Sorulara ilişkin yapılan acıklamada, nihai tuketici acısından bakıldığında oncelikle bazı kavramlara acıklık getirilmesi gerektiğine işaret edilen acıklamada, sigortacılık mevzuatına gore kamuoyunda "pert" olarak adlandırılan araclar icin iki farklı prosedur izlendiğini, prosedurlerden bir tanesinin ağır hasarlı araclar (cekme belgeli), diğerinin ise tam hasarlı araclar (hurda belgeli) icin işletildiği aktarıldı.
Onarım masraflarının zarar goren aracın rizikonun gercekleştiği tarihteki değerini aşması ve aynı zamanda eksper raporu ile aracın onarım kabul etmez bir hale geldiğinin tespit edilmesi durumunda, aracın tam hasara uğramış sayıldığı belirtilen acıklamada, "Bu durumda, aracın ilgili mevzuat doğrultusunda hurdaya ayrıldığına dair hurda tescil belgesi sigortacıya ibraz edilmeden tazminat odenmez. Soz konusu belge kapsamında işlem yapılan araclar Cevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından lisans verilen tesislere teslim edilerek bertaraf edilmekte ve bu araclar bir daha trafiğe cıkamamaktadır." denildi.
Acıklamada, "Onarım masrafları sigortalı aracın rizikonun gercekleştiği tarihteki değerini aşsın veya aşmasın, ağır hasarlı aracın onarımının mumkun olduğunun eksper raporu doğrultusunda tespit edilmiş olması durumunda arac ağır hasarlı olarak kabul edilmektedir. Aracın ilgili mevzuat doğrultusunda trafikten cekildiğine dair 'trafikten cekilmiştir' kaşeli tescil belgesi sigorta şirketine ibraz edilmeden arac sahibine sigorta tazminatı odenmez. Soz konusu araclar cekme belgesi ile trafikten cekildikten sonra onarım masrafları sigorta şirketince odenmekte ve tekrar trafiğe cıkabilmesine ilişkin duzenleme Karayolları Trafik Kanunu ’nun 41 ’inci maddesinde yer almaktadır." denildi.
Aracın Tam Hasarlı Sayıldığı Durumlar
Araç İşlemleri0 Mesaj
●4 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Otomobil Forumu
- Otomobil Forumları
- Araç İşlemleri
- Aracın Tam Hasarlı Sayıldığı Durumlar
-
12-09-2022, 01:48:49