Turkiye toplam pazar satışları icinde hibritlerin payı 2012 yılında sadece yuzde 0,04 iken, 2020 yılında yuzde 2,91 ’e, 2021 yılının Ocak-Eylul doneminde de yuzde 8,5 ’e ulaştı. Toyota, yılın ilk 9 ayında Turkiye ’de 14 bin 269 adet hibrit otomobil satışı gercekleştirdi. Toplam Toyota binek satışları icinde yılın ilk 9 ayında hibritlerin payı yuzde 41 ’e ulaşırken ulkemizdeuretilen Corolla Hybrid, 12 bin 81 adetle en cok tercih edilen hibrit modeloldu. Yine Turkiye ’de uretilen C-HR Hybrid de 1.848 adetle Corolla Hybrid ’itakip etti.
Toyota Avrupa satışlarını artırdı​Toyota Avrupa toplam satışları da ilk 9 ayda buyumeye devam etti. Yılın ilk 9 ayındaki satışlar gecen yıla gore yuzde 21 buyumeyle 805 bin 181 adet olarak gercekleşti. Bu rakamlarla birlikte gecen yıla gore 0.7 puan artış ile yuzde 6.4 ’luk pazar payı elde etti. Toplam Toyota satışları icindeki hibrit satışları da gectiğimiz yılın aynı donemine gore yuzde 38 artarak 470 bin 712 adet olarak kayıtlara yansıdı. Bu rakamlarla Toyota ’nın toplam satışları icinde hibritlerin oranı Batı Avrupa ’da yuzde 70 ’e, tum Avrupa kıtasında da yuzde 59 ’a ulaşmış oldu. Avrupa ’da en cok satılan Toyota logolu hibrit otomobil 130 bin 630 adetle Yaris Hybrid olurken bunu 129 bin 895 adetle Corolla hibrit urun gamı, 91 bin 454 adetle de Toyota C-HR Hybrid izledi.

Hibritler cok avantajlı​Avrupa ulkeleri başta olmak uzere alınan kararlarla sıkılaşan emisyon yonetmeliklerini karşılayıp bu teknolojide lider olmayı başaran Toyota, surekli olarak geliştirdiği hibrit teknolojisi ile de kullanıcısına buyuk avantajlar sunuyor. Dizele gore yuzde 15, benzinliye gore yuzde 36 oranında daha az yakıt tuketim maliyetine de sahip olan hibritler, hafif hibrit otomobiller başta olmak uzere diğer hibrit ve benzeri modellere gore bircok ulke ve bolgedeki duşuk emisyon standartlarına da olumlu cevap veriyor. Bunun yanında ayrıca ikinci el rakamlarını karşılaştırıldığında da hibrit aracların benzinli araclara gore yuzde 4, dizel araclara gore ise yuzde 6 daha avantajlı ikinci el değerine sahip olduğu goruluyor.

Toyota hibrit otomobiller, ozellikle şehir ici kullanımlarda suruşleri buyuk oranda emisyon salımı olmadan gercekleştirirken hafif hibritler başta olmak uzere diğer hibrit araclardan farklı olarak kullanım suresinin yuzde 50 ’sini elektrikli motor ile kat ederek yakıt tasarrufu da sağlıyor. Verilere gore Toyota, hibritlerin buyuk katkısıyla 2020 satışlarında Avrupa ’da 94 g/km CO2 emisyon değeriyle one cıkıyor. Toyota, sıfır emisyona giden stratejisinde buyuk ureticiler arasında en duşuk ortalama emisyon oranıyla liderlik
yapmaya devam ediyor.

Toyota ’dan 13.6 Milyar Dolarlık Batarya Yatırımı​Toyota hibrit otomobillerde elde ettiği elektrikli motor deneyimini yeni modellere aktarmaya da devam ediyor. 1997 ’de ilk Prius ’u tanıtmasıyla birlikte elektrikli motora sahip hibrit araclarda oncu olmaya devam ederken aynı zaman hibrit aracların verimliğini artırdı ve plug-in hibrit, yakıt hucreli elektrikli arac ve bataryalı elektrikli aracları da geliştirmiş durumda. Toyota bu amacla hibritler ve elektrikli araclarda daha fazla ihtiyac duyulacak bataryaları geliştirmek icin 2030 yılına kadar yaklaşık 1.5 trilyon yen (13.6 milyar dolar) yatırım da gercekleştirecek.