Harley-Davidson Pan America Macera Motosikleti İncelemesini sizler icin derledik. 2018 ’de Pan America ’nın ilk duyurusundan bu yana, Harley ’in Macera segmentindeki girişimi pek cok şupheyle karşılandı. Pan America ’nın tanıtımı, ozellikler sayfasında neler olduğunu gormemize yardımcı oluyor. Ayrıca yeni makine hafif bir motosiklet olmasa da, sayıları kategoride olan BMW R1250GS ile rekabet edebilir. Suspansiyon hareketi, yerden yukseklik, ağırlık ve sele yuksekliği gibi temel arazi ozellikleri cok iyi eşleşiyor. Yolda guveni artırmak icin benzer duzeyde gelişmiş elektronik ve surucu yardımları var. Hatta bircok surucunun ilgisini cekeceği kesin olan, endustride bir ilk olan bir teknolojiyi yani Uyarlanabilir Suruş Yuksekliğini bile tanıttılar.

Harley-Davidson Pan America Macera Motosikleti; İki Farklı Turde Mevcut​Ekstra ozelliklerle yuklu Pan America 1250 ve Pan America 1250 Special olarak iki turde mevcut. Her iki modelin de merkezinde, 150 beygir gucu ve 127.5 Nm ’lik sıvı soğutmalı bir V-Twin olan yepyeni Revolution Max 1250 motor bulunuyor. Aynı zamanda Harley ’e gore, yeni motor, arazi suruşu icin yumuşak alt uc torku sağlıyor. Motosiklet, duşuk hızda gaz kelebeği kontrolune vurgu yapan geniş bir guc bandı sunmak uzere tasarlandı. Genel motosiklet ağırlığını en aza indirmek icin Revolution Max motoru şasinin merkezi uyesi olarak araca entegre edilmiştir. Ayrıca aktarma organı zincirle tahrikli olarak inşa edilmiştir.


Pan America modelleri, elektronik olarak kontrol edilen coklu suruş modları ile sunulmaktadır. Ayrıca Viraj Suruşu Guvenliği Geliştirmeleri dahil olmak uzere suruş deneyimini geliştirmek icin tasarlanmış teknolojilerle donatılmıştır. Bu geniş teknoloji, hızlanma, yavaşlama ve frenleme sırasında motosiklet performansını mevcut cekişle eşleştirmek icin tasarlanmıştır. Pan America 1250 Special modeli ek olarak, elektronik olarak ayarlanabilen yarı aktif on ve arka suspansiyonla donatılmıştır. Endustride bir ilk olan Pan America, durma anında motosikleti otomatik olarak indiren devrim niteliğindeki yeni bir suspansiyon sistemi olan Adaptive Ride Height (ARH) ile donatılmıştır.

Şasi​Uc farklı eleman – on cerceve, orta cerceve ve kuyruk bolumu – doğrudan guc aktarım mekanizmasına cıvatalanır. Bu tasarım motosiklet ağırlığını azaltır ve hassas yol tutuşuna katkıda bulunan sert bir şasi ile sonuclanır. Dokme aluminyum salınım kolu, yaysız ağırlığı en aza indirir. Şasi, 1.58 cm ’lik bir dingil mesafesi ile tasarlandı. Ve ozellikle yolcu ve yuklu bagaj ile arazi manevra kabiliyeti icin uygun olduğunu soyluyor.


Harley ’e gore dokme aluminyum jantlar, guclu ancak hafif olacak şekilde tasarlandı. Taşlı yollar ve cakıllı yollar gibi asfaltlanmamış yuzeylerde kullanıma uygundur. Tubeless telli tekerlekler de bir secenek olarak mevcuttur. Harley-Davidson ve Michelin, macera turlarıyla ilgili talepleri karşılamak icin Pan America modelleri icin işbirliği icinde bir Scorcher Adventure lastiği tasarladı. Ayrıca “Puruzlu” sırt desenine sahip Michelin Anakee Wild lastikleri, maksimum arazi cekiş gucune sahiptir. Cesur bir stil profili arayan suruculer icin Harley-Davidson Orijinal Motor Parcaları ve Aksesuarları aracılığıyla sunulacak.

Brembo Frenleme​Harley-Davidson ve Brembo, surucuye olağanustu frenleme hissi ve performansı sağlamak icin tasarlandı. Ayrıca Pan America modelleri icin tamamen yeni bir fren sistemi uzerine işbirliği yaptı. Yeni bir radyal monoblok dort pistonlu (30 mm) kaliper, toplam ağırlığı azaltır. Ancak sertliği artırmak icin malzeme ozelliklerinden yararlanır. Aynı zamanda cift on fren rotorlarının capı 320 mm ’dir; tek arka fren rotoru 280 mm captadır. Yeni hafif on fren ana silindiri ayarlanabilir kol tepkisi sunar.


Harley-Davidson Pan America Macera Motosikleti; Ayarlanabilir Suspansiyon​Pan America 1250 modeli, on yukleme ve sıkıştırma/geri tepme sonumlemesi icin tamamen ayarlanabilen birinci sınıf pasif on ve arka suspansiyona sahiptir. Ayrıca on ve arka suspansiyon hareketi 190 mm ’dir. On suspansiyon, bir SHOWA® 1 ’e 1 47 mm ters cevrilmiş kartuş catal ile sağlanır. Arka suspansiyon, inme boyunca ilerici bir his sağlayan ve yolda rahat, uyumlu bir suruş sağlar. Ayrıca arazi koşulları icin ustun destek sağlayan bir bağlantı sistemi icerir.

Dokunmatik Ekran​Tum enstrumantasyon ve bilgi-eğlence işlevleri, eğimli bir TFT dokunmatik ekranda goruntulenir. Yansıtıcı olmayan cam kapağı, coğu aydınlatma koşulunda goruntulemeyi kolaylaştırır. Dokunmatik ekran işlevi, motosiklet hareket halindeyken devre dışı bırakılır. Ancak surucu, motosiklet hareket halindeyken ekran goruntusunun bircok işlevini yonetmek icin el kumandalarını kullanabilir.

Virajda Suruş Guvenliği İyileştirmeleri​Pan America 1250 modeli, beklenmedik durumlarda veya kotu yol koşullarında surucunun guvenini artıran bir teknoloji koleksiyonu olan Cornering Rider Safety Enhancements ile donatılmıştır. Sistemler elektroniktir ve yeni şasi kontrolu, elektronik fren kontrolu ve guc aktarma sistemi teknolojisini kullanır. Virajda gelişmiş teknoloji, motosikletin dik olduğu duruma kıyasla motosiklet eğildiğinde optimum mudahale icin bir eylemsizlik olcum birimi olan IMU kullanır. Ayrıca Pan America 1250 modeli icin Viraj Suruşu Guvenliği İyileştirmelerinin unsurlarını icerir. Virajda Geliştirilmiş Elektronik Olarak Bağlantılı Frenleme ve Virajda Geliştirilmiş Kilitlenme Onleyici Fren Sistemi icerir. Ayrıca Virajda Geliştirilmiş Cekiş Kontrol Sistemi, Virajda Geliştirilmiş Surukleme Torku Kayma Kontrol Sistemi ve Yokuşta Tutuş Kontrolu.

Harley-Davidson Pan America Macera Motosikleti; Suruş Modları​Secilebilir Suruş Modları, motosikletin performans ozelliklerini ve teknoloji mudahalesinin seviyesini elektronik olarak kontrol eder. Temel modelde beş mod mevcuttur (4 ’u onceden programlanmıştır ve biri ozelleştirilebilir). Pan America 1250 Special modeli, sahibi tarafından ozelleştirilebilen iki ek moda sahiptir.



Pan America 1250 modelleri icin onceden programlanmış suruş modlarına sahiptir. Bu modlar arasında Road, Sport, Rain, Off-Road ve Off-Road Plus bulunur. Her Suruş Modu, guc dağıtımı, motor freni, Virajda Geliştirilmiş Kilitlenme Onleyici Fren Sistemi (C-ABS) ’e sahiptir. Ayrıca Virajda Geliştirilmiş Cekiş Kontrol Sistemi (C-TCS) ayarlarının belirli bir kombinasyonundan oluşur. Surucu, motosikleti surerken veya bazı istisnalar dışında durduğunda aktif suruş modunu değiştirmek icin sağ taraftaki kumandadaki MODE duğmesini kullanabilir.