Hyundai, B-SUV sınıfındaki ayrıcalıklı modeli olan tamamen elektrikli KONA ’yı geliştirdi. Bir makyajdan daha fazlasını sunan yeniliklere gore, KONA EV hem şık ve hem de cok konforlu. Teknolojik olarak da geliştirilen otomobilin full şarjlı menzili ise 484 km (WLTP).

Hyundai, dunyanın seri uretim ilk B-SUV modeli olan KONA EV ’yi geliştirerek satışa sundu. Ozellikle Amerika ve Avrupa pazarında tuketiciler tarafından yoğun ilgi goren KONA EV, satışa sunulduğu 2018 yılından bu yana 120 bin adetten fazla satış başarısı gosterdi. Gectiğimiz aylarda Almanya ’da yapılan menzil denemesinde de tek şarj ile 1.026 km kat ederek rekor kıran KONA EV, boylelikle elektrikli otomobillerin onemini bir kez daha gozler onune sermiş oldu.

Yeni KONA Electric, dış tasarım makyajıyla beraber bir dizi yenilikleri beraberinde getiriyor. Sade ve şık bir gorunumu bir arada sunan KONA ’nın kullanışlı B-SUV govde tipi, ust duzey elektrik teknolojisiyle de birleşerek kullanıcısına rahatlık sağlamış oluyor.

Yeni gorunumlu tamamen kapalı ızgaraya sahip on kısım, bir onceki modele gore daha modern ve daha estetik. Bu modern gorunum, otomobilin dış tasarımda daha geniş bir duruş vurgulamasını sağlıyor. Yeni LED gunduz farları ile daha da geliştirilen on kısım, KONA Electric ’e ozgu bir ozellik olan asimetrik bir şarj portu ile tamamlanıyor ve elektrikli suruş hakkında guclu bir izlenim bırakıyor.

Yeni ve daha keskin farlar, otomobilin yan tarafına doğru dik bir şekilde uzanıyor. Yuksek aydınlatma kapasitesine sahip bu on farların ic cercevesi, artık cok yonlu reflektor (MFR) teknolojisiyle beraber geliyor. On taraftaki ızgara Yeni KONA EV ’de kaldırılarak aşağıdaki bolmeye alınmış. Arka tamponda ise otomobilin genel gorunumune anlam katmak icin yatay gri cizgili difuzor kullanılmış. Bu cizgiler şıklığı korurken aynı zamanda yeni yatay olarak uzatılmış arka stoplar da on kısmın şık gorunumunu devam ettirmiş oluyor.

Modern ic mekan

İcten yanmalı ve hibrit motorlara sahip diğer kardeşleri gibi Yeni KONA EV de onceki versiyondan 40 milimetre daha uzun. Daha ferah ve daha konforlu bir ic mekanla gelen otomobilin ekranlarıyla beraber rahat koltukları ve doşemeleri de guncellemeden nasibini almış.

Yeni KONA Electric, diğer Hyundai modellerinde de kullanılan 10,25 inc dijital gosterge ile donatılırken ayrıca isteğe bağlı olarak 10,25 inc AVN multimedya ekranıyla da satın alınabiliyor. “Uzaktan Şarj” ozelliği sayesinde ise suruculer Bluelink® uygulaması aracılığıyla akıllı telefonlarındaki bir duğmeyle şarjı başlatabiliyor ya da durdurabiliyorlar. Daha soğuk zamanlarda ise “Uzaktan Klima Kontrolu” ile aracın ic mekanını ısıtmak mumkun. Bu ozellik, şarj unitesine bağlandığında otomatik bir programlama ile aktif oluyor. Boylelikle yolculara ayrıcalık sunarken aynı zamanda ısınma icin pil gucunden de tasarruf sağlıyor.

Bir onceki modelde olduğu gibi Yeni KONA Electric de performanstan odun vermeden, iki farklı sıfır emisyona sahip elektrikli guc aktarma organıyla uretiliyor.

Yeni modelde 64 kWh bataryalı uzun menzilli versiyon, maksimum 204 PS (150 kW) guc uretiyor ve 7,9 saniyede 100 km/s hıza cıkabiliyor. Baz versiyon ise 39,2 kWh pil kapasitesine sahip. Bu motor da 136 PS (100 kW) uretiyor ve 9,9 saniyede 100 km/s hıza cıkabiliyor. Her iki guc aktarma organı da 395 Nm anlık tork sağlayarak ilk saniyeden itibaren tam gucle suruşu eğlenceli hale getiriyor.

Segmentindeki en uzun suruş menzillerinden birine sahip olan KONA EV, tek bir şarjla 484 kilometre (WLTP-64 kWh pilli versiyon) yol gidebiliyor. “Akıllı Ayarlanabilir Rejeneratif Fren Sistemi”, aracın frenleme seviyesini otomatik olarak ayarlamasına izin veriyor. Direksiyon simidinin arkasındaki vites kulakcıkları ise surucunun rejeneratif frenlemenin yoğunluğunu ayarlamasına izin veriyor. Boylece, ek enerjiyi mumkun olduğunda geri almış oluyor. Rejeneratif frenleme ayrıca, surucunun frenleri kullanmadan aracı tam olarak durdurmasına da olanak tanıyor. Lityum iyon polimer pili (64kWh versiyon-yuzde 10 ila 80 arasında) şarj etmek icin yaklaşık 47 dakikaya gereksinim duyuluyor. KONA EV, uc fazlı AC şarj istasyonlarında veya evdeki ozel bir elektrik kabiniyle kısa surede şarj edilebiliyor. Ayrıca suruculer, ICCB elektrik kablosunu kullanarak normal ev tipi prizde de şarj edilebiliyor. Bu ev tipi normal prizin şarj suresi ise ortalama 28 saat olarak veriliyor.

Modern ve teknolojik otomobilin 2021 yılında Turkiye ’de de satışa sunulması planlanıyor.