İşte yeni bir tam cozum ile daha birlikteyiz. Gecen hafta incelemesini yaptığımız Pendula ’nın yeni klasik adventure oyunu The Next Big Thing ’deki olayların ustesinden nasıl geleceğimizi oğreneceğiz bu yazımızda.

Oncelikle belirtmek istediğim bir şey var, her ne kadar yazının bazı bolumlerinde neyi neden yaptığımızı yazmış olsam da hikayeyi detaylı olarak belirtmedim. Ayrıca daha da onemlisi, yazı icerisinde doğal olarak sadece oyunda ilerlemenizi sağlayacak şeyleri kullanım sırasında uygun bir şekilde anlattım ve girdiğiniz mekanlardaki diğer nesnelerden bahsetmedim. O yuzden sadece bu yazıda yazanları yaparak oyunu oynarsanız pek cok guzel espriyi kacırırsınız. Zaten sizlere tavsiyemiz oyunda takıldığını noktalarda buraya bakmanız aksi halde problemleri olabildiğince kendiniz cozmeye calışın. İşin zevki burada.

Pekala bu kadar ders yeter, haydi anlatıma gecelim.

I. BOLUM

Oyuna başladıktan sonra Dan Murray ile tum konuşmaları yapın ve malikaneye gidin. Malikanenin yanında duran robot ile tum konuşmaları yapın. Malikaneden iceriye girin ve Fitzrandolph ile tum konuşmaları yapın. Sonrasında Liz, Dan ’den FitzRandolph ’u koridordan uzaklaştırmasını isteyecek ancak Dan kabul etmeyecek. O zaman ona, ikna olacağı bir şeyler sunmalıyız. Tekrar malikaneye donun ve iceri girin. Sol taraftaki size yakın olan koridora girin ve Edgar ile konuşun.



Bize unlu bir boksorun, ceketini burada unuttuğunu soyleyecek. Sağınızdaki Vulkan Flash posterine tıklayın. Liz, Edgar ’ı Vulkan zannedecek ancak yanılacak. Envanterinizde Liz ’in hayalindeki Vulkan belirecek. Şimdi Edgar ’ı Vulkan ’a cevirmeliyiz. Geri cıkın ve bu sefer soldaki uzak koridora girin. Sağ taraftaki kitaplıklardan mavi pigmenti alın. Merdiven korkuluğuna asılı olan ceketi alın. Ana hole geri donun, sağdaki robotun bulunduğu merdivenin ustunde bir bal kabağı var. Balkabağının ustundeki kırmızı gozluğu alın. Şimdi tekrar Edgar ’ın yanına donun. Envanterinizi acıp mavi pigmenti, ceketi ve gozluğu Liz ’in hayalindeki Vulkan ’ın uzerine koyun. Vulkan ’ı envanterden secip Edgar ’ın uzerine tıklayın. Bu şekilde Edgar kendisini Vulkan Flash ’e dondurecek ve bir sonraki secmeler icin moral kazanacak. Bu arada bize de boksorun ceketi duşecek. Envanterden ceketi incelediğinizde icinden cuma akşamki boks macına iki bilet cıkacak. Acaba Dan bunları sever mi?

Dan ’in yanına donun ve biletleri ona yardımı karşılığında teklif edin. Dan hic duşunmeden teklifi kabul edecek. FitzRandolp ’un eskiden oturduğu koltuğa gidin ve onun koltuğuna tıklatın. Liz koltuktan bir manivela alacak. Şimdi sağdaki koridordan FitzRandolph ’un ofisine girebilir ve Big Albert ’ın neyin peşinde olduğunu oğrenebiliriz. Once arabaya donun. Arabanın uzerindeki icki matarasını alın. Arabanın bagajını araştırın ve icindeki motor yağını alın. Malikaneye geri donun ve sağdaki koridordan iceri girin. Lakin yine bir sorunumuz var, butun kapılar kilitli. Koridordaki robotla konuşun. Kendisi cin gibi ve biraz yağ eksiği var. Bu durumda hem onu cakır keyif yapacağız hem de yağ ihtiyacını gidereceğiz. Envantere girin ve motor yağını secip icki matarasının uzerine tıklayın. Şimdi yağ tenekesini robota teklif edin. Yağın icindeki alkol Jimmy ’i algıda biraz zayıf kılacak. Şimdi ondan Beverly ’nin odasını (second door) acmasını isteyin.

Sonunda FitzRandolp ’un ofisine bir adım daha yaklaştık. Acılan kapıdan iceri girin. Big Albert bizimle roportaj yapmayı reddedecek. Beverley ’nin ofisine geri donun. Masanın ustundeki mug ’a tıklayın ve oradan bir kalem alın. Tekrar FitzRandolp ’un ofisine girin ve manivelayı gramofonda kullanın. Bir tıkırtı mı duyduk? Beverley ’in ofisine geri donun ve surprizle karşılaşın. Yatağın uzak tarafındaki duvarda bulunan kitaplıktan havyarı alın. Şimdi geldiğiniz yolu takip ederek malikaneden dışarı cıkın ve sağdaki depresif robot Phil ile konuşun. Ondan Big Albert ’ın kendisine verdiği notu rica edin ancak kendisi notu doğrudan gorunmez adama vermiş. Kopek kulubesine yaklaşın ve inceleyin. Tobby ’nin yanında bir not defteri var ve bu Big Albert ’ın notu yazdığı kağıdın kopartıldığı not defteri. Şimdi sıra onu ele gecirmeye geldi. Envanterden havyarı secin ve kulubeye tıklayın. Not defteri bizde lakin notun kendisi meydanda yok. O zaman biraz sihir zamanı. Envantere gelin ve kalemi secip not defterinin ustunde kullanın. “Hemen depoya gel”. Big Albert ve gorunmez adamı orada bulacaksınız. Sonrasını izleyin ve devam edelim.

Dan Murray

Şimdi Dan ’i kontrol ediyoruz. Lavabonun altında bulunan kemeri alın ve dışarı cıkın. Duvarın dibindeki sprey boyaları alın. Malikanenin sağ tarafında sızmış gitaristi goreceksiniz. Ustelik bize borcu var. Borcuna karşılık yanında duran gitar kutusunu alın. Şimdi arabaya geri donun ve arkadaki beyzbol sopasını alın. Cimlerde bir şırınga goreceksiniz. Onu da alın gelmişken. Depresif robot Phil ’in durduğu yerde kırmızı bir eldiven var. Beyzbol sopasını kullanarak eldiveni alın. Gitar kutusunu aldığınız yerde aşağıya doğru rıhtıma iniş var. O yolu kullanrak rıhtıma inin. Eldiveni kullanarak tahta cite bağlı ipi kesip alın. Rıhtımaki yat şu an icin kapalı. Malikaneye geri donun.



Şimdi sıra Liz ’in nerede olduğunu bulmaya geldi. Umursadığımızdan değil, ancak cuma geceki macın biletleri hala onda. Envanterden Liz ’in kemerini alın ve kopek kulubesine tıklayın. Tobby sizi Liz ’in son bulunduğu yere goturecek. İpi mazgalda kullanın ve aşağıya inin. Şimdi depodan dışarı cıkın ve Edgar ile konuşun. Bize FitzRandolp ’un korku filmlerini bırakacağını ve aile filmleri cekeceğini soyleyecek. Elbette tek işi insanları korkutmak olan canavarlar bu duruma icerlenmiş ve isyana başlamış. Duvardaki grafiti de bunun kanıtı. Bu arada Big Albert ’in bir lahitin icinde Temple of Ethernal Illusion ’a goturulduğunu oğreniyoruz. Eh herhalde Liz ’de onunla birlikte gitmiştir. Lakin tek sorun şu ki tapınağa girmek Salı gunleri haric imkansız ve bugun cumartesi. Ama bir şekilde başaracağız.

Edgar ’la konuştuktan sonra rıhtıma geri donun. Yatın acıldığını goreceksiniz. Bu sırada dışarı cıkan Poet az kalsın bizi denize duşurecekti. Belli ki bir problemi var. Neyse ona sonra bakarız. Şimdi Profesor Fly ile konuşun. Meğersem Poet ’in derdi teleport aracında denek olmakmış ancak cussesi buyuk olduğu icin sinek buna izin vermiyor. O zaman denek biz olalım bu şekilde belki de tapınağa ışınlanabiliriz. Ancak denek olmak icin uc koşul var; oncelikle sosyal olarak harcanabilir olmak, 1 yıl 2 ay 9 gun 37 dakika ’dan az omru kalmak ve pisikolojik testte tam anlamıyla intihara meyilli olmak. Fly ile butun konuşmaları yapın ve Dan ’in ayaklarının altındaki fotoğraf makinesini alın.

Profesor Fly

Şimdi oncelikle omur suremizi azaltmalıyız. Dışarı cıkın ve malikaneye geri donun bu sırada Poet ’in kendine zarar vermeye calıştığını goreceğiz. Bu şekilde şiir yazmasına ilham oluyormuş. Hmm belki bunu da bir ara kullanırız. Malikaneye donun ve Edgar ’ın yanına gidin. Deponun kapısında sağda yer duran bir yaprak var. Onu alın. Zavallı Tobby ’nin vakti yavaş yavaş doluyor anlaşılan. Yata donup laboratuara girin ve Life-o-meter ’ın yanına gidin. Tobby ’nin yaprağını secip cihazın uzerinde kullanın. Once yapraksız bir deneyelim diyecek Dan. 5 yıl 6 ay 12 gun 9 saat. Cok da fazla kalmamış. Ancak Tobby ’nin yaprağını yedikten sonra 0 yıl 0 ay 19 gun 3 saat ’lik sure bizim işimize yarar. Ve ilk testi gectik. Sırada sosyal acıdan bitmişliğimizi kanıtlamamız gerekiyor. Fakat başarılı spor yazarı Dan Murray bu kadar populerken nasıl yapacağız? Kovulmak işe yarar mı acaba?

https://forumla.net/

Aracın yanına geri donun. Beyzbol sopasını secip aracın uzerinde kullanın. Kaportayı duzelttikten sonra kamerayı arabanın uzerinde kullanarak bir de resim cekin ve patronunuza bir kartpostal yollayın. Evet bu iş de tamam.

Sırada psikolojik test var. Ancak umursamaz Dan Murray ’nin intiharı duşunmek gibi bir niyeti yok. Oncelikle testi bir deneyin ve ilk soruda başarısız olun. Bulmamız gereken dort tane cevap var. Şimdi Poet ’in yanına gidelim. Kendisinden acı dolu mısralar almamız gerek ancak bunun icinde ona acıyla ilham vermeliyiz. Oncelikle Poet ile konuşun. Elini buyutecle yaktığı icin zaten bir tanesi hazır geriye kaldı uc. Şimdi envanteri acın ve gitar kutusunu inceleyin. Murray icinden kaktus şeklinde bir tuzluk ve limon cıkartacak. Bu ikisini Poet ’e verin. Daha sonra şırıngayı verin. Son olarak eldiveni yandaki tahtada kullanın ve geri kalan uc mısrayı da oğrenin.

Laboratuara geri donun ve Fly ’dan testi yapmak istediğinizi soyleyin. Cevaplar şoyle:

- A hellish sun...
- My ear drum...
- A ravenous zombie...
- How is that not...

Artık resmen deneğiniz. Şimdi Fly ile konuşun ve “Teleporting...” ile başlayan cumleyi soyleyin ve kabinlerden birisini depoya taşımayı onerin. Poet ’in yanına gidin ve ona “You are rather strong...” ile başlayan cumleyi soyleyin. Kabini depoya taşıyacak. Spey boyaları kullanarak kabini boyayın ve bir lahite benzetin. Depodan cıkın ve Edgar ile konuşun. “There ’s a sarcophagus...” ile başlayan cumleyi kurun ve lahitin tapınağa taşınmasını izleyin.

Temple of Eternal Illusion

Sinematikten sonra yuksek rahibe Krom-Ha ile tum konuşmaları yapın. Belli ki bize lahiti vermek istemiyor ve butun robotlarda boynundaki gerdanlık sayesinde sadece onun emirlerini dinliyor. Peki oyle olsun bakalım. O zaman biz de gerdanlığı alırız.



Rahibe ile konuşurken cumlelerden bir tanesi onu opmenizi sağlayacak ve onu operken imlec aktif duruma gelecek. Hızlı davranın ve arkasında duran vazodan bir altın sikke alın. Dışarı cıkıp buyuk salona gelin ve ekranın sağında kalan iki kapıdan birisine girin (ikisi de aynı odaya cıkıyor) Burası kahinin (oracle) odası. Murray odaya girer girmaz onunla konuşmaya başlayacak, butun konuşmaları yapın. Kahin size gerdanlığı almak icin Oluler Kitabı ’nı bulmanız gerektiğini soyleyecek. Bunun icin yapmanız gereken şey kahine 8 tane hiyeroglif getirmek ve ardından kahinin yapacağı testi gecmek. O zaman oyalanmadan başlayalım.

Odadan cıkıp buyuk salona geri donun ve bu sefer imleci ekranın en sağına goturun. Burada da iki adet giriş var. Birisi heykelin hemen yanında otekisi size daha yakın. Oncelikle heykelin yakınındaki odaya girin. İceride 7 adet lahit goreceksiniz. Girdiğiniz anda lahitlerden birisi acılacak ve icinde bir mumya belirdikten sonra tekrar kapanacak. Murray kapanan lahiti tekrar actığında icinin boş olduğunu gorecek, o sırada faklı bir yerdeki lahit acılacak ve mumya bu sefer o lahitte gozukecek. Kısacası burada yapmamız gereken şey mumyanın hangi lahitte olduğunu tahmin etmek. İşin sırrı şu; mumya ilk sefer hangi lahitte gozukuyorsa ikincisinde sağda doğru uc lahit ilerliyor. Mumyayı yakaladıktan sonra elindeki hanceri alın ve odadan cıkın.

Şimdi yine ekranın en sağında size yakın olan odaya girin. Odada hava duran bir piramit goreceksiniz. Ancak Dan ’in bunu cıplak elle almasına imkan yok. Fakat siz yine de bir kereliğine almayı deneyin. Odadan geri cıkın ve bocek havuzunun ilerisinde ekranın solunda bulunan kapıdan girin (Theather). Sahnede iki lahit, iki robot ve kırmızı ortulu bir masa var. Bizim almamız gereken de robotların olduğu lahit. Sahneye gelir gelmez Dan robolarla konuşacak. Onunla yapacağınız diyalog secenekleri cıktığında “Back to Ducky..”yi secin ve daha sonra “Is he good..” seceneğini secin ardından “Tell Ducky to do a trick for me” seceneğine tıklayın.

Duck masaya gidip şapka ve asa ile bir buyu yapacak. Ardından masaya gidin ve şapka ile asayı alın. Şimdi ana salona geri donun ve piramidin olduğu odaya geri gidin. Envanterden şapkayı secip piramdin ustunde kullanın daha sonra asayı secip şapkanın ustunde kullanın ve şapkayı geri alın. Voila! Şapkanın icinden bir tavşan cıktı, peki piramit nerede?



Sahneye geri donun ve masaya yaklaşın. Evet, işte orada bizi bekliyor. Piramidi alıp ana salona geri donun. Şimdi merdivenlerden cıkın, merdivenin başındaki robot sizi durduracak ve gecmeye kalkışırsanız 5000 yıllık buyulu asasıyla sizi tehdit edecek. Envanterden beyzbol sopasını secin ve robotun uzerinde kullanın. Ne de olsa 6000 yıllık bir sopa. Asayı aldıktan sonra kahinin odasına geri donun ve sağda yeşil ucgen şeklindeki acil cıkış kapısına doğru yaklaşın. Hanceri kullanarak kırmızı beyazlı acil cıkış işaretini sokun. Boylece sekiz hiyeroglifi de elde etmiş bulunmaktayız.

The Oracle

Şimdi kahinin yanına gidin ve sırasıyla ona altın sikkeyi, hanceri, piramidi, asayı ve acil cıkış işaretini verin. Sıra geldi testi gecmeye. Burada yapmanız gereken 5 hiyeroglif sorusuna cevap vermek. Bu bilmecede soruların ne olduğu onemli değil. Burada yapmanız gereken şey hiyerogliflerin sırasıyla cevapların sırasını karşılaştırmak ve aynı sırada yer alan cevabı secmek. Yani diyelim ki yılan işareti dorduncu sırada ise ve “The snake” seceneği de dorduncu cevap seceneği ise doğru cevabınız odur. Bu taktikle beş soruya da cevap verin. Ardınan kahin size bir dişi bocek verecek. Bunu alın ve ana salona geri donun.

Ortadaki bocek dolu havuza yaklaşın ve aldığınız boceği havuzda kullanın. Dişi boceği saldığınızda butun diğer bocekler onu takip edecek ve boylece oluler kitabına ulaşmış olacağız. Lakin kitap kilitli. Envanterden piramidi secin ve kitabın uzerinde deneyin, ardından doğrudan rahibenin odasına gideceksiniz. Kısa bir konuşmadan sonra Dan ilk olarak hangi cumleyi secmesi gerektiğini soracak ancak bu sadece bir aldatmaca. Nitekim herhangi bir sıralama mevcut değil. O yuzden dilediğiniz şekilde butun beş cumleyi de okuyun ve gerdanlığı elde edin. En sonunda Big Albert bizimle birlikte.

Liz Allaire

Tekrardan Liz ile birlikteyiz. Anlaşılan o ki Big Albert ’ın beyni FitzRandolph ’taymış. Amacımız o beyni geri almak. Sinematikten sonra FitzRandolph ile tum konuşmaları yapın. Sol taraftaki kapıdan dışarı cıkın ve icerideki robot ile konuşun. Bu aşcı arkadaşımızın iki sorunu var. Birincisi diğer aşcı robotlar onu sevmiyor, ikinci kendisinin soğuk fobisi var. Butun konuşmaları yaptıktan sonra sağda duran demir kapıyı acın. Burası da zeplinin buz dolabı. En sağdaki dolabın uzerine geldiğinizde uzerinde “Food Material” yazacak. Bu şekilde tıklayın. Liz size dolabın icinde tum yiyecek erzağını listeleyecek. Odaya geri donun ve duvardaki paraşutu alın. Şimdi sol taraftaki bıcaklardan birini alın. Soldaki odaya girin. Sağ tarafta dart tahtası goreceksiniz.



Dart tahtasına el işareti varken tıkladığınızda Liz masanın ustundeki sakinleştirici dartları alacak. Sol tarafta tufeklerin yanında tabanca dolabı var. Oraya tıklayın ve dart tabancasını alın. Şimdi envantere girin ve dartları secip tabancanın ustunde kullanın. Şimdi de tabancayı solda havada asılı duran kargo kutusunda kullanın. Kutudaki maymun sakinleşince kutunun bağlı olduğu carka tıklayın ve kutuyu aşağıya indirin. Kutuya tıklayıp etrafındaki kemeri alın. En sağda beyaz ayının pencesi altında rafları goreceksiniz. Alttaki rafa tıklayın ve kayak sopasını alın. Şimdi FitzRandolph ’un odasına geri donun ve onunla konuşarak “I want to eat..” seceneğini secin. Size canınızın ne istediğini sorduğunda “Alaskan king crab...” ile başlayan cumleyi secin. Esasen Liz buz dolabındaki tum malzemeleri teker teker sayacak. FitzRandolph, Adrian ’ı cağırıp siparişi verecek. Adrian başlarda biraz itiraz etse de eli mahkum gidecek. Biz de Adrian ’ın soğuk fobisini yenmesine yardımcı olacağız. Onu buz dolabına kilitleyerek.

Şimdi Adrian ’ın masasındaki şırıngayı ve kalıbı alın. Envantere girip şırıngayı sakinleştirici dart uzerinde kullanın. Kalıbı da kayak sopasında kullanın. FitzRandolph ’un odasına geri donun ve şırıngayı secip onun piposunda kullanın. Şimdi hemen yanındaki tekerlekli tepsiyi alın. Kasanın yanında gidin ve tepsiyi kasada kullanın. Şimdi sırasıyla kemeri ve paraşutu kullanın. Şimdi sağdaki kapıdan balkona cıkın. Ustte bir cengel goreceksiniz. Kayak sopasını bu cengelde kullanın. ŞİMDİ SAVE EDİN! Cunku oyun burada patlayabiliyor. Daha sonra iceriye donun ve imleci kasanın uzerine getirin ve sağ tıklayarak imlecin cark şeklini almasını sağlayın ve tıklayın. Ardından Liz ’in kacışını izleyin.

Sonunda Dan ve Liz tekrardan kavuştular ve Big Albet ’ta beynini geri alıp bize tum gerceği anlattı. Meğer FitzRandolph canavarlarının beynine cipler yerleştirerek onalrı kendine itaat etmelerini sağlıyormuş.

Laboratuvar

Sinematikten sonra Zellsius ’un laboratuvarına geleceğiz. Dan bir koltuğa bağlanmış durumda. Fly ise yukarıdaki bir kafeste asılı. İlk once Fly ile konuşun. Once “So...” ile başlayan cumleyi kurun sonra da “ I don ’t know...” ile başlayan cumleyi. Daha sora “Do you...” ile başlayan cumleyi secin ve en son “Spit for me” seceneğine tıklayın. Fly toksik tukuruğu ile Dan ’in bir ayağını serbest bırakacak. Şimdi Dan ’in bağlı olduğu sandalyenin hemen yanındaki kola tıklayıp calıştırın. Tekrar Fly ile konuşun ve butun diyalogları bitirin. Fly ’ın tukuruğune yeniden ihtiyacımız var ancak maalesfe kendisi sadece kızdığı zaman tukuruk salgılıyabiliyor. Fly ile konuşun ve “FitzRandolph has never...” ile başlayan cumle cıkana kadar konuşmaya devam edin. Ancak maalesef bu da yeterli olmayacak. Ardından Fly ’ın kafesinin hemen altında gozuken girişe tıklayın ve Zellsius ’u cağırıp “Do you know...” ile başlayan cumleyi secin. Zellsius ’un bocek ilacından sonra Fly epey bir kızacak ve tukuruğu ile Dan ’i ozgur bırakacak.



Kahramanlarımız tekrardan ozgur ve bir arada bulunuyor. Ancak Liz ’in beynindeki cip halen duruyor. Fly cıkartmayı deneyecek ancak cipin bir kısmı iceride kalacak ve biz de maceramıza Liz ’in aklında devam edeceğiz. Burada yapmamız gereken şey Liz ’in tek gercek dileğini bulmak. Ancak bunu yapmak icin once en buyuk korkusuyla yuzleşmeli ve ardından en utanc verici anısının ustesinden gelmeliyiz.
Asansorde 80 ’e tıklayı. Diğer Liz ’i kalın camın arkasında goreceğiz ancak bizi duymuyor. Odadaki masayı araştırın ve not defterini alın. Ardından yandaki kaktusu araştırın ve onluğun uzerinden rozeti alın. Asansore geri donup 11 ’e tıklayın. Tuvale yaklaşıp inceleyin ve Liz ’in kardeşi Queenie ile karşılaşın.

Quennie sizden beş adet resim istiyor, aslında resim yapmak icin beş adet fikir. Onunla tum konuşmaları yapın. Asansorun yanındaki samanlığı araştırıp iğne veipliği alın. Asansore geri donun ve 14. Kata cıkın. Bu garip odada kuş kafesli portmantoda asılı kaskı alın. Ardından kasayı acmaya calışın ancak şifreyi bilmiyoruz, lakin resimdeki İskoc biliyor. Fakat bu huysuz adamın ona bir iyilik yapmadığımız surece şifreyi bize vermeye niyeti yok. Onunla butun konuşmaları yapın. Kuvete gidin ve duş başlığını alın. Asansore girin ve duğmelerden bir tanesini sol alttaki boşluğa diğerini de ortadaki boşluğa yerleştirin. İlk duğmeyi yerleştirdikten sonra dans salonuna geleceksiniz. Burada eski uşağınız robot Armando ile konuşun. Burada utancımızı yenmek icin dans etmemiz lazım ancak maalesef dans kartımız yok.

Barın uzerinde duran “Juicer”ı alın. Ardından barın ucunda asılı duran buz kabının icindeki oyuncak ayıyı alın. Son olarak yerde Dan ’in icki matarasını alın. Asansore geri donun. İkinci duğmeyi taktığınızda icinde kocaman bir timsahın olduğu odaya geleceksiniz. İşte Liz ’in en buyuk korkusu. Timsahı inceleyin. Liz ’in cesareti yanında olmadığı icin ona yaklaşamayacak. Soldaki ağaca gidin ve inceleyin. Meğerse bu bir kart ağacıymış ancak daha genc olduğu icin tum kartlar ham ve yeşil. Sulanması gerek. Envanterden duş başlığını secip ağacın uzerinde kullanın.

Asansore geri donun ve 14. kata cıkın. Şimdi kuvetin musluğunu acın ve bırakın ağaclar buyusun. Tekrar asansore girip 5. kata cıkın ve ağaca tıklayıp dans kartınızı alın. Liz doğrudan dans salonuna geri donecek. Artık dans edebiliriz ancak Armando sizinle sadece tango yapmayı kabul edecek fakat maalesef orkestra henuz tango calmayı bilmiyor. Yapmamız gereken şey ise onlara tango calmayı oğretmek. Bu arada orkestra dediğimiz şey ise sağdaki saksıda bulunan cicekler. Orkestraya tıklayın.

Orkestra

İşte geldik oyunun en zor bulmacasına. Buranın hicbir kolay yolu bulunmuyor. Buradaki olay şu. Saksıdaki altı cicekten dordu bir melodi calarken ikisi sacma sapan sesler cıkartıyor. Dolayısı ile ilk once enstruman calan dort ciceği bulmak lazım. Ardından onları senkronize bir şekilde teker teker aktif etmeliyiz. Aktif ederken dikkat etmeniz gereken nokta ise bir enstruman calarken ikinci enstrumanı doğru noktada aktif etmeniz gerekiyor.



Yani biraz muzik kulağına ihtiyacınız var. Enstrumanları aktif ettiğinizde yan tarafta notalar cıkacak ve aşağıdan yukarı doğru suzulerek yok olacaklar. Normalde bir sonraki enstrumanı bu notalar yok olmaya yakınken aktif etmeniz gerekiyor ancak bu her zaman işe yaramıyor. Zaten bir sonraki enstrumanı aktif ettiğinizde imlec kaybolursa bilinki yanlış yaptınız ve baştan başlamanız gerek. Eğer imlec yerinde duruyorsa sorun yok. Diğer bir husus ise her yeni başladığınızda melodilerin yerleri değişiyor. Dolayısıyla ilk yapmamız gereken şey butun cicekleri teker teker kontrol etmek. Ciceklerden sadece biri aktifken melodiyi dilediğiniz kadar durdurup tekrar başlatabilirsiniz. Son olarak bir melodiyi nerede durdurursanız tekrar başlattığınızda kaldığı yerden devam ediyor. Ciceklerde dort adet enstruman mevcut; davul, piyano, violin ve bas.

O halde taktiğimiz şu. Once her ciceğe teker teker tıklayıp melodi calanları belirleyin. Melodiyi duyduktan sonra ciceğe tekrar tıklayıp onu susturmayı unutmayın. Her melodide bir iki saniyelik bir sus mevcut. Cicekleri kapatırken bu sus ’a denk gelmesine dikkat edin. Şimdi hepsini belirlediyseniz muzik mantığı ile hareket edelim ve once alt seslerden başlayalım. İlk once davulu başlatın ardında bası secin daha sonrasında piyano ve en son olarak violin. Bu şekilde daha kolay yapabileceksiniz. Ancak elbette size rahat gelen her turlu sıralamayı da deneyebilirsiniz.

Orkestraya tangoyu oğrettikten sonra Armando ve Liz tango yapmaya başlayacak. En azından Armando tango yapacak. Ancak ne olursa olsun Liz utanc duygusunu yenecek ve boylece sorunlardan bir tanesinin ustesinden gelecek. Bu arada bir duğme yarısını alacağız. Şimdi sıra geldi en buyuk korkuya.

Asansore donun ve 11. kata cıkın. Şimdi Queenie ’ye gerekli olan beş resim fikrini vermemiz lazım. Envanterden sırasıyla not defterini, rozeti, kaskı, oyuncak ayıyı ve matarayı verin. Queenie butun resimleri yapacak ancak bu seferde tabloları imzalamak icin gerekli olan kırmızı boyası kalmayacak. Asansore donun ve 5. kata cıkın. Envanterdeki meyve sıkacağını ağacın govdesindeki yangın sondurucude kullanın ve Queenie ’ye geri donup kırmızı boyanın olduğu kavanozu verin. Bunun uzerine Queenie bize İskoc konusunda yardımcı olacak ve o da bize kasanın şifresini soyleyecek. Liz kasanın icinde cesaretini geri alacak. Asansore donun ve 5. kata cıkın. Artık Liz timsahın icine girebilecek ve kırmızı duğmenin diğer yarısını da ele gecirecek. Sonunda Liz gercek dileğini de oğrendi; Dan Murray. Dan ile tum konuşmaları yapın.



Dan Murray (Laboratuvar)

Tekrar gercek hayattayız. Şimdi sırada Fly ’ın Liz ’in beynindeki cipin kalan parcasını cıkartmak icin yapmaya calıştığı alete gerekli parcaları bulmak var. Fly ile konuştuktan sonra masadaki cay kutusundan bir cay poşeti alın. Laboratuvara geri donun ve demir kapıdan iceri girin. Ekranın solundaki robot kafasını alın ve geri donun. Merdivenlerle cıktığınız koprunun sağ tarafında bir kapı var. Oradan asansore binin ve ust kata cıkın. İlerleyip cıkış kapısının oraya gidin ve sağdaki kapıyıya tıklayın. FitzRandolph ile konuşun. Buradaki ilk amacımız FitzRandolph ’u aşağıya inmemeye ikna etmek. Şimdi soldaki kapıdan girin. Eva Morte ve Grim Reaper ile konuşun. Sola gidin ve Liz ’in cantasını karıştırın. İşte sonunda cuma gecesindeki macın biletleri elimizde. Ayrıca bir de Zelssius tarafından Liz ’e hediye edilmiş bir bileklik bulunuyor. Yanda duran sandalyeyi inceleyin ve beyaz kağıdı alın.

Dışarı cıkın ve FitzRandolph ’un ofisine tıklayın ve “Zelssius and i...” ile başlayan cumleyi secin. Boylece FitzRandolph artık laboratuvarı ziyaret etmeyecek. Yiyecek makinesine donun ve aldığınız kağıdı makinede kullanıp aşağıya inin ve Fly ’ın yanına gidin. Ona robot kafasını ve Liz ’in hediyesi olan bilekliği verin.

Liz (İkinci bolum)

Tekrar Liz ’in hayal dunyasındayız.

Diğer Liz ile tum konuşmaları yapın. Yerde duran kutuyu araştırın ve icinden mıkantıs ile kelepceyi alın. Asansore donun 30. kata cıkın. Şimdi karşımızda Liz ’in diğer kardeşli Anne-Marie var. Onunla konuşun. Sağ taraftaki mor renkli montu alın. Masanın sağında duran manivelayı alın. Asansore geri donun ve 68. kata cıkın. Sol taraftaki oyuncak arabanın ustunden paraşutu alın. Asansore donup 52. kata cıkın ve Dan ile konuşun. Dan sizden ne kadar iyi bıcak fırlatabildiğinizi gostermenizi isteyecek. Burada ne yaparsanız yapın şimdilik elmayı hicbir şekilde tutturamayacaksınız ancak elmayı alabileceksiniz.

Envantere girin ve mıknatısı elmada kullanın. Elmayı Dan ’e verin ve bu sefer turnayı gozunden vurun. Artık bıcak da bizim. Sağ taraftaki tom tom ’u alın. Asansore donun ve 30. kata inin. Tom tomu Anne-Marie ’ye verin ancak size bir nota kağıdı olmadan calamayacağını soyleyecek. Asansore binip 41. kata cıkın. Liz ile konuşup “Has the makeup...” cumlesini secin. Liz kalktığında cantasını karıştırın ve icinden biletleri ve bilekliği alın. Asansore binip 52. kata cıkın ve Dan ile konuşun. “Witch doctor sheet music tom-tom?” seceneğini secin ardından diğer diyalogları bitirin. Biletleri Dan ’e verin. Karşılığında size bir nota kağıdı verecek. Asansore binip 30. kata inin ve nota kağıdını Anne-Marie ’ye verin. Canlanan resme tıklayın ve icine girin. Liz resmin icinde bir vudu bebeği alacak. Asasnsore binip 68. kata gidin. Zelssius ’un uzerinde bıcağı kullanın. Şimdi envantere girip yeşil kumaşı, bilekliği ve kelepceyi vudu bebeğinin uzerinde kullanın.




Dan ile tekrardan

Yeniden ve son kez gercek dunyadayız. Artık sona az kaldı. Ara sahneden sonra envantere girin ve biletleri Eva Morte ’ye verin. Şimdi sırada FitzRandolp ’un filmi ile Liz ’in versiyonunu değiştirmeye geldi. Ana kapıdan cıkın ve FitzRandolph ’un ofisine gidip onunla tum konuşmaları yapın. Geri donduğunuzde laboratuara gidin ve demir kapıdan girin. Sağdaki barut fıcısında cay poşetini kullanın. Laboratuara donup asansorle yukarı cıkın ve cay poşetini cıkışın orada bulunan sağdaki kapıda kullanın. Tekrardan FitzRandolph ’un ofisine gidin ve ona “I have good...” ile başlayan cumleyi soyleyin. FitzRandolph piposunu size verecek. Konuşmayı bitirip geri donun ve pipoyu sağdaki kapıda kullanın. Dan iceriden sprey cıkartıcıyı alacak. Laboratuara geri donun ve Fly ’ın olduğu yere gidin. Sağa doğru ilerleyerek camekanlı yere gelin ve sprey cıkartıcıyı kırmızıya boyanmış olan gorunmez adamın uzerinde kullanın (en sağda).

Ve son sinematiği zevkle izleyin.

İşte yeni macera oyunumuz The Next big Thing ’i de boylece bitirmiş oluyorz. Bir dahaki tam cozumde goruşmek uzere.