Minivanların yaratılışının başlangıcında, bu tur araclar tuhaf bir şekle sahipti, bu yuzden cok populer değillerdi. Bu tip govdenin geliştirilmesinin en geniş binek otomobili yaratacağı duşunuluyordu.

Dunyanın ilk mono kabini, 40 ve 60 yılları arasında uretilmiş bir spor otomobil olan ALFA 40/60 HP'ye dayanan bir İtalyan otomobili olan Alfa 1913-1922 HP Aerodinamica'dır (bugun bu uretici Alfa Romeo olarak bilinir).

İlk minivanın prototipi, 139 km / s'lik bir azami hız geliştirdi. Birinci Dunya Savaşı nedeniyle araba geliştirme durdu. Savaşın sona ermesinden sonra, motor sporlarının aktif gelişimi nedeniyle prototip geliştirme "donduruldu". Monocab, bircok kusur nedeniyle seriye girmedi (yan camlar, surucu icin kor bolgeyi onemli olcude artıran lumboz şeklinde yapıldı).

İlk tam teşekkullu minivan, American Stout Scarab'dır. 1932'den 1935'e kadar geliştirildi. Yandan bakıldığında, araba minyatur bir otobuse benziyordu. O donemin arabalarının aksine, bu araba arkadan motorluydu. Bu sayede on kısım onemli olcude kısaltıldı ve altı kişi kabine serbestce sığabildi.

Boyle bir tasarımın yaratılmasının nedeni, arabanın aerodinamik ozelliklerinin iyileştirilmesine olan ilginin artmasıydı. Arabanın yaratıcısı William B. Stout, beyin cocuğuna "tekerlekli ofis" adını verdi.

Aracın icine 180 derece dondurulebilen cıkarılabilir masa ve sandalyeler yerleştirildi. Bu, doğrudan araba salonunda iş goruşmeleri yapmayı kolaylaştırdı.

Modern bir minivanın bir başka prototipi, yerli bir ureticinin arabası - NAMI-013. Modelin bir taşıma duzeni vardı (motor arabanın onunde değil, arkadaydı - Stout Scarab ilkesine gore ve yalnızca govdenin on bolmesi surucuyu yoldan ayırıyordu). Arac sadece bir prototip olarak kullanıldı ve 1954'te sokuldu.


Modern mono kabinlerin bir sonraki "atası" Fiat 600 Multipla'dır. Vagon duzeni, mini arabanın kapasitesini, govdeyi uzatmadan yuzde 50 artırmaya izin verdi. Salonda uc sıra iki koltuk vardır. Arabanın gelişimi 1956'dan 1960'lara kadar devam etti. Proje, daha katı guvenlik gereksinimleri nedeniyle kapatıldı (taşıma versiyonunda, surucu ve on yolcu, acil bir durumda hicbir şey tarafından korunmaz).

Vagon duzenine sahip en başarılı model, hippi doneminin en populer arabası olan Volkswagen Transporter'dı (1950'den gunumuze uretildi). Şimdiye kadar, bu model hacimsel araba hayranları arasında talep goruyor.

Belgelere gore, otomobil bir binek otomobil olarak kabul ediliyor ("B" lisans kategorisi yeterli), ancak dışa doğru bir minibusle benzerlikleri var, bu yuzden bazıları onu bu kategoriye atfediyor.

Bir başka başarılı Avrupa minivan modeli, 1984 yılında montaj hattından cıkan Renault Espace'dir. Coğu kişiye gore, model dunyanın ilk aile minibusu olarak kabul ediliyor.

Buna paralel olarak, bu binek otomobil modifikasyonunun gelişimi Amerika'da gercekleştirildi. 1983'te ortaya cıktı:

Dodge Karavan; Plymouth olcusu; Chrysler Kasabası ve Ulkesi. Fikir rakipler tarafından alındı - General Motors ve Ford. 1984'te ortaya cıktı:

Chevrolet Astro; GMC Safari; Ford Aerostar'ın fotoğrafı. Başlangıcta minivanlar arkadan cekişliydi. Yavaş yavaş, şanzıman tam ve onden cekişli aldı. Uretimin ilk aşamalarında, tam da minivanların uretim hattına girmesi sayesinde bazı şirketler iflastan kurtuldu. Bu şirketlerden biri Buyuk Uc - Chrysler'in temsilcisiydi.

İlk başta, Amerikan uretim modelleri kucuk kamyonetler gibi gorunuyordu. Ancak 90'ların başında, ticari araclara benzer analoglardan (keskin bir "burun" ve bir gozyaşı damlası şekli) onemli olcude farklılaştıkları icin orijinal vucut şekline sahip varyantlar ortaya cıktı.