Diferansiyel kilidi coğu kişi tarafından kilitli diferansiyel ile karıştırılmaktadır. Diferansiyel, motor torkunu farklı hızlarda tekerleklere paylaştıran parcaya verilen addır. Diferansiyel kilidi ise on veya arka diferansiyelin hareketini engelleme amacına hizmet eden bir sistemdir. Diferansiyel kilidi diferansiyel dişlilerini birbirine bağlamakla gorevlidir. Bu sayede de arac tekerleklerini aynı oranda donmeye zorlar.

Eğer bir arac viraj donuyorsa tekerlekler farklı hızda donmelidir. Bu, aracın virajı başarılı şekilde tamamlamasını ve devrilmemesini sağlar. İc tekerleklerin hızı dış tekerleklere gore daha az olmalıdır. Bu sayede arac bir yay biciminde donuşu tamamlayabilir. Virajın donulmesi sırasında en az direnc ile karşılaşan tekerleğe en yuksek guc iletilir. Başka bir deyişle motor gucunu en kolay aktarabileceği tekeri secer ve guc diferansiyel aracılığıyla bu tekerleğe aktarılır. Bu sistem duz yollar icin ideal bir calışma sistemi olmasına rağmen farklı yollarda bazı problemlere yol acabilir. Ozellikle arazi yollarında ve engebeli yollarda cok ciddi sorunlarla karşılaşılabilir. Bu noktada diferansiyel kilidinin devreye girmesi gerekir.

Eğer engebeli ve zorlu bir yolda gidiyorsanız bir tekerleğin havada kalması veya yola saplanması gibi durumlar gayet olasıdır. Normal diferansiyel sistemi aracılığıyla havada kalan tekerleğe en fazla guc gonderilecektir. Bu hicbir işe yaramayacak ve aracın cıkmasını sağlayacak tekerlek yerinde sabit kalırken havadaki tekerlek boşa donecektir. Diferansiyel kilidi devreye girdiği anda tekerleklerin eşit gucte donmelerini sağlar. Bu en başta kulağa yanlış gelse de bazı durumlar icin oldukca gereklidir. Bu kilit sistemi sayesinde havadaki tekerleğin boşa donmesi durdurulur ve cıkmamızı sağlayacak olan tekerlek daha guclu şekilde donmeye başlar. Gercek arazi araclarında genellikle diferansiyel kilidi bulunmaktadır. Bu tip aracların kum, buz ve camur gibi yollara gomulme ve saplanma ihtimalleri fazla olduğu icin diferansiyel kilidi bu araclarda olmazsa olmaz bir sistemdir.