Michelin havasız lastikler; Proof lastik sistemi (UPTIS) IAA MOBILITY ’de bitmek uzere. Gelecek burada! Michelin havasız lastikler geldi ve yakında yakınınızdaki bir aracta gorebilirsiniz. Michelin havasız lastiklerin faydaları nelerdir? Unlu lastik markası perde arkasında ne tur bir teknoloji uzerinde calışıyor? Michelin havasız lastikleri, lastik sektorunu nasıl etkileyecek ve ne tur bir değişime yol acacak? Lastik, Munih ’teki IAA MOBILITY ’de gorundu ve insanlar yapılan tum calışmalara bir goz attı.

Michelin Havasız Lastikler Ne Kadar Dayanır?​Michelin benzersiz havasız lastikler yani Proof Lastik Sistemi (Uptis) binek araclar icin yeni bir cozumdur. Sistem, yolda daha ihmal edilebilir bir patlak lastik ve diğer lastik kaybı arızaları riski sunmalıdır. Ayrıca herhangi bir lastik arızasını minimum seviyeye duşurerek yolda daha guvenli ilerlemenize yardımcı olur. Bir araba icin lastiklerin onemi yadsınamaz ve onlar bizi yolda tutan en onemli parcalardan biridir. Hali ile lastikler ne kadar sağlam olursa biz de o kadar guvende oluruz.

Lastik arızaları genelde delinmeler, yol tehlikeleri ve diğer dokuntulerden kaynaklanabilir. Orneğin kırık halinde kalmış camlar, civi ve vida benzeri delici maddeler lastiklere kolayca zarar verebilir. Yıllardan beri lastik sektorunun oncusu olan Michelin her zaman en iyi lastikler icin kollarını sıvadı ve calışmalara başladı. Boyle yeni bir lastik teknolojisi duyduğumuzda da aklımıza doğrudan Michelin geliyor. Ve marka, havasız lastik girişimini 2019 ’da duyurdu, ancak son zamanlarda hız kazandı.

Yolcu araclarında, yolda gorebileceğiniz standart bir arabada, kamyonda veya SUV ’de bulunan gunluk suruculer havasız lastiklerden faydalanabilir. Lastikler insanlar icin pahalı ama gerekli bir otomobil parcasıdır. Şimdi ise patlakların durduramayacağı bir lastiği piyasaya surmek cok buyuk bir fayda ve inovasyondur.

Michelin, bir lastiğin ne kadar dayanacağını bilmenin bir yolu olmadığını soyluyor. Ancak yine de suruculer lastikleri en fazla beş yıl sonra kontrol etmelidir ve değişim yapmalıdır. Havasız lastiğin geleneksel lastiklere gore yaklaşık uc kat daha uzun omurlu olduğu soyleniyor.

Michelin Havasız Lastikler İcin 15 Yıldan Fazla Zaman Gecti​Michelin markası tahmin edildiğinden daha da uzun yıllardır havasız lastikler tasarlıyor. Hatta 15 yılı aşkın araştırmanın sonucu, tasarım ve teknoloji ile yenice uretime gecti. Michelin, Uptis ’in “mevcut havasız mobilite teknolojisinde onemli bir gelişme olduğunu” soyluyor. Michelin, tekerleklerin basınc kontrollerinin ortadan kaldırılmasıyla binek araclar icin bircok kolaylaştırma yapacağını ileri surdu. Ayrıca havasız lastiklerin filolar ve hatta kendi kendine giden araclar icin ideal olduğunu soyluyor.

Unlu lastik şirketi, ortak geliştirme ortağı olarak General Motors ile ortaklık kurdu. GM ve Michelin, ortaklığın 2025 yılına kadar havasız lastiği ana akım haline getirebileceğini umuyordu. Havasız lastiklerinin diğerlerine gore bir başka yararı da surdurulebilirlik yonudur. Uptis ’in uzun omurlu olması, sonucta atılan lastiklerin sayısını azaltmaya yardımcı olacaktır. Ayrıca, lastik yapmak icin gereken hammadde sayısını buyuk olcude azaltacaktır. Dahası uretimde kullanılan enerjiyi azaltmaya yardımcı olacaktır.

Chevy Bolt EV ’ler birkac yıl once bu lastikleri test ediyordu. Ancak coğu otomotiv kaynağının bildirdiğine gore, lastikler son zamanlarda IAA MOBILITY 2021 Munih ’te gercek dunya testleri yapmak uzereydi.

Michelin Havasız Lastikler; Devrimci Tasarım Muazzam Faydalar Sağlıyor​Michelin, Uptis ’in “hammadde ve atık kullanımını azaltmak icin onemli bir potansiyel” sunduğunu soyluyor. İstatistikler, tamir edilemez hava kaybı arızası nedeniyle her yıl lastiklerin %12 ’sinin atıldığını gosteriyor. Lastiklerin %8 ’i, coğunlukla lastik basıncı sorunları olmak uzere duzensiz lastik aşınması nedeniyle her yıl hurdaya cıkıyor. Michelin araştırma ve calışmalarına gore, bu gerceklerin Uptis ’in her yıl atılan lastiklerin %20 ’sini kurtarabileceği anlamına geldiğini soyluyor.


Bu, havasız lastiklerin potansiyel olarak tasarruf edebileceği her yıl hurdaya ayrılan 200 milyon lastik demektir. Michelin, bu kadar lastiğin ağırlığının 200 Eyfel Kulesi ’nin ağırlığına eşdeğer olduğunu soyluyor. Lastik ureticisi bu verileri, 2012 ve 2015 yılları arasında 135.000 lastik uzerinde yapılan bir şirket ici ankete dayandırdı.

Michelin, havasız lastik “Tweel” konseptiyle şimdiden bazı başarılar elde etti. Bu nedenle Uptis ’in piyasaya surulmesi yeterince kolay olmalıdır. Amac bir an once bu lastiğin kullanımını artırmaktır. Ayrıca Tweel teknolojisini ceşitli cim bicme makinelerinde ve makinelerde bulabilirsiniz. Şirket, bunları yaygın olarak kullanıma sunmaya yaklaştıkca, Michelin havasız lastikler hakkında daha fazla bilgi icin gozunuzu dort acın.