Adım adım ilerleme yapabileceğiniz kapsamlı bir SEO kontrol listesi arıyorsanız bu rehberden oldukca hoşlanacaksınız.

Bu rehber doğrudan aktarımların yer aldığı size daha fazla trafik ve muşteri kazandırabilecek bir rehberdir.

32 Maddelik Kapsamlı SEO Kontrol Listesi (Guncel Liste)
Onemli:


Bu SEO kontrol listesinde yer alan her şeyin faydalı olduğunu bilmelisiniz. Bunlardan hangisini yerine getirirseniz alacağınız fayda bir o kadar fazla olacaktır. Eğer birkacı es gecerseniz cok fazla problem etmemelisiniz. Bitirdikten sonra SEO, sosyal medya, Google Analytics ve dijital pazarlama konusunda daha fazla bilgi almaya calışmalısınız. Başlamadan Once Kontrol Edilmesi Gereken Koşullar
İzleme avantajı, eklentiler ve gerekli olan tum araclara goz atmalısınız.

Google Etiket Yoneticisi Aracı
Google Etiket Yoneticisi sitenin kodlarında herhangi bir duzenleme yapmadan birden fazla pikseli ve izleme kodunu yonetmenizi sağlayan onemli bir aractır.

Google Analytics Aracı
Google Analytics kullanılması gereken onemli bir aractır. SEO icin arama motorlarından elde edilen trafik değerlerini buradan kontrol edebilirsiniz. Hangi sayfanın daha fazla organik trafik elde ettiğini, hemen cıkma oranının ne olduğunu ve diğer onemli metrikleri bu aractan kontrol ederek ilerlemelisiniz.

Google Search Console Aracı
Search Console, Google tarafından site yoneticilerine sunulmuş ucretsiz bir aractır. Bu arac uzerinden Google ile iletişim kurabilirsiniz. Sitenizin performansıyla ilgili bilgilere yine buradan ulaşabilirsiniz.

WordPress İcin All in One SEO Pack ya da Yoast SEO Eklentisi
All in One SEO Pack ya da Yoast SEO, WordPress icin geliştirilmiş olan ve SEO dostu icerik uretmenizi sağlayacak en onemli araclar arasındadır. Canonical, noindex gibi etiketleri bu araclarla kontrol edebilir ve siteniz icin gerekli olan site haritasını kolayca oluşturabilirsiniz.

Site İci SEO Kontrol Listesi
Onemli: Site ici SEO konusunda daha fazla bilgi sahibi olursanız bu adımları kolaylaştırabilirsiniz.

Anahtar Kelime Araştırması Yapmak
İnsanların arama yaparken kullandıkları terimleri anlamak ve SEO stratejisinin arka planında yer alan bu terimleri kullanmak icin anahtar kelime araştırması yapmalısınız.

Anahtar kelimeleri analiz ederken arama niyetini ve anahtar kelime zorluğunu hesaba katmalı, her sayfa icin 1 anahtar kelime secmeli ve genel olarak duşuk hacimli anahtar kelimeleri hedeflemelisiniz.

Bu adım icin AdWords Anahtar Kelime Planlayıcı, KWFinder, Keywordtool.io ve SEMRush araclarından yararlanabilirsiniz.

Anahtar Kelimeyi URL ’ye Eklemek
URL ’de yer alan anahtar kelimeler sıralama sinyali olarak bilinmektedirler. Ancak anahtar kelimeleri URL ’ye doldurmaktan uzak durmalısınız. Kısa URL ’ler uzun URL ’lere gore sıralama elde etme konusunda daha avantajlıdırlar.

Otorite sahibi bir URL ’yi değiştirmeye calışmamalısınız. Sayfanın linkleri varsa bu yaklaşımdan uzak durmalısınız.

Anahtar Kelimeyi Başlık Etiketine Eklemek
Her ne kadar anahtar kelimeye başlık etiketinde yer vermek onemli olsa bile sıralama elde etmek icin yeterli değildir. Arama motorları sıralamaları belirlerken sonuclardaki tıklama oranlarını hesaba katmaktadır. Bu nedenle kapsamlı ve ilgi cekici başlıklar oluşturup insanların ilgisini yakalamaya calışmalısınız.

Anahtar Kelimeyi Meta Acıklamaya Eklemek
Meta acıklama kısmında yer alan icerik arama motorları tarafından sıralama sinyali olarak gorulmemektedir. Ancak bu kısımda anahtar kelimeye yer vermek ve acıklamayı kapsamlı bir bicimde yazmak tıklama oranını yukseltmeniz konusunda size yardımcı olacaktır.

Anahtar Kelimeyi H1 Etiketine Eklemek
H2, H3 gibi başlık etiketleri SEO icin onemlidir. Temel anahtar kelimeye H1 etiketinde yer vermek cok daha onemlidir. Her sayfada sadece 1 tane H1 etiketi yer aldığından emin olmalısınız. Başlık etiketlerini kullanırken hiyerarşiye dikkat etmelisiniz.

Anahtar Kelimeyi %3 Oranında Kullanmak ve İceriğin Başında (İlk 100 Kelime İcerisinde) Yer Vermek
Odak noktanız olan anahtar kelimeyi %3 oranında kullanmalı ve iceriğin başında (ilk 100 kelime icerisinde) yer aldığından emin olmalısınız. Kelime miktarı %3 ’e ne kadar yakınsa sizin icin bir o kadar iyi olacaktır. Daha az kelimeye sahipken dahi sıralama elde edebilirsiniz ancak gereksiz kelimeleri kullanmaktan uzak durmaya calışmalısınız.

Metinde Aynı Anlama Gelen Kelimeler Kullanmak
Arama motorları insan dilini anlama konusunda her gecen gun biraz gelişmekte olduğundan icerik ureticilerinin artık doğal dilleri kullanabilmesi gerekmektedir. Oluşturulan iceriklerde temel anahtar kelimeye bağlı kalırken aynı zamanda ilgili anahtar kelimeyle aynı anlama gelen kelimelere yer vermek gerekmektedir.

Gizli Anlamsal İndeksleme Kelimelerinden Faydalanmak
Gizli anlamsal indeksleme iceriğin bağlamını belirlemek icin kullanılmaktadır. Temel anahtar kelimeye konusal olarak yakın olan anahtar kelimeleri kullanarak arama motorunun sayfada yer alan iceriği daha kolay bir bicimde anlamasını sağlayabilirsiniz.

Bunun icin LSIGraph.com adresinden yararlanabilirsiniz.

Acıklayıcı ALT Etiketler ve Dosya İsimleri Kullanmak
Arama motorları gorselleri ALT etiketinden ve dosya isimlerinden anlamaktadırlar. Bu kısımlarda olabildiğince acıklayıcı olmaya calışmalısınız. Benzer yaklaşımı e-posta hazırlarken kullandığınız şablonlarda gercekleştirmeyi ihmal etmemelisiniz.

SEO Dostu Capa Metinleriyle Diğer Sayfalara Link Vermek
İceriğinizde uygun ve otoriter sitelere link vermeniz durumunda Google linkte kullanılan kelimelere goz atabilecektir. Link verdiğiniz sayfaya link verirken uygun kelimeler yani capa metinleri kullanmak bu nedenle cok onemlidir. Benzer yaklaşımı dahili linkler icin kullanmalısınız.

Sitenizdeki genel gezinti ogeleri icerisinde anahtar kelimeler kullanmamalısınız. Anahtar kelimelere daha cok iceriklerin icerisinde yer vermelisiniz.

Site Dışı SEO Kontrol Listesi
Dış optimizasyon denildiğinde aklınıza sadece backlink kaynakları gelmemeli.

Ahrefs Kullanarak Link Profilini Analiz Etmek
Ahrefs.com adresinde alan adınızı kullanarak alan adı skorunuzu oğrenebilirsiniz. Sitenize gelen kok alan adlarının neler olduğunu biliyor musunuz? Ne kadar rakibe sahipsiniz? Sitenize gelen linkler bağlamsal olarak siteniz ile alakalı mı? Linkler yonlendirme yoluyla mı yoksa doğrudan mı gelmekte? Capa metinleri doğal bir şekilde kullanılmış mı? Tum bunları gozden gecirmelisiniz.

Rakiplerin Link Profilini Değerlendirmek
Link oluşturma calışmasına başlamanın en kolay yolu rakiplerin link profilini değerlendirmektir. Rakiplerin en otoriter linkleri nereden elde etiklerini oğrenebilir, onların stratejisi hakkında bilgi edinebilir ve aynı linkleri alabilmek icin yapmanız gerekenler konusunda bilgi sahibi olabilirsiniz.

Bunun icin Ahrefs, Link Diagnosis, Open Site Explorer ve Majestic araclarından yararlanabilirsiniz.

SEO ’ya Asist Yapan Tum Kanalları Kullanın
Bu iş sadece backlink kaynaklarıyla olmaz. Facebook, Instagram, YouTube ve Google Ads gibi kanalları kullanmalı, yeni ziyaretcilere ulaşmalı ve web sayfanıza nitelikli trafik getirmelisiniz. Daha sonra bu trafiği bir data olarak biriktirmeli ve kullanıcılarınızı tekrar tekrar sitenize getirecek yeniden pazarlama kampanyaları kurgulamalısınız.

Push Notification
Olmazsa olmaz araclardan birisi Mutlaka native olarak entegre olmalı ve biriktirdiğiniz dataya donem donem geri bildirimde bulunmalısınız.

Teknik SEO Kontrol Listesi
Google ’ın Search Console aracını tarama hataları, kopya icerik sorunları, kayıp başlıklar ve cok daha fazlası icin kontrol etmelisiniz.

Google tarafından sunulan bu ucretsiz arac sayesinde sitenizin arama performansını oğrenebilirsiniz. Bu aracı kullanarak teknik sorunlar hakkında bilgi edinebilirsiniz. Ozellikle en sık rastlanan kopya icerik problemini cozerken bu aractan yararlanabilirsiniz. Ayrıca sitenizin arama sıralaması, gorunurluğu ve tıklanma oranı gibi ceşitli konularda verilere yine bu aractan ulaşabilirsiniz.

Kotu Yonlendirmeleri Kontrol Etmek
Bir 301 yonlendirmesi kalıcı bir yonlendirmedir ve bir linkin sahip olduğu tum SEO değerlerini eski sayfadan yeni sayfaya aktarmaktadır. Bu iyi bir yonlendirmedir.

Bir 302 yonlendirmesi gecici bir yonlendirmedir. Genellikle sitede bakım yapıldığında veya zamana bağlı promosyonlarda kullanılmaktadır. Yonlendirilen sayfanın SEO değeri eski sayfadan yeni sayfaya aktarılmamaktadır. Sitenizde yer alan tum 302 yonlendirmelerini 301 yonlendirmeleri ile değiştirmelisiniz.

Bozuk Linkleri, Hataları ve Tarama Problemlerini Kontrol Etmek
Siteniz ne kadar buyukse bu bir o kadar onemli bir kontroldur. Bozuk linkler, hatalar ve tarama hataları arama motorlarının oluşturduğunuz icerikleri bulması, onları indekse eklemesi ve trafik getirmesi acısından cozulmesi gerekli problemlerdir.

Bunun icin Screaming Frog aracından yararlanabilirsiniz.

Kopya İcerikleri Kontrol Etmek
Kopya icerik sahip olduğunuz tum iceriklerin değerini duşurecektir. 301 yonlendirmelerini kullanarak veya canonical etiketlerden yararlanarak bu problemi ortadan kaldırmalısınız. Kopya icerik problemlerini tespit etmenin en kolay yolu Google Search Console aracından faydalanmaktır.

Site Hızını Kontrol Etmek
Arama motorları siteleri kullanıcı deneyimine gore değerlendirmektedir. Kullanıcı deneyimi acısından en onemli faktor site hızıdır. Yavaş yuklenen bir site hemen cıkma oranının fazla olmasına neden olacaktır. Cunku ziyaretciler beklemekten hoşlanmazlar ve sitenizi hemen terk ederler.

Bunun icin PageSpeed Insights, Gift of Speed, GTMetrix ve Pingdom araclarından yararlanabilirsiniz.

Mobil Uyumluluğu Kontrol Etmek
Mobil cihazlardan gelen trafik değerlerinin surekli artış gostermesi nedeniyle siteniz artık mobil uyumlu olmak zorundadır. Sitenize herhangi bir ekran boyutundan erişim sağlandığı zaman kullanılabilirlik konusunda sıkıntı cıkarmaması gerekmektedir. Bunu kontrol etmek icin Google ’ın mobil uyumluluk test aracını kullanabilirsiniz.

XML Site Haritası Oluşturmak ve Google ’a Gondermek
Bir XML site haritası arama motorlarının sitenizin yapısını anlamaları icin gereklidir. Bu harita sayesinde arama motorları sitenizde yer alan sayfaları daha kolay bulabilmekte ve onları hızlı bir bicimde indekse eklemektedir.

Bunun icin All in One SEO Pack, Yoast SEO eklentisi veya XML-Sitemaps.com adresinden yararlanabilirsiniz.

Robots.txt Oluşturmak ve Google ’a Gondermek
XML site haritasında olduğu gibi bir robots.txt dosyası oluşturarak arama motoru tarayıcılarına izlemeleri gereken talimatları bildirebilirsiniz. En ust duzey dizinde bu dosyaya yer vererek arama motoru tarayıcılarını kontrol edebilirsiniz. Bu dosyanın icerisinde birbirinden farklı tarayıcılara yonelik komutlara yer verebilir ve aynı zamanda farklı arama motorları icin değişik protokoller oluşturabilirsiniz.

Diğer Kontroller
Geldik son aşamaya. SEO ’da başarıya ulaşmak icin butunsel yaklaşmalısınız. Butunsel yaklaştığınızda web sayfanız, markanız inanılmaz oranda fayda gorur.

Sosyal Ağlarda Marka Adınızı Almak
İtibar yonetimi sebebiyle marka adınızı sosyal ağlarda kontrol altında tutmalısınız. Marka adıyla yapılan aramalarınız ne kadar yuksekse bu sizin icin bir o kadar iyi olacaktır. Markanızı yeni kuracaksanız atmanız gereken ilk adımlardan birisi bu olmalıdır.

Bunun icin Namechk.com adresinden yararlanabilirsiniz.

İki Kez Kontrol İcin SEO Denetim Aracı Kullanmak
Bir SEO denetimi gercekleştirmek zaman alıcı ve karmaşık olabilmektedir. Ceşitli SEO denetim araclarından faydalanarak bu surecin olabildiğince kısa olmasını sağlayabilirsiniz. Boylece sureci hızlandırabilir, hataları kolayca tespit edebilir ve cozum uretebilirsiniz. Bu sayede surekli kontrol gercekleştirmek yerine genel stratejinize daha fazla odaklanabilirsiniz.

Bing Site Yoneticisi Aracları
Google ’ı onemsediğiniz kadar Microsoft ’un arama motorunu da onemsemelisiniz. Bing, Internet Explorer ve Edge tarayıcıları icin varsayılan arama motorudur. Trafik ağınızı genişletmek istiyorsanız sitenizin Bing mulkunu mutlaka oluşturmalısınız.