Elbette, video oyunları tarihinde bariz olarak hayal kırıklığı yaşatan birkac oyun vardır. Kotu oyunların veya uzerinde efor harcanmamış yapımların zaman aralığı, meşhur olmuş E.T'den tutun, yakın zamanda cıkmış No Man's Sky'a kadar devam etmektedir. Playstation sekmesinde ise kotu veya "Salla gitsin." tarzındaki oyunlar nadir gozukse de, Playstation 4 icin cıkmış olan ilk Knack oyunu konsolun en kotu oyunlarında biri olarka sayılmıştı. Oyun sırasında genelde sıkıldığınız oluyor veya oyunu cok kolay bulabiliyordunuz. Fakat gorunuşe gore oyunun yapımcısı Sony Japan, bu sorunların ustesinden Knack II'de kolayca gelmişi gorunuyor.

Başta "Hadi bakalım ne tur belalar beni bekliyor." dediğim oyun beklenmedik bir şekilde ters tepti ve beklentilerimi alt ust etti. Knack serisi, zaten ana karakteri başta olmak uzere daha cıkmadan başarısız olmuş bir seriydi. İnanması guc ama yapımcılar oyunu her bakımdan geliştirmiş gorunuyor. Grafikler, arkaplan muzikleri, oynanış ve konusu, bu sefer yapıma işlenmiş ve kolayca anlatılabilmiş.



Konudan bahsetmişken, cok fazla bilgi vermeden oyunun anlatmak istediği hikayeden bahsetmek istiyorum. Daha onceki oyunda Goblinler sıkıntı yaratırken bu sefer konumuz daha guclu ve sivri zekalı High Goblinler'in yarattığı orduya karşı savaşmak oluyor. Yaklaşık 200 sene once gecen savaşta kullanılan gelişmiş robotlar aniden uyanıyor ve insanların bulunduğu koylere ve şehirlere yoneliyorlar. Amacları insanlardan intikam almak olan robotları durdurmak ise tabii Knack'in ana gorevi oluyor. Her ne kadar hikayeyi anlatmaya devam etmek istesem de, yakında oynamayı planlayanların canını sıkmak istemiyorum- ama belirttiğim gibi, en azından hikayenin de dışa vurulması, bu sefer Knack'in varoluş sebebini kolayca ortaya koyuyor.

Grafiksel anlamda, pek yenilikci değil fakat en azından Playstation 4 Pro sisteminin neler yapabildiğini kolay bir şekilde gosterebiliyor. Aynı zamanda değişen ortamlarla beraber her yerin en kadar detaylı olduğunu gorebiliyorsunuz. İlk Knack'de ise renkler daha cok solgun ve yerinde olarak sayılmıyordu ve yapımın sevilmemesinin nedenlerinden biriydi. Fakat belirttiğim gibi Knack 2, grafikleri ile en azından oyunu yuksek tutabiliyor. Sahip olduğu oyun motoru ile Knack'in duşurduğu parcalar gercek zamanlı olarak hesaplanıyor ve bulunduğu platforma gore hal alıyor. Bu da bana gore oyunun dikkat cekici noktalarından biri, cunku oyunun ana gorevlerinden biri surekli eski yapıt toplamak ve kahramınımızı buyutmek. Aynı eski oyundaki gibi Knack, eski tarihi eserleri ve eşyaları toplayarak kendini buyutebiliyor. Topladıkca buyuğu icin de coğu parca oyunu yavaşlatmadan etrafta bulunabiliyor.



Yapımın en onemli noktalarından biri olan oynanıştan bahsedeyim. Daha cok platform ve *-n-slash turlerini birleştiren Knack II, sadece turlerin belirlenmesi ile kalmıyor ve birazcık da RPG elementleri karakterimizi de yeni hareketler ve becerilerle geliştirebiliyoruz. Daha da ileri gitmek istersek Knack, birkac farklı geliştirme ile farklı ozel guclere sahip olabiliyor. Madende bulduğu demirleri kendine kalkan olarak kullanabilen Knack, daha hızlı bir atak şekline sahip oluyor. İlerleyen bolumlerde ise kendine buz ile kaplayabilen Knack, uflediği soğuk hava ile duşmanlarını olduğu yere saplıyor veya kullandığı vanaları buzla dondurabiliyor. Yani anlaşılacağı gibi oyun bir hayli gelişmiş. Ayriyetten belirtelim, oyun sureciden surekli bulmacalarla dolu, yani aklınızın biraz calışması gerek, fakat merak etmeyin, yapım biraz alttan alıyor ve bir yerde cok fazla takılırsanız size bir tuşla ipucu verme seceneğini sunuyor.

Bahsetiğim gibi oyunu eğlenceli kılacak birkac şeyler daha bulunuyor. Knack, alt ettiği duşmanlardan kazandığı kucuk orblar ile kendine yeni hareketler ve gucler kazandırabiliyor. Seri yumruklar, saldırılardan daha hızlı kacışlar gibi ozel hareketleri kazandığınız orbları vererek alıyorsunuz. Benzeri olarak ilk uc God of War'daki sistemini ornek verebilirim. Knack, macerası sırasında bulduğu hazineler ile koleksiyonuna değerli parcalar katabiliyor, ya da kendisine yardım edecek arac-gereclerin parcalarını elde edebiliyor. Tabii, bu hazineler baya gizli yerlere saklanmış bulunmakta, Knack'in o kucuk bolmelere girmesi icin R1 tuşuna basıp parclarını bırakması ve kuculmesi gerekiyor. Bu hareket, aslında bizim duşmanlardan kacmamıza da yardımcı olabiliyor.



Anlaşılacağı gibi Knack II, daha oncesinde "Yine mi geldi bu?" tarzında tepkiler alan bir isimdi. Ozellikle yayınlanmadan once herkesin on yargısına takılıp alay konusu olmuştu, fakat puanlarının acığa cıkması ile beraber coğu oyuncu ve beklentilerini duşuk tutan kişiler şok olmuştu. İşin garip tarafı ise bunun icinde ben de vardım denebilir. Knack, PS4'un standartları altında bir yapımdı. Aynı surecte cıkan diğer oyunlar, bunların arasında kucuk, buyuk, geniş yelypazeli, farklı turden veya yeni mekanikler sunan oyunlar olmasına rağmen Knack her zaman aşağıda sayılıyordu. En azından neredeyse olu olarak sayılan serinin yeni oyunu ile gelen geliştirmeler, akılda kalıcı konular, gozle goruşebilir değişimler ve tekrar kazandığı oyuncu kitlesi ile yine de kendini ayakta tutmayı başarmış gibi gorunuyor. Coğu oyuncu icin yine de bir sure sonra can sıkıcı duruma gelebilecek oyun, kucuk yaştaki oyuncular icin aslında birebir. Turkce seslendirme veya altyazı bulundurmuyor, fakat sahip olduğu anlaşılabilir espriler ile Knack II, her yaşa hitap eden ve kendini kantılamayı başarmış nadir oyunlardan biri.