AdMob odullu videoyu kullanmaya başladınız, ancak bundan daha fazlasını elde edebileceğinizi mi duşunuyorsunuz?
İlk seferde doğru yapmanın zor olabileceğini biliyoruz, bu nedenle uygulamanızda odullu videoyu uygularken A/B testi yapmanızı oneririz. Niye ya? Odullu video size cok daha fazla esneklik sağladığından ve en kucuk ince ayarlar bile uygulama gelirinizde buyuk bir fark yaratabilir veya kullanıcı deneyiminizi iyileştirdiğiniz konusunda size gonul rahatlığı verebilir. Bunu akılda tutarak, etkili bir A/B testi yapmanıza yardımcı olacak dort adımı burada bulabilirsiniz.
1. Tanımlanmış bir hedef ve bir hipotezle başlayın: Geri adım atın ve işinizi geliştirme potansiyeli en yuksek olan tek bir hipoteze karar verin ve oradan başlayın. Peki teste nereden başlamalısınız? İyi bir yer, reklam şablonunuzdaki tasarım oğeleri ve bunun daha fazla kullanıcı reklam etkileşimini nasıl etkileyebileceğidir. Orneğin, yazı tipi boyutlarının netliği ve kullanıcı katılımını etkilediğine dair bir hipoteziniz varsa, farklı yazı tipi boyutlarına (10pm ve 10pm) sahip iki varyasyon oluşturabilirsiniz. 13:00) tıklama oranları, reklam geliri ve tabii ki uygulama cıkış oranları gibi temel metrikleri test etmek icin. Bu arada aranacak temel metrikler tıklama oranı, reklam geliri ve uygulama cıkış oranları olacaktır.

Test edebileceğiniz ornek değişkenler şunlardır:
Yazı Boyutu reklam boyutu Odul ayarları Uygulama icinde reklam yerleşimi 2. Gercek bir A/B testi olması icin aynı anda yalnızca bir varyasyonu test etmeyi unutmayın: Test aşaması, uygulama ekranınızın iki varyasyonunu gerektirir – mevcut surum ve yeniden tasarlanmış surumunuz. Bu varyasyonları oluştururken bir A/B test platformu kullanmak, testlerinizi tasarlamayı, calıştırmayı ve izlemeyi kolaylaştıracaktır.
3. Deneyi calıştırın: Sonuclarınızı test etme zamanı. Uygulamanızı, orijinal kurulumunuzu kullanıcılarınızın yarısına (yani "kontrol grubu") ve diğer %50'ye ikinci varyasyonu (yani "deney grubu") rastgele gosterecek şekilde ayarlayın. Bir kontrol grubu kullanarak, sonuclarınızla karşılaştırmak icin temel veriler topluyorsunuz. Onsuz, yeni tasarımlarınıza verilen yanıt veya mevsimsel şans gibi diğer değişkenler arasındaki farkı anlayamazsınız.

4. Bir karar verin: Deney yapıldıktan sonra, verileri gozden gecirme zamanı. Yapmanız gereken ilk şey, ilk hedefinizi ve hipotezinizi yeniden gozden gecirmek ve yeni varyasyonun değişmeye değer olup olmadığı konusunda son derece onemli olan son cağrıları yapmaktır. Yeni bir gorunume kilitlemek icin cok acele etmeyin. Değişiklikler onemliyse, sonucların mevsimsellikten veya diğer değişkenlerden kaynaklanmadığından emin olmak icin denemeyi birkac zaman diliminde calıştırmak akıllıca olur.
Daha fazla test calıştırmaya devam ettikce, yararlı araclarla bile test etmenin zaman ve kaynak gerektirdiğini unutmayın. Hedefinizi onemli olcude etkilemeyecek oğeleri test etmek icin zaman kaybetmeyin. Uygulamanızda cok fazla fırsat ve potansiyel bulunan noktaları ortaya cıkarmak icin uygulama analizi verilerini kullanın (orneğin, yuksek trafiğe, yuksek etkileşime veya buyuk kullanıcı bırakmaya sahip ekranlar). Kendini işine adamış bir ekip uyesinin zamanının %25'ini analitiği izlemeye, reklam optimizasyonu fikirlerini belirlemeye ve bunları test etmeye harcaması iyi bir fikir olabilir.

Bir dahaki sefere kadar, Twitter ve LinkedIn sayfalarımızı takip ederek AdMob ile ilgili her şeyle bağlantıda kaldığınızdan emin olun . AdMob Ekibi