Ters ibraz; Visa, Mastercard, Amex, Troy gibi uluslararası odeme kuruluşlarının şartları arasında yer alan ve kart kullanıcısını korumayı amaclayan kuraldır. Kredi kartı hamilleri, gercekleştirmiş oldukları işlemler karşısında iş yeri ile sorun yaşarsa veya kendisi tarafından gercekleştirilmemiş işlemler olduğunu tespit ederlerse; bu işlemlerle ilgili olarak kartı veren bankaya harcama itirazı (chargeback) başvurusunda bulunma hakkına sahiptir.

Bu işleme “ters ibraz” denir. Bu itiraz ilk olarak kart sahibi tarafından kartının ait olduğu bankaya yapılır ve banka tarafından işlemin yapıldığı iş yerine bu talep iletilir.

İlgili banka da iş yerinden itiraza konu olan işlem ile ilgili detayları talep eder. Talep edilen detayların yetersiz olması durumunda kart sahibi haklı bulunursa, itiraz edilen işlem tutarı iş yeri bankası tarafından ilgili iş yerinden tahsil edilir ve kartın ait olduğu bankaya aktarılır. Bankalar tum bu işlemlerde kart kuruluşlarının kurallarına uymak zorundadırlar.

Uygulanan prosedur, belirli bankalara ya da sadece Turk bankalarına uygulanan bir prosedur değildir. Kart kuruluşlarının kurallarının gecerli olduğu her yerde itiraz şekli aynıdır. Yani yurt ici ya da yurt dışı kartlı alışverişlerde ters ibraz şekli değişmez. iyzico olarak biz bu surecleri dikkatli bir şekilde araştırıp sizinle ve/veya muşteriyle iletişime geciyor ve birkac hafta icinde cozum bulmaya calışıyoruz.