Zevkler ve renkler tartışılmaz. Bu cumle ile başlamakta fayda var cunku ceşitlilikte neredeyse sınırın olmadığı bir piyasada net kriterler ile kullanıcıları sınırlandırmak hoş olmaz. Ancak biz doğru jant secimi icin sık kullanılan renk ve desen uyumlarına değineceğiz.


Oncelikle alacağınız jantın ebadına karar vermelisiniz. Daha buyuk ebatlı jantlar secerseniz estetik acıdan pozitif bir yonde ilerlerken maliyet ve yakıt tuketiminiz artacaktır. Cunku daha buyuk jant, daha fazla ağırlık anlamına geliyor. Ayrıca, lastik yanak genişliği de jantın buyukluğune gore değişebildiğinden, konfor oncelikli bir suruş istiyorsanız ince yanaklı lastikler ve buyuk ebatlı jantlar yerine daha kucuk ebatlı jantlar tercih etmelisiniz. Cunku ince yanaklı lastikler yoldaki puruzleri daha fazla hissetmenize neden olacaktır.

Bazı otomobil firmaları farklı donanım seviyelerinde farklı jant ebatları sunuyorlar. Aracın orijinal goruntusunu ve suspansiyon sistemini duşunursek fabrika cıkışlı en buyuk ebatın maksimum bir ebat ustune cıkmanızı oneririz. Orneğin aracın en yuksek donanım paketinde 18 inclik jant kullanılmışsa bunu maksimum 19 yapmanızı tavsiye ederiz.


Spor cizgilerine rağmen tekerleği cok fazla kapatan bir jant kullanılması Focus icin bir miktar negatif bir goruntu ciziyor. Daha ince kollu jantlar ile cok daha şık gorunuyor.

Bir diğer değişken olan jant deseni ile ilgili ip uclarımız ise otomobilin genel hatlarına bağlı. Eğer aracınız sportif cizgili be hatchback ise kalın kollu jantlar secmek pek yerinde olmayacaktır. Ancak heybetli bir goruntusu var ise kalın jantlar hic de sırıtmayacaktır. Renk secimini de yine otomobilinize gore yapmalısınız. Koyu renkli bir otomobilde acık renkli jantlar kullanmak aracınızın sportif yapısını on plana cıkarır. Acık renkli otomobillerde koyu renkli jantlar kullanmak da yine karşıtlığın guzelliğini ortaya cıkarabilir. Ancak başta soyledik, zevkler ve renkler tartışılmaz.