Masaustu rol yapma oyun evrenlerinin en buyuklerinden birisi olan Warhammer 40 000, ceşitli oyun turleriyle karşımıza gelmeye calışıyor. Strateji, aksiyon, 4X gibi turleri deneyen seri bu sefer karşımıza Mechanicus ile TBS (sıra tabanlı strateji olarak cevirebiliriz) olarak cıkıyor.

Warhammer 40 000: Mechanicus inceleme​Bulwark Studios tarafından geliştirilen Warhammer 40 000: Mechanicus, sıra tabanlı strateji ogelerini evrenle guzel bir şekilde birleştirmeyi başarıyor. Eğer sıra tabanlı oyunları seviyor veya Warhammer 40 000'ya aşinaysanız bu oyunu sevmemek icin sebep yok.

Warhammer 40 000: Mechanicus'ta oyuncular Adeptus Mechanicus'a bağlı Magos Dominius Faustinius rolune burunuyor. Mars'ta kurulan Adeptus Mechanicus, insanlığın sahip olduğu ve evrende bulduğu yeni teknolojileri korumak ve geliştirmekle gorevlendirilmiş mekanik insanlardan oluşan bir ırk. Warhammer evrenindeki bircok teknolojik bebek bu arkadaşların ellerinden cıkıyor.

Oyunun hikayesi Hammer and Anvil romanına dayanıyor. Adeptus Mechanicus, Necronların mezarlarına ev sahipliği yapan ve devasa bir ağ iceren Silva Tenebris'e iniş yapar. Bir Techpriest ve beraberindeki Skitarii ekibi buradaki Necronları mezarlarını uyandırır. Birkac ay sonra, yeni bir ekip gezegene iner ve onceki ekibe neler olduğunu oğrenir. Bundan sonra ise plan bellidir; Necronların uyanışı ile birlikte gezegenin sahip olduğu tum teknoloji ele gecirilecektir. Gezegen uzerinde bu teknolojiyi ele gecirmek icin verdiğiniz kararlar sonucunda Necronlar daha hızlı uyanabilir veya ırkın uyanışı cok buyuk etkilere neden olmayabilir.




Duşmanımız olan Necronlar hakkında da kısaca bir bilgi vereyim. Binlerce yıl once, Necronlar olumsuzluğun sırrını arayan bir ırktı. Tanrılar tarafından Necronlara kendileri icin yok edilemez zırhlar yapmaları emredildi. Zırhlar tamamlandıktan sonra ise, Tanrılar'dan oğrendikleri bir ayinle ruhlarını bu zırhlara aktardılar. Ancak Tanrılar tarafından kandırılan Necronlar icin artık cok gecti. Zırhlar onları olumsuz yapmıştı, ancak benliklerini sonsuza kadar kaybetmişler ve Tanrılar icin bir piyona donmuşlerdi.


Oyunun genel oynanış bicimi, XCOM oyunlarına benziyor. Rastgele oluşturulan zindanlara giriyor, Necronların uzerimize gonderdiği ufak yaratıklarla, askerlerle, orumceklerle ve bosslarla uğraşıyoruz. Emrimizdeki Techpriestlar ile Necron teknolojisini ele gecirmeye calışıyoruz.

Burada oyundaki ozelleştirme seceneklerinden bahsetmek istiyorum. Ozelleştirme seceneği tam anlamıyla harika. Kullandığımız Techpriestların kullanabileceği eşyalar oldukca ceşitli. Her bir Techpriest; iki menzilli ve bir yakın dovuş silahı kullanabiliyor, ayrıca kendilerine avantaj sağlayacak eşyalar icin de uc farklı yeri var. Kullanabildikleri silahlar başta sınırlı olsa da, Black Dust denen oyunun parası ile sınırları kaldırabiliyoruz. Black Dust oyunda Techpriestları geliştirmek icin kullanacağımız en onemli şey, bunu gorevleri tamamlayarak veya birimleri oldurerek kazanıyorsunuz. Ayrıca zarar goren Techpriestların tamiri icin de bu birimi kullanıyoruz.

Techpriestlar farklı dallarda uzmanlaşabiliyorlar. Boylece silahlarda daha fazla uzmanlaşabiliyorlar, diğer adamlarınızı tedavi edebiliyorlar, saldırılarınızda kullandığınız Cognition Puanları'nı toplayabiliyorlar. Bu ozellik kesinlikle eşsiz, savaşlarınıza doğrudan yansıyan durumlar ortaya cıkartıyor.

Warhammer 40 000: Mechanicus'un savaşlarında ne olacağını kestirmek biraz zor olabiliyor. Bazen gorevler sadece oldurmek uzerine kuruluyken, bazen duşmanlar hic sona ermeyecekmiş gibi uzerinize gelirken belli bir gorevi yapmaya calışıyorsunuz. Gorevlerde bosslar ortaya cıktığında ise tam bir curcuna başlıyor. Bosslar kesinlikle Warhammer 40 000: Mechanicus'un en harika başardığı işlerden birisi. Neyle karşılaşacağınızı bilmediğiniz bu bosslar sizi gercekten gerebiliyor. Tabii ki oyunda biraz guclenene kadar, sonra onunuze geleni tek turda elemeye başlıyorsunuz.




Savaşlardaki haritaların ve durumların tamamen rastgele olduğundan bahsetmiştik. Duşmanların cıkacağı yerler bile rastgele. Mesela bir gorevde, az canı olan Techpriestlarımdan birini arkada bıraktım ki, zarar gormesin, masraf cıkmasın. Kendisi iki dakika sonra, gelen bir duşman desteğinin ortasında kaldı ve oldu. Aman ne hoş.


Oyunun grafikleri bir sıra tabanlı strateji icin gercekten guzel. Haritalar, karakterler ve cizimler gercekten hoş duruyor. Oyun icinde kullanılan muziklerin de başarılı olduklarını soyleyebilirim. Seslendirmeler ve diyaloglar gercekten guzel. Necron Lordları tam olarak seslendirilmiş, Adeptus Mechanicus kısmı ise robotik konuşmaları ile oyunda yerini almış. Oldukca başarılı.

Warhammer 40 000: Mechanicus ne kadar başarılı olsa da bazı problemleri olan bir oyun. Bunlardan ilki oyun icinde inanılmaz bir terim yoğunluğu bulundurması. Bunun dışında mesela Adeptus Mechanicus kendilerine ozgu robotik dilde konuşuyorlar. Eğer ki Warhammer evrenine hakim değilseniz, daha ilk sahneden "Ne diyor ya bunlar?" diye sormanız gayet normal. O yuzden Warhammer evrenini bilmiyorsanız, Warhammer 40 000: Mechanicus sizin icin bir meydan okuma haline gelecektir. Ama buna kesinlikle değer.




İkinci olarak oyunun kendi icinde bazı teknik sıkıntıları ve hataları mevcut. Bazen savaşa başlamanıza izin vermiyor, bazen savaşa başlasanız da ilk tur hareket edemiyorsunuz. Bunun gibi problemler gelecek yamalarla duzeltildiğinde cok daha başarılı olacaktır.


Ucuncu ve son olarak, Warhammer 40 000: Mechanicus zor bir oyun. Yani zorluğunu size şoyle anlatayım; sacınızı başınızı yoluyorsunuz. Nefes almanıza veya rahatlamanıza izin vermiyor. Ozellikle oyunun başlarında kanser olmanız cok normal. Bu konuda turu bilmeyen oyuncular icin cok uygun olmadığı soylemeliyim.

Warhammer 40 000: Mechanicus, son zamanlarda cıkmış en iyi TBS oyunlarından birisi. Hatta Warhammer 40 000 evreninde gecen son yıllardaki en iyi oyun. Eğer TBS ve Warhammer 40 000 evrenlerini seviyorsanız, kacırmayın, alın, oynayın, oynatın.