"Oncelikle incelemeye gecmeden once Shadow of the Tomb Raider incelemesinin neden gec yayınladığını acıklamak istiyorum. Oyunu incelemek icin sectiğimiz PC platformunda oyunu bir turlu acmayı başaramadık. Ancak bizim tarafımızda bir hata olmadığını belirtmek istiyorum. Cunku oyun, maalesef PC platformunda teknik sıkıntılara (son gelen guncellemeyle bu hatalar giderildi) sahip. Uc ayrı guclu donanıma sahip bilgisayarda denememize rağmen, oyun her seferinde kronik hatalarla başımızı ağrıttı. Hataları duzeltmek icin guncellemeyi gec yayınlayan Crystal Dynamics adına ve ayrıca inceleme gec yayınladığımız icin sizden ozur diliyoruz."
Shadow of the Tomb Raider inceleme90 ’lı yıllarda video oyunlarla haşır neşir olan erkek oyuncuların ilk aşkı olan Lara Croft, zamanla cok farklı yerlere suruklenip, mobil dahil onlarca platforma cıktı. Sonrasında Eidos ve Crytal Dynamics ekibinin seriye el atmasıyla birlikte Tomb Raider markası, yeni nesil oyuncular icin baştan yapıldı. Uncharted ’a benzetilen oynanış mekanikleri sayesinde ovgu alan ilk oyun ve sonrasında ilk oyunun izlerini takip eden ikinci oyun hic de fena olmayan satış rakamlarına ulaşmayı başarabilmişti. Ancak yine yeniden aynı mekanikleri kullanarak ucuncu bir oyun yapma fikri bizi tatmin etti mi? Gelin hep beraber yakından bakalım.
İkinci oyunda Trinity ’nin peşine duşen Lara Croft, ucuncu oyunda tam da bıraktığımız yerden macerasına devam ediyor. Asırlardır dunyayı kontrol etme amacıyla mistik tarihi eserlerin peşinden giden Trinity ’i durdurmak ve babasının intikamını almak isteyen Lara Croft, macerasına ilk olarak Meksika topraklarında başlıyor. Oyunun giriş kısmında Trinity ’i yoneten isim Pedro Dominguez ’in peşinden giden Lara, Key of Chak Chel isimli tarihi eseri bulduktan sonra maalesef Trinity ’e kaptırıyor. Maya kıyametini başlatan bu olayı durdurmak icin kahramanımız Lara, Peru topraklarında bu kez Silver Box of Ix Chel tarihi eserini aramak icin yollara duşme gorevini sorumluluk olarak ustleniyor.
Yakın arkadaşı olan Jonah Maiava ’ın yardımıyla Peru ’nun vahşi ormanlarında mezar aramaya koyulan Lara ’nın zaman zaman kucukluğune de yolculuk yapıyoruz. Uncharted 4 ’te kontrol edebildiğimiz Nathan Drake ’in kucukluğune benzetilen bu kısımlarda, Lara ’nın gecmişinde sır olarak kalmış olaylara tanıklık edebiliyoruz. Hikayede ilerledikce Paititi gibi manzarası mukemmel yerler keşfedebildiğimiz oyunda, maalesef birkac tane mantık hatasının bulunduğunu belirtmek zorundayım. Ornek verecek olursak, kendini dunyadan soyutlayan Paititi halkının akıcı bir şekilde İngilizce konuşmasının yanında, Lara ’nın en kucuk darbede olmesine rağmen, bazen cok yuksek yerlerden atlayıp script gereği olmemesi gozumuze fazlasıyla battı.
Oynanış mekanikleri anlamında ilk iki oyunun izlerini takip eden ucuncu oyun, maalesef pek fazla yenilik barındırmıyor. Catışma mekaniklerini ilk iki oyunda olduğu gibi ucuncu oyuna aktaran geliştiriciler, oyunun bu tarafına neredeyse hic yenilik eklememiş. Ancak gizlilik anlamında Shadow of the Tomb Raider ’ın, Uncharted 4 ’ten daha iyi olduğunun altını cizmek zorundayım. Eğer isterseniz, tum catışma sekanslarını gizlilikle gecebileceğiniz gibi, gizlilik kısımlarında icerisinde bulunduğumuz bolum tasarımları da gayet guzel ayarlanmış. Ek bir yenilik olarak Lara ’nın vucudunu ve yuzunun bir kısmını camura bulayarak duvarlarda saklanması ise hoş bir detay olarak oyunda yer alıyor.
Oyunun bulmaca kısımları ilk iki oyundan ve Uncharted oyunlarından yer yer daha başarılı. Bazı bulmacaları cozmek cok kolayken, bazılarını cozmeniz icin kafa patlatmanız gerekiyor. Eski macera oyunlarını hatırlatan bu bulmacalarla Maya tapınaklarında bolca karşılaşıyorsunuz. Hatta oyunda duşman oldurmekten daha cok, bulmacalarla vakit gecireceğinizi soyleyebilirim. Diğer bir taraftan bu bulmacaların zorluğunu da ayarlayabilmek mumkun. Oyuna başlamadan once oyunun size sunduğu bulmaca zorluğu menusunden en kolay kısmı secerseniz, ozellikle tırmanmanız gereken bulmacalarda oyun nerelere gideceğinizi belli ediyor. Aslına bakarsanız bu durumu şahsen hoş bir ozellik olarak karşılıyorum. Bulmacalardan sıkılıp direkt aksiyona gecmek isteyen oyuncuları duşunen geliştiriciler, oyuna boyle bir kolaylık eklemiş.
Oyunun karakter gelişim ekranına gececek olursak, eğer ilk iki oyunu oynadıysanız bu kısımda da Shadow of the Tomb Raider ’a yabancı kalmayacağınızı soyleyebilirim. Uc kısımdan oluşan karakter gelişim ekranından oynanış tarzınıza bağlı olarak Lara Croft ’u guclendirebiliyorsunuz. Oyun sırasında topladığımız minik ekipmanlar yardımıyla silahlarımızı ise yine ateş başında ozelleştirebiliyoruz. Ancak silah geliştirme ekranının ustun koru olduğunu soylemekte fayda var.
Başka bir ayrıntı olarak ise geliştiriciler bu kez Lara Croft ’a hayatta kalma mekanikleri de eklemişler. Oyun sırasında edindiğimiz ozellikler sayesinde ve etraftan topladığımız materyalleri kullanarak ana karakterimiz catışma anlarında kendini iyileştirebilirken, vahşi hayatta bu icgudu ozellikleriyle işine yarayacak materyalleri kısa sure icerisinde bulabiliyor. Tum bunların yanında karakter geliştirme menusunde diğer yeni Tomb Raider oyunlarında olduğu gibi Lara Croft ’un kıyafetlerini de değiştirmek mumkun. Bazı kıyafetler Lara Croft ’u guclendirecek ek ozellikler verirken, bazı kıyafetler sayesinde Lara Croft ’un, PS1 gorunuşune erişmeniz mumkun.
Oyunun acık dunyası ise gayet yeterli buyuklukte. Kamplar yardımıyla hızlı seyahat edebildiğimiz acık dunyada eğer isterseniz geriye donup yarım bıraktığınız yan gorevleri yapabilirsiniz. Acık dunyanın buyuk bir coğunluğu sık ormanlardan oluşuyor. Yarı acık dunya bir yapıya sahip olan haritalarda ozellikle durup ormanı dinlediğinizde, acık dunyanın detaylarının uzerinde ne kadar uğraşıldığını fark edebiliyorsunuz. Fakat bu durum, Lara Croft kasabaları ziyaret ettiğinde gecerliliğini kaybediyor. Uncharted 4 ’un aksine, Shadow of the Tomb Raider ’ın minik kasabaları oldukca yuzeysel bir şekilde tasarlanmış. NPC hareketlerinin yavanlığı ve hic gercekci hissettirmeyen animasyonlardan bir an once kacıp tekrar ormana dalmak istiyorsunuz.
Oyunun en dikkat ceken tarafı olan grafiklere gececek olursak, Shadow of the Tomb Raider bizden gecer olmayan ancak iyi ve ortalama arasında bir not almayı başarıyor. Ormanlarda detayların cok fazla olmasının yanında Shadow of the Tomb Raider ’ın kaplamaları maalesef pek fazla gunumuz standartlarına uygun değil. Ancak yine de oyunun grafiklerinin hic fena olmadığını belirtelim.
Oyunun sesleri ise dikkat ceken başka bir unsur olmayı başardı. Diğer iki oyuna gore sesler ve muzikler uzerinde ozel olarak calıştığını acıklayan Crystal Dynamics ’in, neden boylesine iddialı acıklamalar yaptığını oyun sırasında anlayabiliyorsunuz. Maya kulturune ozel calgılarla birlikte oyun, zaman zaman oldukca gergin bir hale burunebiliyor.
Sona geldiğimizde Shadow of the Tomb Raider'ın, yenilikci TPS aksiyon oyunu arayan oyuncuları tatmin edemeyeceğini, ancak Tomb Raider'ın sıkı fanlarını tatmin edebileceğini soyleyebiliriz. İlk iki oyuna fazlasıyla benzeyen yapısının yanında, sade bir hikaye anlatımına sahip olan oyunu sadece bu turu seven oyunculara oneriyoruz.
Shadow of the Tomb Raider
Oyun İncelemeleri0 Mesaj
●7 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Oyun Forumları
- Oyun İncelemeleri
- Shadow of the Tomb Raider
-
12-09-2022, 16:13:58