Gunumuz oyun dunyasına muazzam grafikli, kusursuz karakter animasyonlarına sahip uc boyutlu oyunlar hakim diyebiliriz. Geriye donup baktığımızda, yıllar once oynamaktan zevk aldığımız oyunların, bu saydığım elementlerden cok uzak olduğunu goruyoruz. Kimi zaman eski gunleri yad etmek icin, gecmişte oynadığımız oyunları tozlu raflarından cıkartıp, tekrar oynuyoruz. Eskiden oynadığımız grafik, animasyon ya da 3 boyutlu olma takıntısı olmayan oyunlarda yaşadığımız keyfi, tekrar yaşayabilmenin tek yolu nostaljik oyunları tozlu raflarından cıkartıp oynamak değil neyse ki. Artık bağımsız yapımcılar var. Pek cok bağımsız yapımcı gecmişte bizi eğlendiren zorlayan oyunların benzerlerini gunumuzde yapıp bize eski heyecanı yaşatabiliyor. Bağımısız yapımcılar, yeni nesil oyuncuların kaybolmaya yuz tutmuş olan oyun turleri ile tanışmasına da vesile oluyor. Azuran Tales: Trials ’ın yapımcı firması Tiny Trinket Games icin de bunu soyleyebiliriz.
Azuran Tales: Trials İncelemeBağımsız oyun geliştiricisi Tiny Trinket Games, Azuran Tales: Trials ile birlikte doksanların o zorlu, kol kırdıran oyun turunun gunumuzdeki temsilcisi olma yolunda aday bir firma olarak karşımıza cıkıyor. Aslında Azuran Tales Trials icin; gunumuz oyunları ile gecmişin nostaljik platform oyunlarının bir karması desek daha doğru olur. Oyun bir yandan Souls serisi oyunları, Dark Souls, Deamon Souls, Bloodborne gibi oyunlardan ilham alan oynanış mekanikleri ile gunumuz oyunlarına yakınlaşırken, ote yandan grafik yapısı, iki boyutlu bir platform oyunu olması, dovuş mekaniği, ve hikaye anlatım şekliyle de doksanların platform oyunlarına gonderme yapıyor diyebiliriz.
Azuran Tales: Trials zorlayıcı bir oyun. Oyunun zorluğu iki boyutlu platform oyunlarından alışkın olduğumuz, zıplayıp bir şeylerin ustunden atlamaya calışma uzerine kurulu değil. Oyunun asıl zorluğu, aman vermeyen duşmanlar ile platform unsurlarının aynı anda oyuncunun karşısına cıkması. Azuran Tales: Trials ’da Souls oyunlarına benzer şekilde bolum sonlarında size gore dev duşmanlarla savaşıyorsunuz. Oyunda ilerledikce ve haritada daha derinleri keşfettikce bolum icinde karşınıza cıkan duşmanlar da zorlaşıyor. Souls oyunlarına olan benzerlik sadece duşman yapılarında değil. Oyunun temel dinamiğinde de karşımıza cıkıyor.
Souls oyunlarından alışkın olduğumuz, olunce topladığınız eşyaların, olduğunuz yerde kalması ve yeniden doğduğunuzda bu eşyaları tekrar olduğunuz yerden gidip geri alma mekaniği Azuran Tales: Trials ’ta da var. Orneğin bolum boyunca topladığınız, karakter geliştirmelerinde kullandığımız oyunun para birimi olan altınları olunce yitiriyor, geri kazanmak icin bir an once olduğunuz yere geri gitmeye calışıyorsunuz. Checkpoint sistemi de olduğunuz yerden değil, daha once aktif ettiğiniz belirli noktalardan başlıyor. Altar of the nine gods adı verilen noktalarda bu topladığınız altınları depolayabiliyor; karakterinizin zırh, silah, buyu, sağlık barı dayanıklılık geliştirmeleri icin kullanabiliyorsunuz.
Convition adı verilen mana barı diyebileceğimiz bar, rakibinize ne kadar hasar verirseniz o kadar doluyor. Bu barı haritanın ceşitli yerlerine dağıtılmış olan tomarları kullanarak da doldurabiliyorsunuz. Ancak mana sistemini kullanan diğer oyunlara kıyasla, Azuran Tales: Trials ’da, Convition barı kısa bir sureliğine doluyor sonra azalmaya başlıyor.
Topladığınız bu tomarlarla anlık olarak doldurabileceğiniz Convition barından harcayarak, karakterinize sağlık iyileştirmesi yapabiliyor, duşmanlarınızın uzerine toplu olarak yıldırım atma, ya da anlık duraksamalarını sağlayan saldırılar yapma gibi karakter ozelliklerini kullanabiliyorsunuz. Karakterinizin hangi yonde gelişeceğini de sizin yapacağınız secimler belirliyor. Yakın dovuşte ya da buyulerde gelişebilir, topladığınız eşyaları, guc sağlık ya da dayanıklılık ozelliklerinizi geliştirmede kullanabilirsiniz.
Azuran Tales: Trials ’de katmanlı yapısıyla dikkat ceken 15 farklı bolum bulunuyor. Harita tasarımında katmanlı yapı ve cok da zorlayıcı olmayan platform ve bulmaca oğeleri de karşımıza cıkıyor. Oyunun zorluğu da işte burada devreye giriyor. Tek başına olduğu zaman bir şekilde ustesinden geldiğiniz duşmanlar, platform oğeleri ile birleşince oldukca zorlayıcı olabiliyor. Olup olup checkpoint noktasına geri donmek sinir bozucu olabiliyor.
Bir platform oyununa kıyasla Azuran Tales: Trials ’ın platform unsurlarının cok da eğlenceli olduğunu soyleyemeyiz. Ozellikle karakter animasyonlarının cok akıcı olmaması, goze hoş gorunmemesi, atlama zıplama, yuvarlanma gibi dinamikleri eğlenceli olmaktan cıkarıyor. Oyunda ilerledikce karşınıza zorlu duşmanlar cıkıyor. Ancak duşmanları oldurmek icin surekli aynı hareketleri yapmak, yani duşmanın arkasına hızlıca gecip arkadan saldırmak gerekiyor. Bu statik savaş mekaniği vuruş hissi iyi olsa da, bu tarz zorlu oyunlardan alışkın olduğumuz, rakibe gore yeni stratejiler belirleme dinamiğinin eksikliğini hissettiriyor oyuncuya.
Drukandra adındaki yer altı tanrısı karakterimizin ruhunu buluyor ve Magrath ’ı ortadan kaldırmak icin Azuran dunyasına gonderiyor. Zorlu duşmanlarla, tuzaklarla dolu bu cetin dunyada hayatta kalma sınavını başarabilecek misiniz? Azuran Tales: Trials ’ın hikayesini cevrede bulduğunuz kitap sayfalarını okuyarak oğrenebiliyorsunuz. Ancak, cok derin ve ilgi cekici bir hikaye olmadığı icin, bir sure sonra bu yazıtları okumayı da bırakıyorsunuz.
Toparlamak gerekirse Azuran Tales: Trials, platform oyunlarıyla, zorluğuyla dikkat ceken RYO oyunlarının oynanış dinamiğini aynı potada eritmeye calışan bir oyun olarak karşımıza cıkıyor. Bunun gercekten bir bağımsız firma icin oldukca zor ve iddialı bir secim olduğunu soyleyebiliriz.Vuruş hissinin, duşman ceşitliliğinin bolum sonu canavarı kapışmalarının, oyun atmosferinin iyi olduğu oyunda, platform unsurlarında, harita tasarımlarında ve karakter animasyonlarındaki sorunlar ise goze carpıyor.
Azuran Tales: Trials
Oyun İncelemeleri0 Mesaj
●2 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Teknoloji Forumları
- Oyun Dünyası
- Oyun İncelemeleri
- Azuran Tales: Trials
-
12-09-2022, 16:15:12