Anahtar Kelime Araştırması
Anahtar kelime araştırması her SEO kampanyasının başlangıcında yer almalıdır. Bu sayede insanların neler aradığını bulabilir ve buna bağlı olarak icerikler oluşturabilirsiniz. Anahtar kelime araştırması olmadan bir SEO kampanyasını işe yarar kılmak mumkun değildir.

1. Doğru Anahtar Kelimeyi Hedeflemelisiniz
Anahtar kelime hedefleme soz konusu olduğunda insanların yaptıkları ceşitli hatalar vardır. Bircok kişi anahtar kelime icin optimize etme işini beceremez. Cok fazla anahtar kelime icin optimize etme calışması yapmaya calışanlar vardır. Yanlış anahtar kelimeler icin optimize calışması yurutenleri gorebilirsiniz.

Bu tur hatalara duşmek istemiyorsanız her sayfada sadece bir anahtar kelimeyi hedeflemeye calışmalısınız. Bir sayfanın anahtar kelimesini bulmak istiyorsanız o sayfanın ne hakkında olduğunu duşunmeniz yeterli olacaktır.

Her zaman Google ’ın sunmuş olduğu anahtar kelimeleri kullanmak doğru secenektir. Cunku belirli bir anahtar kelime icin sonuc almak adına Google ’ın istediği anahtar kelimeyi kullanmanız gerekir. Başka bir anahtar kelime secmeniz sayfanız icin doğru olsa bile arama sonucları icin doğru olmayacaktır.

2. Arama Niyetini Hesaba Katmalısınız
Bazen anahtar kelime araştırması yaparken cok lezzetli bir anahtar kelime bulabilirsiniz. Bir anahtar kelimenin yuksek aranma hacmine sahip olması onun hedeflenebilir bir anahtar kelime olacağı anlamına gelmez. Cunku her zaman aramanın ardındaki niyete odaklanmanız gerekir.

Orneğin, Google Analytics kelimesini kullanarak arama yapmanız durumunda bunun cok iyi bir anahtar kelime olduğunu duşunebilirsiniz. Ancak bu anahtar kelime kullanılarak yapılan aramaların coğu Google Analytics aracına giriş icin kullanılır. İkinci sıradaki sonuc neredeyse tamamen gormezden gelinir.

Google Analytics yerine “Google Analytics nasıl kullanılır” aramasına odaklanırsanız yapılan aramaların cok daha az olduğunu gorebilirsiniz. Dolayısıyla peşinden gitmeniz gereken anahtar kelimeyi bulmuş olursunuz. Ancak bir anahtar kelimeyi incelerken her şeyin trafik olmadığını hesaba katarak hareket etmeyi ihmal etmemelisiniz.

3. Duşuk Rekabete Sahip Anahtar Kelimeleri Kullanmalısınız
Otoritesi duşuk olan veya yeni kurulmuş bir siteye sahipseniz yuksek rekabete sahip olan anahtar kelimeleri hedeflemeniz cok doğru olmayacaktır. Elbette bu tur anahtar kelimelerin peşinden gidebilirsiniz ancak bir şeyleri başarmak cok kolay olmayacaktır.

Başlangıcta daha az rekabete sahip anahtar kelimeleri hedefleyerek arama trafiğini yukseltmeye calışmalısınız. Bir anahtar kelimenin zorluk seviyesini oğrenmek icin Ahrefs gibi ceşitli araclardan yararlanabilirsiniz. Orneğin “arama motoru optimizasyonu” icin bir tarama gercekleştirebilirsiniz.

Bu taramada elde ettiğiniz sonuclar anahtar kelimenin rekabet duzeyinin cok yuksek olduğunu gosterecektir. Ancak aramayı biraz daha sınırlandırma yoluna giderseniz hedeflenebilir ancak rekabet duzeyi duşuk anahtar kelimeler elde etmeyi başarabilirsiniz.

4. Rakiplerinizin Anahtar Kelimelerini Kullanmalısınız
Rekabet icerisinde olduğunuz sitelerin anahtar kelimelerini bulup onları kendi sitenizde kullanmanız sizi rekabette bir adım one cıkaracaktır. Bunu yapabilmek icin Ahrefs ’in Site Explorer aracını kullanma yoluna gidebilirsiniz.

Ahrefs ’te yapacağınız tarama sonrasında “Organik keywords” raporuna goz atmanız yeterli olacaktır. Buraya ulaşmak icin Site Explorer > Rakibin Alan Adı > Organic Search > Organic keywords kısmına ulaşmanız gerekmektedir. Burada rakibin sıralama elde ettiği tum anahtar kelimeleri kolaylıkla bulabilirsiniz.

5. Rakiplerinizi Gozlemlemelisiniz
Rakibinizin anahtar kelimelerini gozden gecirmek rekabet anlamında size her zaman avantaj sunacaktır. Bunun icin Ahrefs ’in veya Google ’ın sunmuş olduğu uyarılar ozelliğini kullanmanız yeterli olacaktır.

Ahrefs ’te Alerts > New keywords > Add Alert > Rakibin Alan Adı > Set Report Frequency > Add kısmına giderek bir alarm oluşturabilirsiniz.

6. Anahtar Kelimelerin Gercek Trafik Potansiyelini İncelemelisiniz
Anahtar kelimelerin her birinin uzun kuyruklu versiyonu vardır. Orneğin “anahtar kelime araştırması” icin hedeflenen bir sayfa aynı zamanda “anahtar kelime araştırması nasıl yapılır” uzun kuyruklu arama sorgusu tarafından hedeflenebilir durumdadır. Bundan dolayı bir anahtar kelimenin gercek trafik potansiyelini hesaba katmanız gerekmektedir.

Bir analiz aracı kullanarak anahtar kelime araştırması yapıyorsanız bir anahtar kelimenin toplam aranma hacmine dikkat etmelisiniz. Orneğin, bu hacmin 100.000 olduğunu duşunebilirsiniz. Daha sonra soz konusu anahtar kelime icin ilk sırada yer alan sonucun trafik miktarına goz atmalısınız. Burada rakam 100.000 ’den cok daha fazla olacaktır. Cunku soz konusu URL farklı anahtar kelimeleri kapsayacak şekilde yapılandırılmıştır.

7. Sitenizdeki İcerik Eksikliklerini Gidermelisiniz
Sitenizde yer alan icerik eksiklikleri sıralama elde edebileceğiniz anahtar kelimelerin neler olduğunu size gosterecektir. Bunun icin Ahrefs ’in size sunmuş olduğu “Content Gaps” ozelliğinden yararlanmayı duşunmelisiniz.

Hemen Site Explorer > Alan Adı > Search > Organik Search > Content Gaps > Rakiplerin Alan Adı > Show Keywords yolunu takip ederek icerik eksikliklerinizi tespit edebilirsiniz.

8. Cevaplanması Gereken Soruları Bulmalısınız
Soru ve cevap şeklinde olan siteler yeni icerik fikirleri elde etmek icin son derece ideal adreslerdir. Burada yer alan soruları birer iceriğe donuşturerek trafik elde etmeyi başarabilirsiniz. Orneğin bir anahtar kelime icin arama yaptıktan sonra ilk 3 sırada soru cevap şeklinde bir site goruyorsanız o anahtar kelime icin guclu bir rakibin olmadığını hemen anlayabilirsiniz.

Bu tur anahtar kelimeleri bulmak icin cok fazla derinlemesine araştırma yapmanız gerekecektir. Bunun icin araştırmalara başlamadan once kendinize iyi bir şablon oluşturmalı ve bulduğunuz tum anahtar kelimeleri kayıt altında tutmalısınız.


İcerik
Anahtar kelime araştırma aşamasını tamamladıktan sonra icerik oluşturma aşamasına geciş yapabilirsiniz. Bulduğunuz anahtar kelimeler etrafında icerik oluşturmak işin en onemli kısımlarından birisidir. Herhangi bir iceriğe sahip değilseniz trafik elde etme olasılığınız oldukca duşuk olacaktır.

İcerik oluşturmak aslında bir sanattır. Bu sanatı en iyi şekilde kullanmak icin icerik oluşturmada kullanılan ceşitli ipuclarını değerlendirmeye calışabilirsiniz.

9. İcerik Fikirleri Bulmalısınız
Yapmanız gereken tek şey once belirli bir anahtar kelime icin icerik fikirlerini oğrenmek daha sonra benzerlerini yapabilmek icin kolları sıvamaktır.

Bir anahtar kelime icin oluşturulmuş icerikleri oğrenmek istiyorsanız Ahrefs kullanabilirsiniz. Ahrefs ’te Content Explorer aracına bir anahtar kelime girerek arama yapabilir ve o anahtar kelime etrafında yazılmış olan icerikleri bulabilirsiniz.

Benzer şekilde Ahrefs ’in Site Explorer aracını kullanabilirsiniz. Site Explorer > Rakibin Alan Adı > Explore > Pages > Best by Shares kısmını kullanarak rakibinizin en cok paylaşılan iceriğini kolayca bulabilirsiniz.

10. İcerikte Araştırmalara Yer Vermelisiniz
Bir iceriğin populer olmasını istiyorsanız onu ceşitli araştırmalarla desteklemelisiniz. Bunun icin gercek hayatta yapılmış olan araştırmaları kullanabilirsiniz. Verilere dayalı olan her turlu icerik her zaman daha fazla ilgi cekecektir.