Android kullanıcılarının ozellikle en acil zamanlarında yaşadığı ağ sorunları artık kacınılmaz durumda. Ağda kayıtlı değil hatası da bu hatalardan bir tanesi. Arama ve mesajlaşmaya engel olan Ağda kayıtlı değil hatası coğu Android kullanıcısının vazgecilmez hatalarından bir tanesi.
Ağda kayıtlı değil hatası, coğu Android işletim sistemine sahip akıllı telefonların ortak sorunu ve hic beklemediğiniz zamanlarda veya en cok ağ bağlantısına ihtiyacınız olduğunda karşınıza cıkıyor.
Bu hata, genellikle arama yapmaya calıştığınızda veya bir mesaj gondermeye calıştığınızda gorunuyor. Android akıllı telefonunuzun arka planında ağ kaynaklı yaşanan bazı sıkıntılar, sizlerin en acil durumda Ağda kayıtlı değil hatası gibi bir hatayla karşılaşmanıza neden oluyor. Peki Ağda kayıtlı değil hatasının nedenleri neler?
“Ağda kayıtlı değil” hatasına ne neden olur?
SIM kartınızın yarattığı sorunlar
Yeni SIM kart veya temel hazırlık sorunu
Bilinmeyen ağ sorunu
Akıllı telefonun yazılımsal hataları
Ağ bağlantınızı etkileyecek ucuncu parti uygulamaları
Ağda kayıtlı değil hatasını, tek bir adımla duzeltmek coğu zaman mumkun olmayabilir. Yukarıda belirttiğimiz gibi, bu sorunun bir dizi nedeni olabilir ve bu hatayı ortadan kaldırmak icin birkac adımın art arda yapılması gerekebilir.
Ağda kayıtlı değil hatası cozum yontemleri
Yontem #1: Telefonu yeniden başlatın.
Yontem #2: SIM kartınızın aktif edildiğinden emin olun.
Yontem #3: SIM kartı yeniden takın.
Yontem #4: Telefon guncellemelerini yukleyin.
Yontem #5: Ağ ayarlarını sıfırlayın.
Yontem #6: Telefonu guvenli moda alın.
Yontem #7: Telefonu fabrika ayarlarına dondurun.
Bu yontemleri uyguladıktan sonra Ağda kayıtlı değil hatasını kolay ve hızlı bir şekilde ortadan kaldırmış olacaksınız. Tum yontemleri en ince ayrıntısına kadar uyguladıktan sonra telefonunuzu mutlaka bir kez yeniden başlatmanız gerekir. Bunun nedeni ise telefonunuzda yaptığınız bazı yazılımsal değişikliklerin etkisini gormeniz icin telefonunuzu en az bir kez yeniden başlatmanız oneriliyor.
Yontem #1: Telefonu yeniden başlatın:
Bazı ağ sorunları, telefonunuzda yaşanan gecici hataların geride bıraktığı ufak hatalar olabiliyor. Bu hatalar, akıllı telefon uzun suredir aralıksız calışıyorsa veya Android ’in kendi kendine cozemediği kodlama değişillikleri varsa bu hataların buyumesine neden olabilir ve Android bu hataları kendi başına cozemeyebilir. Coğu durumda, Ağda kayıtlı değil gibi hatalar kendiliğinden kaybolur. Ancak telefonu yeniden başlatarak da duzeltilebilir.
Eğer Android telefonunuzda pilinizi kolay bir şekilde cıkartabiliyorsanız, telefonu yeniden başlatmak yerine pili cıkartıp birkac saniye bekleyebilirsiniz. Eğer coğu yeni nesil Android telefonlarda olduğu gibi, pilinizi kolaylıkla cıkartamıyorsanız telefonunuzun sağlıklı ve hızlı bir şekilde nasıl yeniden başlatılacağını Google ’dan aratabilirsiniz.
Yontem #2: SIM kartınızın aktif olduğundan emin olun:
Eğer operatorunuz tarafından hattınız henuz aktif edilmediyse yine ağda kayıtlı değil hatası ile karşılaşabilirsiniz. Eğer hattınızı yeni bir operatore taşıdıysanız, operatorunuz henuz SIM kartınızı aktifleştirme surecinde olabilir. Bu tarz durumlarda, SIM kartınız henuz aktif olmadığı icin kartınızın desteklediği hizmetleri kullanamıyor olabilirsiniz.
Bunun cozumu icin sahip olduğunuz operatorun muşteri hizmetleri ile irtibata gecmeniz gerekir. Operatorunuz tarafından size verilen sure dolduktan sonra SIM kartınız kullanılabilir hale gelecek ve otomatik olarak ağda kayıtlı değil hatası cozulmuş olacak.
Yontem #3: SIM kartınızı yeniden takın:
Adım #1: Verilerinizin kaybolmaması icin telefonunuzu kapatın.
Adım #2: SIM kartınızı bulunduğu yuvadan hafifce cıkarın.
Adım #3: Yuvanın etrafını kuru veya hafif nemli bir bez ile zarar gormeyecek şekilde temizleyin.
Adım #4: SIM kartınızı yeniden yuvaya takın ve telefonunuzu başlatın.
Ağda kayıtlı değil hatası icin bir diğer cozum ise SIM kartınızı yeniden takmak. SIM kartınızı yerleştirdiğiniz yuvada yaşanan bazı temassızlıklar nedeniyle Android telefonunuz SIM kartınızı algılayamıyor olabilir. Bu nedenle ise SIM kartınızı kullanarak herhangi bir arama yapamaz veya mesaj gonderemeyebilirsiniz.
Yontem #4: Telefon guncellemelerini yukleyin:
Akıllı telefonunuza gelen guncellemeler, yenilikler ve telefonda yaşanan hataların cozumu icin oldukca onemlidir. Bunun icin zaman zaman akıllı telefonunuza gelen guncellemeleri goz ardı etmek yerine yuklemeniz, Ağda kayıtlı değil gibi bu tarz hataları telefonunuzun kendi kendine cozmesine yardımcı olacaktır.
Eğer akıllı telefonunuzun otomatik guncellemeleri aktif değilse, telefonun ayarlar kısmından yazılım guncellemelerini manuel olarak kontrol edebilir ve yukleyebilirsiniz. Bunun haricinde, uygulamalarınıza gelen guncellemeler de hataların cozumunde oldukca etkilidir. Eğer surekli olarak guncellemeleri takip etmek istemiyorsanız, otomatik guncelle ozelliğini aktif edebilirsiniz.
Yontem #5: Ağ ayarlarını sıfırlayın:
Adım #1: Ayarlar, Genel bolumune gidin.
Adım #2: Yedekle ve Sıfırla ’ya tıklayın.
Bu işlemi yapmadan once tum onemli verilerinizi yedeklediğinizden emin olun.
Adım #3: Ağ Ayarlarını Sıfırla butonuna tıklayın.
Adım #4: Adımı onaylayarak ağ ayarlarınızı sıfırlayın.
Ağ ayarlarını sıfırlamak, ağ odaklı yaşadığınız tum sorunlar icin bir ortak cozum diyebiliriz. Bu sıfırlama, tam bir veri kaybına neden olmaz, ancak tum Wi-Fi ayarlarınız, Bluetooth bağlantılarınız, kayıtlı mobil ağlarınız, VPN ve APN ayarlarınız bu sıfırlama ile birlikte komple silinir.
Yontem #6: Telefonu guvenli moda alın:
Guvenli mod, herhangi bir uygulamanın telefonunuza zarar verdiğini duşunduğunuzde, basit bir şekilde aktifleştirerek ucuncu parti uygulamaların işlevlerini durdurabileceğiniz bir moddur. Guvenli moddayken, telefonunuz tum ucuncu parti uygulamaları askıya alır. Telefonunuza ait orijinal uygulamalar harici Google hizmetleri dahil tum uygulamalar ucuncu taraf olarak kabul edilir.
Telefonunuzu guvenli moda aldıktan sonra yeniden Ağ kayıtlı değil hatasını almıyorsanız, hataya ucuncu parti uygulamaların neden olduğunu anlayabilirsiniz. Her Android telefonun guvenli modda başlatılması icin ozel yontemleri mevcut. Telefonunuzun marka ve modeline gore nasıl guvenli modda başlatacağınıza dair tuş kombinasyonlarını Google ’da aratabilirsiniz.
Yontem #7: Telefonu fabrika ayarlarına dondurun:
Gidebileceğiniz en son yontem ise telefonu fabrika ayarlarına dondurmek. İlk yontemleri denemeden once bu yonteme gecmenizi tavsiye etmeyiz. Cunku telefonunuzu fabrika ayarlarına dondurduğunuzde; telefonunuzda kayıtlı olan her şey tamamiyle silinecek ve telefon başlangıctaki haline donecektir.
Temel olarak, telefonunuzun yazılım ortamı temizlenecek ve bilinen fabrika calışma durumuna geri yuklenecek. Bu işlem ise telefonunuzda bulunan uygulamaları, gorselleri, mesajları, ağ ayarlarınızı ve bircok şeyi sıfırlamanıza neden olur. Ağ ayarlarınız dahil tum ayarlarınız sıfırlanacağı icin "ağda kayıtlı değil hatası" da cozulebilir. Bu yontemi denemeden once telefonunuzda bulunan onemli bilgilerinizi mutlaka yedek almalısınız.
Android'in Ağda Kayıtlı Değil Hatası Nasıl Cozulur ?
Android Telefonlar0 Mesaj
●2 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Teknoloji Forumları
- Cep Telefonları ve Tabletler
- Android Telefonlar
- Android'in Ağda Kayıtlı Değil Hatası Nasıl Cozulur ?
-
09-09-2022, 07:11:26