Ritm oyunlarını aşırı severim, bunda hicbir şuphe yok. Şu ana kadar oynadığım Guitar Hero, Parappa the Rapper, UmJammer Lammy, Bust-a-Groove, VibRibbon ve osu! gibi oyunlar, hem refleksimi geliştirmiş hem de kendime ait bir ritm tutkusu yaratmıştır. Ozellikle bu turu sevdiğim icin, Terroryhthm'de de aynı durumu yaşarım diye duşunmuştum, fakat bu ne yazık ki olamadı.







Steam platformunda ve Steam Early Access'te bulunan Terroryhthm, adından da anlaşılacağı gibi ritm odaklı bir oyun. Bilgisayarda git gide populerleşen ritm oyunlarının bir nevi yenisi olarak sayılan bu kucuk yapım, ilk başta benim de dikkatimi cekmişti. Ne de olsa ritm oyunları uzmanlık alanım ve cokca sevdiğim bir tur dedim ve inceleme kararı aldım. Ancak, başta da belirttiğim gibi Terrorhythm, beklentilerimin altında veya yetersiz duştu. Bunu daha cok oynanıştan kaybetmesi de yaraya tuz basıyor.

Steam sayfasında guzel gorunebilir, yorumlar da pozitif olarak belirtiliyor, peki sorun nedir? Steam Early Access'te olması zaten bunu kolayca gosterebiliyor aslında. Şu ana kadar yaşadığım sorunlardan birkacı oyunun ritm oyunu olmasına rağmen bir hayli sessiz olması. Ana menude herhangi bir şarkı veya oynama isteği bulunduracak bir arka plan muziği bulunmazken, oyuna başlamak da ayrı bir dert oldu. Ana menude surekli yanıp sonen "Lutfen tuşlarınızı kalibre ediniz." uyarısı kafamı karıştırmıştı cunku oyuna başlamadan once zaten "kalibre" edebiliyordunuz. Secenek olan bu kalibre ise sizin sahip olduğunuz tepkime hızını olcuyor, ki bu da her ritm oyununda bulunan bir ozellik değil, en azından burada bir artısı var.

Problemlerden başka birisi ise oyunun aşırı yavaş bir şekilde yuklenmesi oldu. Sadece 2 boyutlu olan bu yapımın yuklenmesi ve oyuna girmeniz bir hayli uzun suruyor, ustelik menulerden menulere gecerken oyunun donduğunu veya hata verdiğiniz anlayamıyorsunuz cunku bunu gosteren bir yuklenme barı yok. Hal boyle olunca oyunun bazen cokup cokmediğini anlayamıyorum, bu neden ile masa ustune geri donuyorum, fakat tekrar baktığımda oyun calışır hale geliyor. Yine de yapımcıların goz onunde bulundurması gereken kucuk detaylardan biri, umarım yakında bunu yapımda gorebiliriz.







Hikaye de ortalıkta pek gozukmuyor... Hani, anlatmaya calışıyor ama anlamıyorsunuz cunku hicbir şekilde sahne veya hikayenin ne olduğu hakkında bir paragraf ile karşılaşmıyorsunuz. Oyunla alakalı hikaye sadece Steam sayfasında bulunan paragraftan ibaret denebilir. Hikayeden yoksun olsa da grafiklerinden birkac bir şey cıkarabildim, yakın gelecekte gecen bir futuristik utopyada muzik tamamen ortadan kaldırılmış bulunmakta, goruntulerden de anlaşıldığı gibi "underground" bir ekip bu kurallara uymuyor. Kahramanımızın ritme gore dans ederek dovuşmesi ve şehrin etrafında bulunan canavarları alt etmesi oluyor. Yirmiye yakın bolum bulunan oyun, bir hayli kısa suruyor da denebilir.

Bolumlerden bahsetmişken, nasıl oynandığına değineyim. Daha once Five Finger Death Punch oynamış olanlar bilir, bir platformun ustunde duruyorsunuz, sağdan ve soldan gelen duşmanları ritmin yardımı ile alt ediyorsunuz. Sadece yan ok tuşlarını kullanmanız yeterli olurken, yukarı ve aşağı ok tuşları da farklı gorevlerde kullanılabiliyor. Yukarı ok tuşu, ard arda gelen ve kalkanlı duşmanları kolayca alt ederken, alt ok tuşuna basmak saldırı alanınızı genişletiyor, bu sayede gelen duşmanları alt edebiliyorsunuz. Duşmanların duşurduğu bazı silahlar ile de savaşabiliyorsunuz; kılıc, disk ve turevi bazı yakın dovuş silahları, birden fazla hasar alan duşmanları kolaylıklar alt edebiliyor. Aynı zamanda bazı duşmanlarda bulunan artı simgesi, eğer sağlığınız duşukse doldurabiliyor, yani oyunu kolaylaştırmak icin birkac ozellik de bulunmuyor değil.







Ritm duygusu nedense Terrorhythm'de pek bulunmuyor, coğu zaman ritmleri kacırıyor veya ayak uyduramıyorum. Verilen şarkılar 130 ve 260bpm (Beat Per Minute) arasında değişiyor fakat verilen parcalar o kadar... Garip ki, tam olarak ritmi tutturamıyorsunuz- ve ne yazık ki parcalar belirli bir bolumden sonra tekrar ediyor veya hızlandırılmış şekilde size sunuluyor. Yani oyun bir hayli kısıtlı. Fakat şoyle bir durum var, istediğiniz şarkıyı yukleyebiliyorsunuz, aynı Audiosurf'teki gibi ama yine de ritmlerin duzgun bir şekilde ortuştuğunu pek soyleyemem. Sahip olduğum The Future of Sound of London'ın Dead Cities'den (ki gercekten ağır bir elektro albumudur) birkac parca ile denemek istedim, anlaşılacağı gibi pek de iyi olmadı. Sadece .mp3 dosyasını kabul eden oyun, .wma, .flac veya .AAC formatlarını kabul etmiyordu. Yani gidip formatı değiştirmem gerekti, sonucunda ise pek de sevmediğim deneyimler yaşadım, pek de uyumlu değildi acıkcası.

Oyun şu anki hali ile bir hayli bomboş, sadece birkac parca, hikayenin ortalıkta olmaması, birkac alternatif duşman ve iki-uc adet farklılık ile Terrorhythm pek fazla iceriği size sunmuyor. Yapımın bir de 38TL gibi bir fiyata sahip olması gercekten kendinden uzaklaştırıyor. Yine de yapımcı, gelecek guncellemeler ile oyuna birkac yeni ozellik getireceğinden bahsediyor. Replay sistemi, oyuncuya gore ozel profiller, geliştirilebilen karakterler, gunluk ozel etkinlikler ve oynanış uzerinde gelişmeler yakında oyuna eklenecek, fakat oyuna karşı olan duşuncelerimi değiştirecek mi, onu bilemiyorum. Zamanla yapımın guncellenmesi ile bunu goreceğim, ama belirttiğim gibi, şu anki durumu ile Terroryhthm'e sahip olmak ve oynamak pek de değmez.