Nemo Van mukemmel yakıt ekonomisi sunar. Ayrıca kalabalık şehir sokaklarında gezinmek, tam boyutlu bir panelvana gore cok daha kolaydır.

2007 yılında piyasaya surulen Nemo, platformunu Peugeot Bipper ve Fiat Fiorino ile paylaşıyor. Hepsi Turkiye ’deki aynı fabrikada birlikte uretildi. Biraz farklı on ve arka stillerin yanı sıra onları birbirinden ayıracak cok az şey var.

Suruş deneyimi oldukca tatsız ve kabini eskidir.

Nemo van 1.3 dizel motorla geliyor​Nemo ’da dingil mesafesi veya govde yuksekliği seceneği yoktur. Tek bir motor seceneği de vardır: Fiat ’tan 79bg ’ye sahip 1.3 litrelik bir dizel. Ozellikle tam olarak yuklendiğinde tam olarak guclu değildir. Ancak ekonomiktir.

Nemo, guvenlik icin standart olarak iki asimetrik arka kapı ve surucu koltuğunun arkasında merdiven tipi bir bolme ile birlikte gelir. Arka kapılar 180 dereceye kadar acılır.

Extenso koltuk, yolcu koltuğu, koltuk arkası katlanmış surucu masası olarak kullanılabilir veya yolcu tarafındaki yuk alanını genişletmek icin daha da alcaltılabilir ve yerine kilitlenebilir. Bu, yuk alanı uzunluğunu 1.523 mm ’den 2.491 mm ’ye cıkararak merdiven veya boru gibi oğelerin taşınmasını sağlar.

Yukleme alanı oldukca duzenli bir şekle sahiptir. Ancak kacınılmaz olarak, arka tekerlek yuvaları genişliği bu durumda 1.046 mm ’ye kadar daraltıyor. Genel olarak, Nemo, tek benzer rakibi olan Mercedes Citan Compact ’tan daha fazla alan sunuyor. Nemo, Citan Compact ’ın 2,4 metrekup ile karşılaştırıldığında 2,5 metrekup yuk hacmi sunar.

Bagaj alanı fena değil​İcinde cok fazla şey yoktur. Ancak Nemo ’nun yuk alanı, Citan Compact ’tan 13 mm daha geniş ve 53 mm daha alcak. Nemo ’nun yuk alanı boyutları, Fiat Fiorino ve Peugeot Bipper ile aynıdır. 180 derece acılan arka kapılar, yukleme alanına kolay erişim sağlar. LX ve Enterprise modelleri de bir yan yana kayar yan kapı ile birlikte gelir. Nemo icin ozel yapım raflar mevcuttur. Yuk alanı, Fiat Punto van, Ford Fiestavan ve opel Corsavan gibi hatchbacklerin iki katından daha buyuktur.

Nemo motor serisi, model piyasaya surulmeden once bir suredir kullanılıyordu. 2010 yılının ortalarından once, dizel modellere Peugeot Citroen ’in 68bhp 1,4 litre HDi dizeli takılıyordu. Tum motorların guvenilirlik konusunda iyi bir une sahip olduğu gorulmektedir.