Gunfire Games tarafından geliştirilen Darksiders 3, sonunda cıkış yaptı. THQ ’nun batmasından sonra oyuncuların devam edip etmeyeceğini merak ettiği serilerden olan Darksiders, bakalım THQ Nordic ’in ellerinde bize neler vaad etmiş ve neler sunabilmiş?
Darksiders 3 İncelemesiDarksiders, Mahşerin Dort Atlısı hikayesini konu alan bir seri. İlk oyunda War rolune burunen oyuncular, onun sucsuzluğunu kanıtlamaya calışıyorlardı. War, muhurler kırılmadan dunyaya inmiş ve onunla beraber gelen Kıyamet, insanoğlunun sonunu getirmişti. Oyun benim gorduğum en guzel sonlardan biriyle sona ermiş ve Darksiders sevgim başlamıştı.
Birkac yıl sonra Mahşerin Dort Atlısı ’ndan Death ’in başrolu aldığı Darksiders 2 cıkış yaptı. Ana karakter olarak cok daha acımasız, hızlı bir karakter bizle birlikteydi bu sefer. Death, kardeşi War ’un haksızlığa uğradığına inanmış, bunun icin Yaşam Ağacı ’ndan Oluler Diyarı ’na kadar giden bir yolculuğa cıkmıştı. Hikaye, Darksiders ’ın oncesinde geciyordu. Oyun ilk oyuna gore belki daha iyiydi, ancak oynanışı baltalayan bircok ozelliğe sahipti.
Ve 27 Kasım 2018 geldi, Darksiders 3 PC, PlayStation 4 ve Xbox One icin cıkış gercekleştirdi.Peki, bu sefer Mahşerin Dort Atlısı ’ndan Fury rolune burunduğumuz oyunun beklediğimiz yapım olduğunu soyleyebilir miyiz? Hem evet, hem hayır.
Darksiders 3 ’un hikayesi, War ’un Kıyamet ’i başlatmasından sonra geciyor. Fury, Charred Council tarafından cağrılıyor. Yedi Olumcul Gunah ’ın dunya uzerinde serbest kalmasından hoşnut olmayan Charred Council, Fury ’yi onları avlaması icin gonderiyor. Burada oğreniyoruz ki, Mahşerin Dort Atlısı daha once, Yedi Olumcul Gunah ile savaşmış. Ancak Fury bu sefer hepsiyle tek başına uğraşmak zorunda. Cunku; War cezalı, Death kayıp, Strife ise başka işlerle meşgul. (Darksiders 4 ’te goreceğiz artık.)
Darksiders 3 ’te hikayemiz boyle sade bir şekilde başlıyor. Yanımıza konsey tarafından verilen Watcher ’ı (ilk oyundaki Watcher ’a benziyor, ama daha saygılı ve işe yarar) Dunya ’yı gezip, Yedi Olumcul Gunah ’ı arıyoruz, bulduğumuzu paketliyoruz. Yedi Olumcul Gunah ’tan her birinin savaşı gercekten harika olmuş. Temsil ettikleri şeylere gore davranmaları, tasarımla, soylemleri gercekten başarılı. Ayrıca belirtmeden gecemeyeceğim, Darksiders 3 ’te yer alan Lust benim gorduğum en iyi tasvirlerden birisine sahip. Oyunu oynadığınızda bana hak vereceğinizi duşunuyorum.
Ana karakterimiz Fury, ilk iki oyunda oynadığımız karakterlerden biraz farklı. War, ağır hareket eden ama guclu bir savaşcıydı. Death hızlı hareket eden suikastci-savaşcı karışımı bir karakterdi. Fury ’yi ise bir savaş buyucusu olarak tasvir edebiliriz. Zaman zaman belli elementleri, silahlarıyla birlikte kullanan, guzel bir karakter olmuş.
Karakterimizin kullandığı zincir şeklindeki ana silahımızın adı Scorn. Kendisi her daim yanımızda olan, vurdu mu can yakan bir silah. Ayrıca kendisinin en buyuk ozelliği, Fury ’nin ruhuna gore tekrardan şekilleniyor olması. Oyun boyunca, Hollow denen ozellikleri aldıkca Scorn farklı silahlara donuşuyor ve bunlar da bizim ikincil silahımız oluyor.
Darksiders 3 ’te toplamda 4 farklı Hollow var. Bunlardan; Flame Hollow Fury ’ye cift zıplama ozelliği ve ateşli bolgelerde dokunulmazlık verir, Scorn ’u ateşli bir zincire donuşturur. Storm Hollow, Fury ’nin havadan suzulmesini ve hava akımları ile yukseklere cıkabilmesini sağlar, Scorn ’u yıldırımlı bir mızrağa cevirir. Force Hollow, Fury ’yi guclendirir, bazı blokları kırabilmesini sağlar ve Tempest ’ten korur (ne olduğunu oynayınca anlayacaksınız). Scorn ’u dev bir balyoza cevirir. Statis Hollow ise Fury ’nin su uzerinde yuruyebilmesini sağlar, bazı objeler icin zamanı durdurabilir, ayrıca bazı duvarlara tırmanmanıza imkan verir. Scorn ’u cift kılıca donuşturur. Bu dort Hollow, oyundaki tum bulmacaların ana kaynağını oluşturuyor. Hatta bazılarında dordunu ard arda kullanmanız gerekiyor, o nedenle hangi Hollow ne iş yapar kesinlikle cozmeniz gereken bir olay.
Oyundaki dovuş sisteminin cok fazla değiştiğini soyleyemeyeceğim. İki farklı silah ile birleştirdiğimiz vuruşlarımızla onumuze ne gelirse parcalıyoruz. Bunu standart şekilde yapmanın dışında, kullandığımız bir Wrath yeteneğimiz var. Aktif ettiğimizde o an hangi Hollow ’u kullanıyorsak ona gore değişen bir etkisi var. Kalabalık savaşlarda ve ozellikle ufak bosslarda kullanmazsanız canınız cok sıkılabilir.
Fury ’nin kullanabileceği bir diğer dovuş yeteneği ise Havoc. Yaratık oldurdukce dolan Havoc, War ’un Chaos formu ile Death ’in Reaper formuna benziyor. Havoc aktifleştiğinde, Fury devasa bir yaratığa donuşuyor, can barı yenilenmeye başlıyor, ayrıca hasarı da inanılmaz artıyor. İlk iki oyundakiler ne kadar havalı ise, Havoc ’un da o kadar havalı olduğunu soyleyebilirim. Hatta bana gore daha bile havalı. Havoc formunu sadece zor savaşlarda kullanın, kullandığınızda da keyfini cıkarın.
Darksiders 3 ’te, ikinci oyunda yer alan envanter ve silah sistemi kaldırılmış, cok da guzel olmuş. İkinci oyunda eklenen bu sistem gercekten oyuncuları bezdirmişti. Bunun yerine daha basit birkac sistem getirilmiş.
Fury ’nin kullandığımız tum silahlarını geliştirebiliyoruz. Bu geliştirme (upgrade) sadece silahın hasarını arttırıyor. Bu işlem icinse Adamantine denen bir madenin farklı turlerine ihtiyacımız var. Bunları, kıyıda koşede kalmış binalardan, bosslardan ve mini bosslardan elde ediyoruz. Bir silah en fazla on kez geliştirilebiliyor. Bunu da unutmayın.
Silahlara eklenen bir ise yukseltme (enhancement) sistemi. Bu sistem ile, oyun dunyasından bulabildiğiniz (veya Vulgrim ’den satın alabildiğiniz) kutsal bazı objeleri silahlarımıza ekliyoruz. Bu objeler, Angelic Artifact ve Demonic Artifact adlı iki farklı eşya ile guclendirilebiliyor. Şunu unutmayın, bu objeler silahlara eklendikten sonra silahlar icin aktif, Fury icin ise pasif bir yeteneği aktifleştiriyor. İkisinden birini secmeniz gerekiyor. İkisini birden acmak istiyorsanız, bu da mumkun ama biraz tuzlu.
Silahlarımızın geliştirilmesi dışında Fury ’ye seviye atlatmamız da mumkun. Bunu Vulgrim ’e belli miktarda ruh bağışlayarak yapıyoruz, seviye atlatsak bir puan elde ediyoruz. Bu puanı, Health (Fury ’nin canını arttırır), Strength (Fury ’nin fiziksel hasarını arttırır) ve Arcane (Fury ’nin Havoc formunun ve ani saldırılarının hasarını arttırır) seceneklerinden birine veriyorsunuz. Oyunun zorluk seviyesi arttıkca, bu sistem kilit bir noktaya evriliyor.
Zorluk seviyesi demişken bundan da bahsedelim. Darksiders 3, anlayamadığım bir şekilde zor bir oyun olmuş. Dort farklı zorluk seviyesi olan oyun bunu size ikinci zorluk seviyesinden itibaren hissettirmeye başlıyor. Burada Dark Souls benzeri bir zorluktan bahsediyorum. Darksiders 2 ’yi en ust zorlukta bitiren biri olarak, Darksiders 3 ’te bunu başaramadım. Gelen saldırıları tam olarak karşılamanız ve savuşturmanız lazım, yoksa bırakın bossları en ufak moblarda bile tek yiyorsunuz. Yapımcılar neden boyle bir karar almış bilmiyorum ama oyunun en buyuk sıkıntılarından birisi bu zorluk seviyesi.
Acıkcası zorluk seviyesinin yuksek olması ile ilgili bir sıkıntım yok. Dark Souls oyunlarını hepimiz ole ole oynuyoruz değil mi? Ancak Darksiders 3 ’un iki tane KOCAMAN kusuru var. Bunlardan ilki, oyunda yer alan Checkpoint sistemi. Ben uzun suredir bu kadar sacma, bu kadar gereksiz, bu kadar oyundan soğutan bir Checkpoint sistemi gormemiştim. Şoyle anlatayım, oyunda olduğunuz zaman sizi en son Checkpoint ’e geri gonderiyor. Olduğunuz yere kadar kestiğiniz tum yaratıklar tekrardan cıkıyor (gercekten zaman harcadığınız minibosslar da dahil olmak uzere). Ve siz aynı yere giderken tekrardan tum yaratıkları kesmek zorunda kalıyorsunuz. Daha da guzeli, bosslardan once Checkpoint olmaması. On beş dakika yuruduğunuz bosstan tek mi yediniz? On beş dakikalık ikinci parkura hoşgeldiniz. Daha oyunun başında ilk bossta cekmeye başladığınız bu cile, oyun boyunca suruyor, bir noktadan sonra ise kanser ediyor.
İkinci buyuk problem ise; bu yaratıkların tekrar cıkmasından kaynaklı olduğunu duşunduğum yukleme ekranlarının uzunluğu. Bosstan tek yediniz diyelim; oyunun yuklenmesini 45 saniye (PlayStation 4 Pro suresi bu) bekliyorsunuz. Tekrar oldunuz 45 saniye daha. Ozellikle bazı yerlerde hızlı hızlı olebiliyorsunuz ve bu yukleme sureleri inanılmaz can sıkıyor. O yolu tekrar yurumekten değil de, yukleme suresini beklemekten yılıyorsunuz. (Tamam yalan soyledim, ikisi de insanı yıldırıyor. Sene 2018 olmuş, boyle sistem mi olur!) Umarım gelecek bir yama ile bu duzeltilir, cunku bu şekilde kanser ediyor.
Oyunda gozume carpan birkac problem daha var. Bazen haritada yururken, oyun hızlı bir yukleme yapabiliyor. Bunu bazen savaştayken de yapabiliyor. Bunların cıkacak olan yamalarla duzeltileceğini umuyorum, oynanışı cok baltalamıyorlar. Ancak boyle zor bir oyunda vakit kaybetmek iyi bir şey değil.
Darksiders 3, seri ile gelen alıştığımız cizgi romansı grafiklerle yoluna devam ediyor. Grafiklerin benim gozume cok batmadığını soyleyebilirim. Ancak karakterler konuşurken, bazen grafiklerden kaynaklı senkronizasyon sıkıntısı ortaya cıkıyor.
Oyun hakkındaki son eleştirim ise hikaye işlenişi ile ilgili olacak. Oyunun başında Fury ile Charred Council arasındaki konuşma cok sığ idi. Hikaye boyunca da bu diyalog kıtlığı devam etti. Bu konudaki tek guzel şey Fury ile Watcher ’ın aralarında yaptıkları muhabbet. Nedense hikaye anlatımını benim icin toplayan kısım oldular.
Oyunun muzikleri ve seslendirmeleri cok iyi. Savaşlarda calan muzikler, tum karakterlerin seslendirmeleri gercekten guzel.
Kısaca ozetlemek gerekirse, Darksiders 3 harika olmasa da guzel bir oyun. Darksiders 2 ’de oyuncular tarafından eleştirilen eşya sistemi, diyalog secimleri gibi bircok şey kaldırılmış, ilk oyuna daha yakın bir ton tutturulmuş. Darksiders evrenini takip eden benim gibi takipcileri tatmin edeceği aşikar.Ancak yukleme sureleri ve Checkpoint sistemi kesinlikle oyunun zevkini baltalıyor. Bunlara Gunfire Games ’in kesinlikle bir cozum bulması gerektiğini soylemeliyim.
Darksiders 3
Oyun İncelemeleri0 Mesaj
●7 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Oyun Forumları
- Oyun İncelemeleri
- Darksiders 3
-
12-09-2022, 16:14:28