Hedef Kitleniz ve Sektorunuz
Temel sektorunuz ve hedef kitleniz SEO stratejisi konusunda ilk olarak goz onunde bulundurmanız gereken durumdur.
Hangi sektorde yer alıyorsunuz? Sektordeki en iyi rakipler kimler? Rakipleriniz birincil olarak hangi yone eğilim gosterdiler? Rakipleriniz SEO stratejilerini nasıl uyguluyor? En zorlayıcı rekabet durumu hangisi? Bu soruların her birisi SEO stratejinizi yapılandırma konusunda size yardımcı olacaktır. SEO stratejisinde yer alacak olan hareketli parcaları bir araya getirebilmek icin bundan sonra yapacaklarınıza ekstra dikkat etmeniz gerekmektedir.
Anahtar Kelime Araştırması
SEO icin hedef kitle ve sektor normlarını ele alıp incelemeye başladığınız zaman gercekleştireceğiniz anahtar kelime araştırması bir gerekliliktir. Bunu yaparak hedef kitlenizin neleri aradığını daha net bir bicimde oğrenebilirsiniz.
Ancak hedef kitlenizin neyi aradığından cok hedef kitlenizin nasıl arama yaptığı da onemlidir. Anahtar kelime araştırması yaparken bunu hesaba katıp SEO stratejinizi uygun temeller uzerine kurgulamaya calışmalısınız.
Bulunduğunuz sektore gore en doğru adımları atmayı başarmak istiyorsanız satın alım gercekleştirecek olan kişilerin arama karakteristiklerini anlamaya calışmalı ve bu karakteristik durumların genel SEO stratejisini nasıl etkilediğini araştırmalısınız.
Anahtar kelime araştırması yaparken aşağıda yer alan aracları kullanabilirsiniz;
Google Keyword Planner Google Trends Google Arama Sonuc Sayfası Ahrefs SemRush KwFinder Kullanıcı Davranışı
Anahtar kelimelerin ardında yer alan kullanıcı davranışı SEO kampanyanızı başarıya ulaştırmak icin gerekli olan bir diğer niteliktir.
Ornek vermek gerekirse, hedef kitleniz “bir araya getirebileceğim aletler” şeklinde arama yaparak aramaya başlamış olabilir. Ancak bir sonraki adımda “indirimli aletler”, “kendin yap kendin oluştur aletleri” ve “tamamlayıcı aletler” şeklinde aramalar gercekleştirmiş olabilirler. Tum varyasyonların her birisi acılış sayfasına gelecek olan kullanıcıların artış gostermesini sağlayacaktır.
Bu anahtar kelimeleri genel SEO surecine dahil etmek kazanclı bir iş olabilecektir. Anahtar kelime araştırması yaparken bu tur varyasyonları hesaba katmazsanız ve pazarın değişen koşullarını goz onunde bulundurmayı tercih etmezseniz hedef kitlenin arama davranışı konusunda bilgi sahibi olamazsınız. Bu durumda anahtar kelime araştırmasını derin bir bicimde gercekleştiremezsiniz.
Anahtar kelime araştırmasında cok daha derinlere ilerlemek istiyorsanız bunlara dikkat etmelisiniz. Anahtar kelime araştırmasında ne kadar derinlere giderseniz elde edeceğiniz en iyi fırsatlarla karşılaşma olasılığınız bir o kadar yuksek olacaktır.
Analiz ve Raporlama
Biraz gercekci olalım. SEO kampanyasında isabetli bir raporlamadan daha onemli başka bir şey yoktur.
Oluşturduğunuz kampanyadan elde ettiğiniz sonucları rapor haline donuşturemiyorsanız bir kampanyada problem veya hata olup olmadığını anlayabilme fırsatına sahip olamazsınız.
Bunu gercekci bir ornekle daha iyi acıklamak mumkundur. Bazı sektorlerde anahtar kelime stratejisinde gunluk veya haftalık değişimler soz konusu değildir. Hatta bazı sektorlerde altı ay gecmesine rağmen değişim yapmanızı gerektirecek bir durum olmayabilir.
Ancak surekli değişen sektorlerde pazar cok cabuk bir şekilde bicim değiştirir. Bu tur sektorlerde her ceyrekte veya her ayda anahtar kelime araştırması yaparak SEO calışmalarına uyum sağlayacak bulgular elde edilmelidir. Hedef kitlenizin ne istediğini anlamak istiyorsanız bu fırsatı kacırmamalısınız.
Bu durum analiz raporlarına da yansımaktadır. Bir acılış sayfasına bir anahtar kelime atadığınız zaman hangi anahtar kelimelerin hangi acılış sayfalarına trafik getirdiğini daha net bir bicimde gorebilirsiniz. Boylece SEO stratejinizin genel yapısıyla ilgili cok daha net bilgiler elde etmeyi başarabilirsiniz.
Bunu etkili bir bicimde gercekleştirerek bulunduğunuz pazarda yaşanan sektor değişimlerine başarılı bir bicimde uyum sağlayabilirsiniz. Bu nedenle analiz raporlama oldukca onemlidir. Analiz raporlarınız bir ayda yoğun miktarda bot trafiği aldığınız gosteriyorsa başarılı olduğunuzu soylemek pek soz konusu olmayacaktır.
Mobil SEO
Bugunlerde herkesin ağzında olan en buyuk gelişmelerden birisi Google ’ın mobil oncelikli indeks yaklaşımıdır. Mobil oncelikli indeks Google ’ın standart aramaya getirdiği yeni kalıplardan birisidir. Google artık sitelerin mobil versiyonlarını goz onunde bulundurarak sıralamaları oluşturacaktır.
Bununla birlikte masaustu aramaların ve sonucların tamamen rafa kaldırılmadığını bilmelisiniz. Masaustu siteler arama sonuclarında yapılan sorgu icin en iyi sonuc durumunda yer alıyorlarsa yerlerini korumaya devam edebilecekler. Ancak Google artık tum değerlendirmeleri mobil uzerinden yapacağını ve arama sonuclarını buna gore belirleme yoluna gideceğini bilmeniz gerekmektedir.
Tasarım acısından tasarımcılar ellerinden gelenin en iyisini yaparak ceşitli cozumler ortaya cıkarmaktadırlar. Her şey belirli standartlara uygun olduğu surece iPhone veya Android fark etmeksizin kullanıcıların sitenize doğrudan erişimini sağlamanız gerekmektedir.
Her ne kadar mobilin tamamen tahtı ele gecirip gecirmeyeceği tam olarak belli olmasa bile Google artık rotayı bu yone doğru cevirmiştir. Artış gosterecek her yeni trafik miktarıyla birlikte mobil cok daha onemli hale gelecektir. Bu nedenle SEO calışmalarınız kapsamında işin bu yonunu askıya almadan hareket etmeniz gerekmektedir.
Google ’ın mobil indeksi yıllar icerisinde gelişerek bugunku halini almıştır. Gelecekte gelişmeye devam edecek algoritmalar sayesinde tıpkı normal aramalarda olduğu gibi ceşitli gelişmelerle karşılaşabileceğiz.
Bugunun mobil dunyasında m.example.com gibi yaklaşım artık kabul edilemez bir durumdur. Bu nedenle sitenizde bu tur yaklaşımlara yer vermemelisiniz. Bu tur bir yaklaşımla yola cıkmayı denerseniz kısa sure icerisinde kopya icerik problemiyle karşılaşabilirsiniz.
Mobil icin artık kabul edilen standart duyarlı tasarımdır. Sitenizi duyarlı tasarıma gecirmeli ve yolunuza bu şekilde devam etmelisiniz. Duyarlı tasarımın ardındaki en onemli etken ise sitenize ait olan tum sonucların aynı şekilde indekse eklenmesi ve rekabet acısından size biraz bile olsa ceşitli avantajlar sunmasıdır.
Tarama
Tarama arama motoru orumcekleri tarafından sitenizin tespit edilmesi sureci anlamına gelmektedir.
Sitenizin mimarisi buna uygun değilse veya sitenizdeki dahili linkler yeterli seviyede değilse ve bir sitemap.xml dosyasına sahip değilseniz bu orumceklerin sitenizi bulması cok kolay olmayacaktır.
Buna ek olarak, sitenizde yer alan cok fazla sayıdaki 404 hatası sitenizi taranmasını ve indekse eklenmesini zorlaştıracaktır.
Sitenizde uygulamakta zorlanacağınız teknik detaylar sitenizin orumcekler tarafından taranmasını zorlaştıracaktır. Burada en onemli cozum SEO konusunda profesyonel olan kişilerin takip ettiği yolu takip etmektir.
robots.txt dosyasının icerisinde “Disallow: /” şeklinde bir ibarenin olmadığından emin olmalısınız. Eğer bu ibare varsa arama motorları sitenizi indekse eklemeyecek cunku sizden gelen talimat doğrultusunda sayfalarınızı taramadan gececektir.
“Disallow: /” ile “Disallow:” komutlarını birbirine karıştırmamanız gerekmektedir. Birincisi arama motorlarının sayfalarınızı indekse eklememesini sağlar. İkincisi ise arama motorlara sayfaların taranabilir olduğunu gostermektedir. Aradaki farklılık bu şekildedir.
Sitenizin tam anlamıyla istediğiniz gibi fonksiyon gostermesini istiyorsanız onun en başından beri taranabilir olmasını sağlamalısınız.
Sitenizin taranabilir olduğunu kontrol etmek icin denetimleri beklememelisiniz. En başından bunu kontrol etmeli, kurulumda her şeyi doğru yapmalı ve yolunuza devam etmelisiniz.
İndeksleme
İndeksleme taramadan tamamen farklı bir durumdur. Her ne kadar ikisi birbiriyle alakalı olsa bile ikisini birbirine karıştırmamak gerekir.
Sitenizde noindex, nofollow gibi nitelikleri kullanmak indeks durumunuzu olumsuz yonde etkileyecektir. Bunlara gereksiz yere başvurmak tıpkı sitenizde bir site haritasına yer vermemek ile eşdeğerdir.
Google Search Console hesabınıza girip sayfalarınızı Google Gibi Getir yapmak her zaman ideal bir cozum olsa bile site haritası kullanmak cok daha pratik ve kullanışlı bir yontemdir.
Sayfalarınızı standartlaştırmak istediğiniz zaman sitenizin URL yapısına dikkat etmelisiniz. Sitenizin URL yapısında oluşabilecek hatalar aynı iceriğin iki kez indekse eklenmesine neden olabilecektir. Bu durumda Google ’ın sıralama algoritması devreye girecek ve sitenizi olumsuz yonde etkileyecektir.
Sitenizin doğru bir bicimde indekse eklenmezse ve siz gerekli kontrolleri yapmazsanız bu durumda uygulayacağınız kampanyalardan beklediğiniz verimi almayı başaramazsınız. Bu sadece indeks problemi yaşamanıza neden olmayacak aynı zamanda sitenizde ceşitli performans problemlerinin oluşmasını sağlayabilecektir.
Bu nedenle soz konusu durumları goz onunde bulundurarak geniş kapsamlı bir site denetimi gercekleştirmelisiniz. Bunu yaparak hesaba katılmamış olan ceşitli unsurları hesaba katmayı başarabilirsiniz. Belirtilen problemleri yaşamanız durumunda sitenizin performansının olması gerekenden cok farklı olacağından emin olabilirsiniz.
Teknik SEO
Site hızı, kodlama, JavaScript, Schema bicimlendirmesi, Schema JSON-LD ve standartlaştırma gibi terimlerin hemen hemen hepsi teknik SEO ile ilgilidir. Teknik SEO denildiğinde akıllara ilk olarak bunlar gelir.
SEO ’nun teknik yuzunde bir şeyler yapılması gerekiyorsa ve siz bunları yapmıyorsanız bu durumda siteniz bir takım problemler yaşayacaktır. Bunlar birkac ornekle cok daha rahat bir bicimde acıklanabilmektedir.
Bir site oluşturmuş olduğunuzu duşunun. Her şeyi iyi bir bicimde yapmaya calışıyorsunuz ancak standartlaştırma calışmalarını gercekleştirmek icin kullandığınız eklentide ufak bir detayı atladınız. Bu durumda siteniz beklediğiniz performansı ortaya koyamayacaktır.
Sitenizin acılış sayfasında buyuk bir slayt gostericisine yer vermiş olabilirsiniz. Ancak yuklenmesi 3 saniyeden fazla suruyorsa sitenizin acılış hızı olabildiğince yavaş olacaktır. Benzer kural Schema uygulamaları icin de gecerli olacaktır. Schema bicimlendirmesi sırasında işletmenizin adını yanlış yazarsanız sorun yaşayabilirsiniz.
Etkili bir SEO projesi gercekleştirmeye calışırken yapacağınız teknik hatalar her şeyin bir anda farklı olmasına neden olabilecektir. SEO uygulamaları sırasında teknik hatalara karşı dikkatli olmalısınız.
Ozellikle siteniz buyuyup daha karmaşık bir hal almaya başladıkca yapılacak bu tur uygulama hataları SEO projenizin tum kısımlarını etkileyebilecek kapasiteye sahip olabilecektir. Bu tur problemlere karşı epey dikkatli olmalısınız.
İcerik
SEO uzmanları iceriği her zaman on planda tutarlar cunku icerik link elde etmek icin ihtiyac duyulan en onemli niteliklerden birisidir. İcerik olmadan arama motorlarında sıralama elde edebilmeniz pek mumkun olmayacaktır. Cunku sitenize trafik cekebilmek icin elinizde herhangi bir arac yer almayacaktır. İceriği doğru bir bicimde kullanmayı başaramazsanız siteniz bundan beklediğiniz verimi alamayacaktır.
Oluşturulan iceriklerin hepsi aynı değildir. İcerikler konusunda cop nitelikte olanlar olabileceği gibi otoriter olmayan kaliteli icerikler de olabilecektir. Genel olarak iceriği kendiniz hazırlamalı, mesajınızda acık olmalı ve otoriteye oluşturmaya calışmalısınız.
İyi icerik oluşturmanın her zaman yeterli olduğunu soyleyen ceşitli uzmanlar gorebilirsiniz. İceriğin okunma seviyesi, cumle yapılarının karmaşıklığı ve diğer etkenleri goz onunde bulundurarak icerik oluşturmanız şart değildir. Aslında her şey oluşturulan iceriğin hızlı bir bicimde yayılmasıyla ilgilidir. Bir icerik hedef kitlenize hitap ediyor ve onların ihtiyaclarını karşılıyorsa o iyi bir icerik demektir.
En başından itibaren doğru iceriği kusursuz bir bicimde oluşturmak pek mumkun değildir. Tum icerik oluşturma sureclerini adım adım gecmelisiniz. İcerik doğru oluşturulduğu zaman sonuc vereceği icin bu doğru oluşturulma surecinin icerisine anahtar kelime araştırması dahil edilmelidir. Ancak ne olursa olsun iceriğin one cıkmasını sağlamalısınız.
İcerik soz konusu olduğunda doğru yapabileceğiniz pek cok durum olacaktır. Anahtar kelime hedefleme, site ici optimizasyon, meta optimizasyon, yazım hatalarının olmaması, gorsellerin optimize edilmesi gibi niteliklere en başından itibaren dikkat etmelisiniz. Ancak sebebi ne olursa olsun hedef kitlenizin oluşturduğunuz icerikten pek hoşlanmamayı tercih edebileceğini unutmamalısınız.
Yazdığınız her iceriğin dikkat cekme olasılığı yoktur. Bazen cok iyi olduğunu duşunduğunuz icerik on plana cıkamayarak geride kalacakken bazen hic beklentinizin olmadığı icerik on plana cıkabilecektir. Burada belirleyici olan hedef kitle olacağı icin her zaman onların istediği turde icerikler oluşturmaya calışmalısınız.
Oluşturduğunuz bir icerik ilgi cekmediği zaman sinirleriniz bozulabilecektir. Ancak oluşturduğunuz bir sonraki icerik cok daha farklı olabilecektir. Burada onemli olan durum sorgusuz sualsiz bir bicimde icerik oluşturmaya devam edip sonuc almayı beklemektir.
Linkler
Her zaman olduğu gibi linkler hakkında bir şeyler duymanız gerekmektedir. Linkler sıralamalar konusunda en onemli faktorlerden birisi olmaya devam edecektir. Link her zaman link olarak gorulebilir ama linklerin siteler acısından cok daha farklı anlamları bulunmaktadır.
Google icin kotu olarak nitelendirilen linkler vardır. Bunlardan Google Site Yoneticisi Kılavuzu kısmında detaylı bir bicimde bahsetmişlerdir. İstenmeyen yontemlerle oluşturulan linkler doğal olarak kotu linkler olarak gorulmektedir.
Sitenize alacağınız link bir şekilde istenmeyen yontemlerle oluşturulma izi taşıyorsa siteniz bundan olumsuz yonde etkilenecektir.
Linkler uygun yontemlerle elde edilmiş olmalı ve kendi sektorunuzdeki otoriter sayfalardan elde edilmelidir. Her zaman olduğu gibi temel kriter burada kalite olmak zorundadır.
Kotu bir link almak bir zamanlar pek sakıncalı bir iş olarak sayılmazdı. Bugunlerde bile bir veya iki kotu linke sahip olmak zararlı olarak gorulmemektedir. Ancak link profiliniz tamamen kotu linklerden oluşabilecek nitelikteyse siteniz bundan epey zarar gorebilecektir.
İyi bir link profiline sahip olmak istiyorsanız link profilinizde yer alan linklerin ceşitli olmasını sağlamalısınız. Sadece tek bir tur link avına cıkmamalısınız. Link profilinizde birbirinden farklı linklerin olması link profilinizin sağlık oranını epey iyileştirmiş olacaktır.
Bir linkin tamamen kotu veya iyi olduğunu soylemek imkansızdır. Ancak genel kurallara uyum sağlamalı ve her zaman iyi olduğunu duşunduğunuz linklerin peşinden gitmelisiniz. Link profiliniz icin en iyi yontemi uygulamak istiyorsanız takip etmeniz gereken en onemli kural budur.
Harekete Gecmek
Dunya uzerinde oluşturulmuş en kusursuz plana sahip olabilirsiniz. Kağıt uzerinde mukemmel bir site fikrine sahip olabilirsiniz. Ancak bunu gerceğe donuşturmeyi başaramazsanız kısa sure icerisinde kaybedenlerden olacağınızı unutmamalısınız.
Harekete gectiğiniz zaman bir projeyi takip edersiniz ve işiniz aklınıza gelebilecek SEO faktorlerini doğru bir bicimde uygulamak olmalıdır. SEO alanında kesin işe yarar bir yontem bulunmamaktadır. Elinizden gelenin en iyisini yapmalı ve SEO stratejilerinizi hedef kitlenize uygun bir şekilde geliştirip uygulamaya koymalısınız.
SEO’nun En Onemli 11 Parcası
Webmaster Tools & Analytics0 Mesaj
●3 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Arama Motorları ve Optimizasyonları
- Google Optimizasyon
- Webmaster Tools & Analytics
- SEO’nun En Onemli 11 Parcası
-
02-09-2022, 18:51:46