Bir ucuş guvertesine iniş, bir pilotun yapacağı en zorlu inişlerden bir tanesidir. Ucuş guverteleri, iniş yapan ucaklar icin yaklaşık 500 fit (150 metre) pist alanına sahiptir. Bir ucağın ucak guvertesine inebilmesi icin, kuyruk kancasına ihtiyacı vardır. Pilot, iniş yaparken ucağın kanadına tutturulmuş uzun kancayı, 4 tane yuksek gerilimli celik tellerden birine tutturur. Pilotlar, en guvenli ve en etkili olan ucuncu kabloyu hedeflerler. Durdurma telleri guverte boyunca gerilir ve her iki uctan guverte altındaki hidrolik silindirlere tutturulur.


Ucak iniş sırasında, yuksek gerilimli telleri dışarı ceker ve hidrolik silindir sistemi, ucağı durdurmak icin enerjiyi emer. Ucak iniş sırasında guverteye geldiği an, pilot ucağı durdurmak icin yavaşlamak yerine motorları tam guc calıştırır. Bu dediğimiz şey akla uygun gelmeyebilir. Fakat bunun amacı, eğer ucak hicbir yuksek gerilimli teli yakalayamazsa, guvenli bir şekilde tekrar havalanabilmesini sağlamaktır. Ucak iner inmez pistten cıkarılır ve ucuş guvertesinin yan tarafına zincirlenir.