan iki resimden birisi soldaki kapının ardında (kutuphanenin hemen karşısındaki odada), diğer resim (kuş resmi) ise sağdaki kapının ardındaki odalardan birinde bulunmaktadır.
4 resimden 4 gizli yazıyı not ettikten sonra hancerleri aldığımız yere geri donerek bu 4 not kağıdını odanın ortasındaki ateşte yakarak İnzar ’ın tapınağa girişini engelleyen buyuyu ortadan kaldırıyoruz. Boylelikle İnzar zaman kaybetmeden yanımıza geliyor ve Demir ile İnzar ’ın kısa konuşmasını iceren bir video izledikten sonra yeniden kontrol İnzar ’a geciyor.
Yapmamız gereken ustamızı alt etmek. Burada gecen uzun konuşmadan sonra saldırıya gecebiliriz unutmayın karşınızdaki rakip İnzar ’ın hocası ve ondan aşağı kalır yanı yok. Sık sık D tuşu ile enerji doldurmanız gerekebilir ve eğer ters cekim buyusunu iki kere kullanabilirseniz %70 kazanan siz olursunuz.
İnzar yolumuzdaki buyuk engeli temizledikten sonra birkac nasihatte bulunup bizi izleyeceğini soyluyor. Kapıdan devam edin. SalondaKi madunları temizleyip sağlık cantalarını alın. Sonunda baş duşmanımız Tağut ile yuzleşebileceğiz. Dehri 22.Bolge olan İstanbul ’un denetimini Tağut ’a bırakmıştı. Tağut ile cekişmeli laf dalaşının ardından, once uzerimize yaratıklarını salacak, size tavsiyem bu yaratıkları serpme mayınlar ile temizlemeniz eğer yeterince pompalı kurşununuz var ise bunlarla da işinizi gorebilirsiniz yaklaşık 12-13 yaratık oldurdukten sonra Tağut size yıldırım ve ateş huzmeleri atmaya başlayacak. İşte artık ağır makinelimizi kullanabiliriz. Tağut ’un uzerine var gucunuzle A6-Rator mermilerini boşaltın. Bir sure sonra Tağut onune yerden Ebru ’nun siluetini cıkaracak, aldanmayın sağa sola kacarak Tağut ’u vurmaya devam edin (bu noktada Pompalı tufeği tavsiye ederim). Bir sure sonra Ebru yanacak ve Tağut savunmasız kalacak ve İnzar ’ın sesini duyacağız bize Gaile taşını kullanmamızı soyleyecek ve hemen menuye girip Gaile taşını kullanarak Tağut ’u ortadan kaldırın. Burada gonul isterdi ki daha tatmin edici bir video ile oyun bitsin fakat sadece Dehri ’nin bir anlık goruntusunu gorup ve bu işin burada bitmediğini soyleyen tehditkar sozleriyle oyunun devamının geleceğini anlıyor ve oyunu bitiriyoruz. Sonundaki surprizi de bitirince gorursunuz. İyi eğlenceler.
Kabus 22 Karakterler ve kontroller
Oyun İncelemeleri0 Mesaj
●3 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Teknoloji Forumları
- Oyun Dünyası
- Oyun İncelemeleri
- Kabus 22 Karakterler ve kontroller
-
12-09-2022, 17:06:12