Neyse ki, bu konuda endişelenmeniz gereken bir şey yok. Bir sonraki aracınızı surerken, frenleri uygulayarak rotorların (ve pedlerin) paslarını anında silebilirsiniz.

Hatta kasıtlı olarak fren uygulamak zorunda değilsiniz. Normal suruş gercekleştirmeniz pas silmek icin yeterli iken sadece frenlere basarak pas temizlemek ekstra yararlı olacaktır. Sadece arabayı kullanmanız pasın disk cevresinde ve rotor dış kenarında hala mevcut olmasına neden olabilir. Bu durum bile sorun teşkil etmez ve aslında diski etkilemesi cok uzun zaman alacaktır. Sadece uzun bir sure fren diskinin uzun sure etkinliğini kaybetmesine yani aracı kullanmamaya devam ederseniz pas yoğunluğu artacaktır. ve sizde tahmin edersiniz ki paslı bir fren aracın fren performansını buyuk olcude etkiler. Bu durumda, paslı fren rotoru zamanla yer ve yuzeyde cukurlaşmaların oluşmasına neden olur. Cukurlaşma olması fren diskinizin yuzeyinin puruzsuz olmadığı anlamına gelir. Bu da yukarı da da soylediğimiz gibi fren performansını etkileyebilir.

Eğer gercekten fren diskinizin fren pasını etkilediğini duşunuyorsanız, bu sorunu cozmenin bir yolu da onları işlettirmektir. Bu diskin yuzeyini duzleştirmek veya frezelemek anlamına gelir. Ama tabi ki bu işlemi diskin uzerinde hala yeterli kalınlık olması koşuluyla yapabilirsiniz.