Pas gecme işlemi, pilotun kuleden izin aldıktan sonra, inişe engel olabilecek bir sebepten dolayı iniş yapmayıp pisti pas gecme sonucunda uygulanan bir prosedurdur. Pas gecme kendi arasında ilk safha, ara safha ve son safha olarak uce ayrılıyor. İlk safha, pas gecme noktasından başlayıp, tırmanışa başlama noktasında son buluyor. Ara safha, tırmanışa başlama noktası ile 50 metre minimum engel acıklığı arasını kapsıyor. Son safha ise 50 metre minimum engel acıklığı ile ucağın yeni bir yaklaşmaya, beklemeye ya da yol safhasına gectiği noktaya kadar uzanıyor. Bu safhalara gore direkt ve donuşlu olmak uzere 2 pas gecme proseduru uygulanıyor. Direkt pas gecme, kule tarafından tekrar vektor(yon) verilene kadar ucakların pist etrafında ucmaya devam etmesidir. Donuşlu pas gecme ise, ucak bir noktadan veya belirlenmiş irtifadan donuş yapıp ucuşun kalan kısmını tamamlamasıdır. Pas gecmenin bircok sebebi vardır;
Kuleden habersiz piste cıkan arac veya ucak. İniş yapacak ucaktan once inen ucağın pisti ceşitli sebeplerden dolayı terk edememesidir. Piste atlayan veya uyuya kalan hayvanlar. Capraz ruzgarlar, duşuk goruş, sağanak yağış ve fırtına gibi olumsuz hava şartları. Ucakta oluşan teknik problemler. Pilotun duşuk goruş acısı. Ucaklar pas gectikten sonra, tekrar irtifa kazanırlar ve bu esnada kule ile irtibatta kalıp ve uygun koşulların sağlandığı takdirde iniş yapılmasına izin verilir. Fakat uygun koşullar hala sağlanamamış ise ucak bir pas gecme daha yapabilir veya başka bir havalimanına yonlendirilir.