Fiat 500, aynı zamanda sahip olduğu 2. seviye otonom suruş ozellikleri ile kent ici ulaşımda da avantaj sağlayacağının sinyalini veriyor. Yeni Fiat 500 ’un ustu acılır modeli “La Prima Cabrio” versiyonunun yanında; modelin dunyaca unlu İtalyan moda ve tasarım ikonlarıyla yapılan ortak calışmalar sonucunda ortaya cıkan estetik ve cevreci 3 farklı versiyonu da Fiat ’ın gelecek vizyonunu ortaya koyuyor.
Fiat 500 ’un ucuncu nesli resmen tanıtıldı. Fiat 500, yeni serisinde de otomotiv sektorunun değişen kuralları doğrultusunda tasarımı ve teknolojisiyle beklentileri karşılamayı hedefliyor. Surdurulebilirlik, bilgi-birikimi, yaratıcılık ve inovasyonun ic ice gectiği yeni bir stratejiyle ortaya koyulan ucuncu nesil Fiat 500, aynı zamanda Fiat Chrysler Automobiles ’ın (FCA) uretimine başlayacağı tamamen elektrikli ilk model olarak da one cıkıyor. Yenilenen tasarımı, ferah ic mekanı ve barındırdığı teknolojisiyle dikkat ceken elektrikli Fiat 500, aynı zamanda sahip olduğu 2.seviye otonom suruş ozellikleri ile kent ici ulaşımda da avantaj sağlamayı hedefliyor. Yeni Fiat 500 ’un dunyaca unlu İtalyan moda ve tasarım ikonlarıyla yapılan ortak calışmalar sonucunda ortaya cıkan estetik ve cevreci versiyonları ise Fiat ’ın gelecek vizyonunu ortaya koyuyor.
Lansman versiyonu “La Prima” !
Yeni Fiat 500 ’un lansman yuzu olan La Prima Cabrio versiyonu, kendine ozgu tasarımı, ozel teknolojileri ve bağlanabilirlik cozumleriyle dikkat cekiyor. La Prima, pazardaki tek dort koltuklu ustu acık elektrikli otomobil olmasıyla da bir ilke imza atıyor. Satışa sunulduğu ulkelerde “500” adetle sınırlandırılmış sayıda yer alacak olan yeni Fiat 500 La Prima ’da; metalik mineral grisi, sedefli okyanus yeşili ve gok mavisi olmak uzere doğadan ilham alınan uc farklı renk seceneği bulunuyor. LED on farlar, ekolojik deri doşemeler, 17 inclik elmas kesimli jantlar ve camlarla yan govdede krom cıtalar ise bu gorselliği destekliyor. 2. seviye otonom suruş ozelliklerinin bulunduğu La Prima ’da Akıllı Hız Asistanı, Otonom Acil Durum Freni, uzun far asistanı, acil durum cağrısı, elektrikli park freni gibi gelişmiş suruş destek ve guvenlik sistemleri yer alıyor. Yeni bilgi-eğlence sistemi 7 inc TFT gosterge paneli, radyo, 10,25 inc dokunmatik ekranlı navigasyon, Digital Audio Broadcast, kablosuz CarPlay / Android Auto ve Telematic Box Module gibi ozellikler ise Fiat 500 La Prima ’nın kullanımını keyfe donuşturuyor.
Leonardo DiCaprio, luks ikonları ve 3 cevreci tasarım
Yeni Nesil Fiat 500 lansman versiyonu La Prima dışında; İtalyan tasarımının dunya markaları olan Giorgio Armani, Bvlgari ve Kartell gibi uc isimle calışarak otomotiv dunyasına 3 farklı tasarım harikası versiyonu da sunuyor. Uc moda ikonunun tasarladığı Fiat 500 modelleri; doğal, geri donuşturulmuş ve yenilenmiş malzemelerin kullanımı ile yaratıcılıkları ve el işciliğini bunyesinde topluyor. Yeni nesil Fiat 500 ’un cevreci yapısı, sosyal alanda gercekleştirilen cevreci oluşumlarla da destekleniyor. Biyolojik ceşitliliği savunan unlu aktor ve aktivist Leonardo DiCaprio ile bir işbirliği de hayata geciriliyor. Fiat 500 ’un felsefesini benimseyen DiCaprio, YouTube uzerinden yapılan “All-In” video kampanyasıyla; “Elimizden geleni yapmalıyız” diyerek herkesi iklim değişikliği ile mucadeleye katkı sağlamaya ve surdurulebilirliği desteklemeye davet ediyor. Yine kampanya kapsamında uc farklı tasarıma sahip birer adet otomobilin duzenlenecek acık artırma ile satışa sunulması ve elde edilen gelirin Leonardo DiCaprio‘nun kurucu ortağı olduğu “Dunya Birliği” isimli cevre organizasyonuna aktarılması amaclanıyor.
Geleceğin aracı estetikle buluşuyor
Geleceğin teknolojik otomobilini İtalyan tasarımı ve 500 ailesinin temel kodlarıyla yorumlayan yeni nesil Fiat 500 ’de yalın ve duz hatlarla birlikte yuvarlak ve şık tasarım detayları goze carpıyor. Uzunluk ile genişliğin 6 ’şar cm arttığı ve aks mesafesinin 2 cm artışla tekerleklerin daha da buyuduğu yeni 500, kullanıcılarını daha guclu ve olgun bir gorunumle karşılıyor. İlk kez Fiat logosu yerine on cıtada konumlandırılan ve kenarları acık mavi ile vurgulanan 500 logosu, elektrikli bir otomobil olduğunu gecmişle bağını koparmadan gorenlere yansıtıyor. On cama doğru uzanan eliptik farlar daha modern bir gorunum sergilerken dik tasarımlı burun yapısı ise daha dinamik bir izlenim veriyor.
Aracın ic mekanındaki şık kokpit tasarımı ise ilk nesil Fiat 500 ’e gonderme yapıyor. İnce ve geniş tutulan yatay on konsol, genişlik algısını arttırırken normalde vites kolunun bulunduğu orta konsolda ise moduler saklama alanları yer alıyor. Daha fazla omuz ve diz mesafesi sunan ic mekÂnın tamamen duz zemininde lityum-iyon bataryalar gizleniyor ve ferah bagaj alanına da katkı sağlıyor. Elektrikli ile birlikte Hybrid Fiat 500 ’un bazı donanım seviyelerinde, denizden geri kazanılmış plastikten turetilen iplik kullanılan koltuklar bulunurken, diğer versiyonlarda ise ekolojik deri kullanılıyor. Android tabanlı bilgi-eğlence sistemi, ceşitli kısa yollar, kablosuz Apple CarPlay bağlantısı ve Android Auto desteği gibi ozellikler ise yolculukları keyfe donuşturuyor. Gelişmiş akıllı telefon desteği sunan sistem, 10,25 inc buyukluğunde dokunmatik bir ekranla destekleniyor.
En iyi menzil, coklu şarj secenekleri
Elektrikli Fiat 500, 42 kWh kapasiteli lityum iyon bataryalarıyla WLTP normuna gore 320 km ’ye kadar menzil sunuyor. Şarj suresini optimize etmek uzere 85 kW hızlı şarj ozelliği devreye giriyor. Kullanıcıların gunluk işe gidip gelmeleri icin gerekli olan ortalama 50 km ’lik menzil ise 5 dk ’lık hızlı şarj ile dolabiliyor. Yine hızlı şarj ozelliğiyle arac 35 dakikada yuzde 80 oranında şarj edilebilirken, bu ozellikler aracın sağ arka kısmının bulunan Combo 2 soketi sayesinde hem AC, hem de DC hızlı şarj secenekleriyle gercekleşiyor. Ayrıca yeni Fiat 500 ’de FCA icin ozel olarak geliştirilen ev tipi şarj sistemi Easy Wallbox™ da yer alıyor. Bluetooth ile kolayca yonetilebilen basit ve erişilebilir bir “tak ve şarj et” niteliğindeki bu cozum, yeni Fiat 500 ’u 3 kW ’a kadar gucle şarj etme imkÂnı sağlıyor. Yine sistemde 7,4 kW ’a kadar guc yukseltme desteği, evde 6 saatin biraz uzerinde tam şarj imkanı ve ayrıca halka acık şarj noktalarından yararlanmak uzere bir Mode 3 kablo da bulunuyor.
Suruş modları ile tam kontrol
Yeni nesil Fiat 500 ’un 87 kW guc ureten motoru, elektronik olarak sınırlanmış bicimde maksimum 150 km/s ’ye ulaşıyor ve 0-100 km/s hızlanmasını ise 9 saniyede tamamlıyor. Aracta suruş karakterini tamamlayan Normal, Range ve Sherpa olmak uzere uc farklı suruş modu kullanıma sunuluyor. Bu modlar icerisindeki Sherpa, surucunun hedefe ulaşması icin guc kaynaklarını en optimum şekilde kullanıyor. Orneğin seyir esnasında kaynak kullanımını en iyi hale getiren Sherpa, navigasyon sisteminde ayarlanan hedefe veya en yakın şarj istasyonuna rahatca ulaşmak uzere kendini ayarlıyor. Sistem, maksimum hızı 80 km/s ile sınırlandırırken, enerji tuketimini azaltmak icin gaz tepkisini azaltıyor, klima kontrol sistemini ve ısıtmalı koltukları devre dışı bırakıyor. Normal suruş modu icten yanmalı motora sahip bir aracı surme hissi uyandırırken; Menzil modu ise tek pedallı suruş işlevini etkinleştiriyor. Surucu, bu suruş modunu secerek, teoride yeni Fiat 500 ’u sadece gaz pedalıyla surebiliyor. Gaz pedalının bırakılması, fren pedalına basılmışcasına bir yavaşlamaya neden oluyor.
Akıllı teknolojiler yeni Fiat 500 ’de!
Geleceğin otomobili olarak lanse edilen yeni nesil elektrikli Fiat 500, Seviye 2 otonom suruş ozellikleri sunarak şehir ici ulaşımda avantajlar sağlıyor. Yola Bakan Kamera Teknolojisi hem boyuna hem de yanal olarak aracın tum alanlarını izlerken, Akıllı Adaptif Hız Sabitleme Sistemi (iACC) otomobil, bisiklet veya yayaları algılayarak frenleme yapıyor veya aracı hızlandırıyor. Şerit Ortalama Sistemi, işaretler doğru tanımlandığında aracı şeridin ortasında tutuyor. Akıllı Hız Asistanı hız sınırı levhalarını tanımlayıp uygulanmasını onerirken, ultrasonik sensorleri kullanan Şehir ici Kor Nokta Uyarı Sistemi aracın kor noktasında bir başka arac algılaması halinde, aynada beliren sarı ışık ile surucuyu uyarıyor. Yorgunluk Tespit Sistemi ise surucuyu mola vermesi gerektiğinde uyarıyor. 360° Sensorler ise aracın dort bir yanını kuş bakışı olarak gozlemleyerek manevralarda risk oluşturabilecek bir engel olması halinde surucuyu uyarıyor.
500 Giorgio Armani
İtalyan moda zerafetinin simge ismi Armani ile birlikte tasarlanan 500 Giorgio Armani versiyonu, bunyesinde terzilik ve surdurulebilirlik temasını barındırıyor. Kokuları emip havayı temizleyen titanyum oksitten uretilmiş opak boya, jantlardaki GA logosu, lazer teknolojisi ile govdeye uygulanan mikro şevron gravurleri ve 3 boyutlu şekillenen ic mekan kumaşları aracın estetiği ile cevreciliğini gozler onune seriyor. Yine ic mekanda koltuklar gri renkli Poltrona Frau sertifikalı doğal yuzeyli doğal deriden doşenirken, mikro şevron yun bantlarla en iyi deri işciliği detayları yer alıyor. Şıklığı ince aluminyum katmanlarla suslenen ve acık gozenekli ahşap ile kaplanan gosterge paneli kaplaması tamamlıyor.
B.500 “MAI TROPPO”
El işciliğinin guzelliğini sembolize eden Bvlgari B.500 “MAI TROPPO” versiyonu, gorenlerde adeta Bvlgari ’nin mucevherlerini cağrıştırıyor. Kaliteli malzemelerle bezenen ic mekÂnda canlı ve dikkat cekici renk kombinasyonları kullanılırken, Bvlgari‘nin Roma kokenlerini hatırlatan motif ve detayları dikkat cekiyor. Gunbatımı renk ceşitliliğinden esinlenen safran rengi sedefli boya da otomobilin “mucevher” karakterini vurguluyor. Cam tekniği ile işlenen yan eşik cıtaları ve on cıtalar, ozenle işlenen yıldız şeklinde tasarlanan jantlar, Bvlgari ’nin sembolu, altın suslemeli siyah lake ve parlak altın renkte yan “Juwel” rozeti ve elmasla işlenen B.500 logosu gibi detaylar otomobilin farkını ortaya koyuyor. İc mekandaki gosterge paneli, Bvlgari ipek eşarplarla cok daha şık ve zarif bir gorunum kazanıyor. Koltuklar, “Diva” kabartma deseni, altın rengi detaylar ve fular eklere sahip deniz mavisi deri ile kaplanıyor. Bvlgari ’nin usta kuyumcuları tarafından hazırlanan ve direksiyonun ortasına yerleştirilen cıkarılabilir bir broşta bulunan ametist, topaz ve sitrin olmak uzere uc yarı değerli taş ic mekÂnın gercek mucevheri olarak one cıkıyor.
500 Kartell
Plastik kullanımına yonelik yenilikci cozumler deneyen İtalyan endustriyel tasarım markası Kartell tarafından tasarlanan 500 Kartell, yaratıcılık ve yenilikcilikten ilham alıyor. Dış tasarımda; metal, cam, kaucuk, plastik ve kumaş gibi farklı malzeme turlerinin tek bir renk ile yorumlandığı “monoblok renk” konsepti uygulanıyor. Govdede cevre dostu krom boya ile elde edilen Kartell mavisi ve derinlik hissi vermek icin kumlanmış polikarbonat ile işlenen iki markanın logoları one cıkıyor. Kullanım omrunu tamamlamış ve geri donuşturulmuş polikarbonattan uretilen on ızgara ve ayna kapakları dış tasarımın en karakteristik oğelerini oluşturuyor. Kartell Kabuki lambasının ciziminden esinlenilen bu oğeler, ic mekanda on konsolda ve koltuklarda da desen şeklinde kendini gosteriyor. İc mekÂnda kullanılan dokunma hissi uyandıran tekstil plastikler, yeni Kartell koleksiyonundaki sandalyeler gibi yuzde 100 geri donuşturulmuş polipropilenden uretiliyor. Kumaşlar tamamen geri donuşturulmuş polyesterle doğal, rahat bir gorunum sunuyor.
Elektrikli Fiat 500
Otomobil Forumları0 Mesaj
●1 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Teknoloji Forumları
- Otomobil Forumları
- Elektrikli Fiat 500
-
12-09-2022, 10:56:54