Ucuncu taraf verilerine dikkat edinUcuncu taraf verileri, kullanıcıların bakış acısından bu boşlukları kapatmaya ve kampanyalarda yuksek bir erişim sağlamaya yardımcı olabilir. Ancak, veri sağlayıcıların guvenilirliğini de doğru değerlendirmek gerekir.
Comscore katılımcılarının ucte ikisi birinci taraf verilerine guveniyor, ancak yalnızca dortte biri de ucuncu taraf verilerine aynı duzeyde guven duyuyor. Bu uyuşmazlığı telafi etmek icin şirketlerin ucuncu taraf verilerini değerlendirmede ve guvenebilecekleri iş ortaklarıyla calıştıklarından emin olmaları gerekir. Orneğin, veri toplayan kurumun metodolojisini, yani verilerin toplanması ve işlenme yontemlerini sorgulamak onemlidir.
Her reklamverenin ucuncu taraf veri ortaklarına sorması gereken birkac onemli soru var:
Panelin kapsamı nedir? Kalite değerlendirmesi nasıl yapılıyor? Bot trafiği olmadığından nasıl emin oluyorsunuz? Cihazlar veya bireysel kullanıcılar olcume dahil mi? Veriler harici bir kaynak tarafından doğrulanıyor mu? Toplanan veriler KVKK ’ya uygun mu? Bir veri ortağı bu soruların tumunu yanıtlayamazsa, daha ayrıntılı olarak sorma veya bu soruların yanıtlarını veren bir iş ortağı bulma zamanı gelmiştir.
Uzmanlık “kotu veri” kullanımını onluyorAnket ayrıca, son veri gizliliği skandallarına ve dijital reklamcılıktaki genel şeffaflık tartışmasına rağmen, pazarlamacıların guven konusunda bir sorun hissetmediklerini gosteriyor.
Buna gore katılımcıların sadece yuzde 11 ’i verilerine bir yıl oncesine gore daha az guven duyuyor. Neredeyse yarısı (yuzde 45) aynı miktarda veya daha fazla (yuzde 42) kullanılan veriye guveniyor.
Verilere olan bu guven, oncelikle daha iyi duzenlemeler sebebiyle olabilir, ancak verilerin nasıl toplandığının iyi anlaşılmamasından da kaynaklanabilir.
Calışma ozellikle 2 yıl ve az deneyime sahip pazarlamacıların verilere daha fazla guven duyduklarını da ortaya koyuyor.
Buna ek olarak, her beş katılımcıdan biri hala duşuk veri kalitesinin işletmeleri uzerinde onemli bir etkisi olmadığını duşunuyor.
Bu koşullar, ozellikle verilerle uğraşırken daha fazla deneyim ve daha fazla eğitim gerektiğini gosteriyor. Veri gizliliği ve guvenliği soz konusu olduğunda bu durumu geliştirmenin yolu şirketlerin vereceği eğitimlerden geciyor. Şirketler calışanlarını kullandıkları veriler hakkında şupheci olmaları icin eğitmeli ve calışanların verilerin yuksek kalitesine dikkat etmelerini sağlamalı.
Yazımızı beğendiyseniz, veri guvenliği ve PayTR olarak faaliyetimizin esası odeme guvenliği konuları ile ilgili yazılırımızı da okumanızı tavisye ederiz.
Paytr Guvenli Veri Nasıl Sağlanır?
Sanal Ödeme Sistemleri0 Mesaj
●4 Görüntüleme
- ReadBull.net
- E-Ticaret ve Dijital Alışveriş
- E-Ticaret Forumu
- Sanal Ödeme Sistemleri
- Paytr Guvenli Veri Nasıl Sağlanır?
-
06-09-2022, 04:45:11