Yeni Opel Manta GSe ’de modern cağın gereğini yerine getiren sıfır emisyonlu 108 kW / 147 HP gucundeki batarya elektrikli elektromotor, 200 km ’lik menziliyle beklentileri karşılıyor. Bununla birlikte Opel ’in elektrikliye geciş hamlesi, Opel Mokka-e gibi yeni modellerle tum hızıyla devam ediyor.
Koklu otomobil markası Opel, bunyesindeki ustun Alman teknolojisini, kendi tarihinin en ozel tasarım cizgilerine sahip ikonik efsanevi Manta modeli ile buluşturarak Manta GSe ile on plana cıkmayı başardı. Yarım asırdan daha uzun bir sure once, dort silindirli benzinli motoruyla pazara sunulan ve geniş kitleleri peşinden surukleyen efsanevi Manta, bugun Alman markanın tarihindeki ilk ElektroMOD modeli olarak yoğun ilgi goruyor. Bu doğrultuda hazırlanan yeni Opel Manta GSe ElektroMOD; bir stil ikonunun klasik gorunumunu ve gunumuzun surdurulebilir suruş icin gerekli olan en ileri teknolojilerini bir araya getiriyor.
Opel Classic atolyesinden yollara uzanan maceraOpel muhendisleri, Manta GSe ElektroMOD ’un temellerini Opel Classic atolyesinde bulunan Manta A ile oluşturdu. 1988 yılında Wiesbaden ’li bir kadın surucu tarafından Opel Classic ’e verilen Manta A, siyah vinil tavanı, otomatik şanzımanı, turuncu rengi ve neredeyse paslanmamış karoseri ile dikkatleri uzerine cekmişti. Opel muhendisleri aracın elektrik sistemi donuşumunu yaptıktan sonra, aracın Teknik Gozetim Kurulu (TUV) onayını aldılar. Manta GSE ElektroMOD ’un dikkatleri uzerine cekecek ve gorenleri kendisine hayran bırakacak olan neon sarı rengi de bu işlemden sonra araca uygulandı. Aracın uzerinde bulunan orijinal Manta A koltukları, modern bir otomobilde olması gerektiği gibi Opel ADAM S icin geliştirilen ve merkezi sarı dekor cizgisine sahip spor koltuklar ile değiştirildi.
Opel Classic garajında hazırlanan Manta-e GSe ElektroMOD, modern guc-aktarma sistemlerine sahip klasik araclar olan ‘restomod ’ trendine de uyum sağlamayı başarıyor. Manta GSe ElektroMOD orneğinde, geliştirme ekibi otomobilin orijinal ruhunu korudu ve bunu yaparken; en guncel LED teknolojisine sahip etkileyici Pixel-Vizor, tamamen dijital kokpit ve tabii ki batarya elektrikli guc-aktarma sistemi olmak uzere en guncel yeniliklere yer verdi. Manta GSe ekibi adına goruşlerini aktaran Opel Global Marka Tasarım Muduru Pierre-Olivier Garcia: “Manta GSe, safkan otomobil sevgisini temsil ediyor. ElektroMOD ile koklu Opel geleneği ve surdurulebilir gelecek arasında bir kopru kuruyoruz. Zamanın ruhu ile gunumuz arasındaki etkileşim kesinlikle buyuleyici” sozleriyle aracı tanımlıyor.
Guc ile gelen sorumlulukYeni Manta GSe ElektroMOD ’u geliştirmek icin uzerinde calışılan orijinal otomobil otomatik şanzımana sahipti. Muhendisler milyonlarca insanın tercih ettiği dort ileri manuel şanzımanı araca uyarlamak icin teknik değişiklikler uyguladı. Daha buyuk bir kavramaya sahip olan ElektroMOD icin yeni bir volan ve normalinden uzun şaft kullanan muhendisler, aracın fren sisteminde de iyileştirmeler yaptı. Manta A ’nın standart frenleri, on akslarda daha buyuk frenlere, arka aksta ise kampana yerine disk frenlere donuşturuldu. Bu donuşum sayesinde yeni Manta GSe ElektroMOD, hızlı gidebildiği kadar iyi bir fren sistemine de kavuşmuş oldu.
Opel tarihinde geliştirilen butun Manta A modellerinden farklı olan Manta GSe ElektroMOD, birkac ozel model dışında bu zamana kadar uretilmiş en guclu motora (108 kW – 147 HP) sahip. Urettiği gucu arka akslara aktaran otomobil, sportif suruş karakterine uygun olması icin onde sert, arkalarda ise daha yumuşak bir suspansiyon ayarına sahip. Sportif ruhun one cıkması ve yol tutuşunun sağlanması icin yapılan bu ayarlamalar yeni modelin suruş guvenliğinden de odun vermemesini sağlıyor.
Opel Marka Stratejisi ve Sosyal Medya Başkanı Quentin Huber yapmış olduğu değerlendirmede: “Gecmişin Opel Manta ’sına bir saygı duruşu niteliğinde olan GSe, aynı zamanda gunumuz icin bir marka ifadesi niteliğini de taşıyor. Opel iddialı ve saf, heyecan verici bir şekilde farklı bir marka” şeklinde konuştu.
200 km menzil sunuyorYeni Manta GSe ’nin 31 kWsa kapasiteli lityum iyon bataryası, her zaman mumkun olan en iyi tutuş ve duşuk ağırlık merkezi icin bagajda mumkun olduğunca ileriye yerleştirildi. ElektroMOD donuşumunun ardından Manta, yaklaşık 1.137 kg ağırlığa ulaştı. Bu, orijinal Manta A ’dan 175 kg daha fazla bir kutle govde ağırlığı anlamına gelse de normal suruş koşullarında arac 200 km ’lik menzile ulaşabiliyor. Corsa-e ve Mokka-e modellerinde olduğu gibi elektrikli Manta, enerji geri kazanım ozelliklerini de bunyesinde barındıyor. Konsolda bulunan duğme yardımıyla aktif hale gelen bu geri kazanım sayesinde daha uzun menzillere ulaşmak mumkun.
Geleneksel suruş deneyimiOpel, Manta GSe ElektroMOD ’u geliştirirken geleneksel tasarımını koruyarak aracın suruş deneyimini de bir ust seviyeye taşıyor. Otomobili calıştırmak icin kontak anahtarını cevirmeniz yeterli oluyor. ElektroMOD ’da doğrudan suruşe başlamak icin dorduncu vitesi secmek gerekiyor. Elektrik motorunun urettiği maksimum guc ve tork sayesinde en yuksek vites oranında bile hareket edebilen Manta GSe, otomatik şanzımanlı bir otomobile sahipmişsiniz gibi hissettiriyor. Geleneksel suruş ruhunu surdurmek isteyenler de dort ileri şanzımanda birinci vites oranını tercih edip kalkış yaptıktan sonra suruşlerine gore vites oranları arasında gecişler gercekleştirebiliyorlar. Manta GSe ElektroMOD, canlı ve istekli bir şekilde hızlanmayı başaran bir otomobil. Opel muhendisleri, bu otomobilin son hızını elektronik olarak 150 km/s ile sınırladılar.
Opel Manta GSe ElektroMOD
Otomobil Forumları0 Mesaj
●2 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Teknoloji Forumları
- Otomobil Forumları
- Opel Manta GSe ElektroMOD
-
12-09-2022, 11:11:02