Arama hacmi ve tıklamalar bir anahtar kelimenin trafik ve populerlik değerlerini anlamanızı sağlamaktadır. Bir anahtar kelimenin birden fazla aynı anlama gelen versiyonu veya aynı anlama gelen farklı turleri varsa onları tek bir sayfa uzerinden hedefleme yoluna gidebileceğinizi unutmamalısınız.

Belirli bir anahtar kelimeyi Google ’da arama yoluna giderseniz genelde ilk sırada o kelimeyi hedefleyen reklamlar, ikinci sırada ise organik sonuclar yer almaktadır. Kullandığınız anahtar kelime bir şekilde yeteri kadar potansiyele sahip değilse aramalarda yaklaşık %30 ’luk kısmı kaybedilmiş olacaktır.

Bunun olumsuz bir durum olduğunu duşunmemelisiniz. Cunku secmiş olduğunuz anahtar kelime uzun kuyruklu bir anahtar kelimeyse sadece bir kelimeyi değil birden fazla kelimeyi hedefleyecektir. Ahrefs ’te inceleme yaparken KW seceneğinin altında yer alan rakamlara dikkat ederseniz burada ilgili anahtar kelimenin kac farklı anahtar kelimeyi yakalayabildiğini rahatlıkla gorebilirsiniz.

İnsanlar farklı aramalar yapmalarına rağmen her sonucta benzer bir sayfaya cıkmayı başarmaktadırlar. Secilen anahtar kelimelerin aranma hacmi farklılık gosterse bile aynı yonu gosterdikleri icin ilk sırada yer alan sayfaya trafik değeri sunabilmektedirler.

Dolayısıyla bir anahtar kelimeyi incelerken sadece arama hacmi ve tıklama miktarına odaklanmak yeterli değildir. Soz konusu anahtar kelime icin en iyi sonucları incelemeli ve onların toplamda ne kadar arama trafiği elde ettiklerine goz atmalısınız.