Lastik havalarının 2 haftada bir kontrol edilmesi gerekir.

Aracınıza fabrikanın onerdiği dışındaki ebatta bir lastik takmayınız.

Lastikler soğukken kontrol edilmelidir.

Lastiklere fazla hava vurursanız az yakmaz.

Kış aylarında lastik havalarını indirmek doğru değildir.

Arazi lastiklerinde, gunluk kullanım, kaya ve turevlerinde kullanılan ve %50 arazi/ %50 yol kullanımı gibi detaylara sahip farklı lastik turleri vardır. (AT/MT/HT) Her lastik ile arazi yapılmaz, her arazi lastiği ile her yere cıkılmaz.

Yağmur ilk yağdığı anda yollar olduğundan cok daha fazla kaygandır.

Arkadan itiş araclar kotu lastik ile savrulmaya fazlasıyla musaittir.

Bir lastiğin omru hic kullanılmasa dahi fabrikanın verdiği ortalama 5 yıllık kullanım omru ile sınırlıdır.

Arazi lastikleri, ağır ticari arac ya da farklı lastik turleri fark etmeksizin belli bir kullanım kilometresi ile sınırlandırılmıştır.

Bu binek araclar icin maksimum 60-80.000 Kilometre civarındadır.

Muayene istasyonlarında belli bir diş kalınlığı ve belli bir yıl omrunu tamamlamış lastikler muayeneden gecemez.

İkinci el lastikler alınırken 4 lastiğinde uretim tarihini kontrol etmek ve mutlaka 4 lastiğinde diş kalınlığını olcmek gerekir.

Sıfır bir lastik alırken maksimum 3-4 ay once uretilmiş bir lastiği tercih etmelisiniz.

Kışın mutlaka kış lastiği kullanmak durumundasınız. 4 mevsim olarak satılan lastikler, kış lastiği ile aynı gorevi yapmaz.

Kar ve buzda arac kullanırken, fazlasıyla fren kullanmak risklidir ve kızaklama riskini artırır.

Gizli buzlanma uyarısı olan yerlerde mutlaka hızınızı azaltmalısınız.

Kış lastiklerini kapalı bir alanda muhafaza etmelisiniz. Guneşin etkisi ile kaucuk malzeme ozelliğini kaybedebilir.

Lastik havalarını mutlaka aracınızın icindeki etiketlere uygun olarak doldurun.

Kapı iclerinde, benzin kapağının icinde ya da aracın belli bir yerinde otomobilin fabrikasyon lastik ebatlarına gore onerilen hava basıncları yer alır. Ona gore yeterli basıncları lastiklere doldurmalısınız.

Lastik havası fazla duşen aracın direksiyonu ağırlaşır ve daha sessiz hale geldiği soylenir. Aynı şekilde fazla hava vurulan aracında daha az yakacağı ve cok daha sarsıntılı olacağı soylenir. Bunlar temelde doğrudur ancak aracınız icin en doğrusu onerilen lastik havalarının basılmasıdır. Yakıt konusu etkilidir ancak cok ama cok kucuk bir fark yaratacaktır. Bunu kolaylıkla ayırt etmeniz zor olur. Aynı şekilde aracın daha konforlu olması gibi detayları lastik havalarında meydana getireceğiniz bir kac bar hava basıncı değişikliği ile verimli bir şekilde sağlamanız zordur.