Google ’ın dikkate aldığı 200 ’un uzerinde sıralama faktorunden 67 tanesi icerik oluşturmayla ilgilidir. Yani icerik pazarlamacıları icin en buyuk zorluklardan birisi aynı zamanda zorlayıcı olan SEO dostu icerik oluşturmaktır. Ancak SEMrush kullanarak bunu ustesinden gelebilirsiniz.
SEMrush kullanarak icerik icin ihtiyac duyduğunuz ilhamı bulabilir ve iceriğinizi optimize edebilirsiniz. Bu arac icerik pazarlamacılarına şunun gibi bir iş akışı sunabilmektedir:
Yeni icerik fikirleri bulmak. İnsanların konuyla ilgili aradıklarını keşfetmek. Hedef kitlenize en cok uyan başlıkları bulmak. İlgilendiğiniz konuda en iyi performansı gosteren rekabeti tespit etmek. Google ’daki en iyi rakiplerinize dayanarak konunuz icin yaklaşık bir kelime miktarı bulmak ve metin zorluğunu araştırmak. Gelecekteki iceriğiniz icin doğru metin yazıcısını bulmak. Tum bu bilgileri tek bir arac uzerinden kolayca oğrenebilirsiniz. SEMrush icerisinde yer alan araclardan birini kullanarak metninizi en iyi şekilde optimize edebilirsiniz. Bu nedenle, hangi aracların SEO dostu icerik oluşturmanıza yardımcı olabileceğini bulmak icin bu aracı en iyi şekilde kullanmayı oğrenmeniz gerekmektedir.
SEO dostu icerik oluşturmaya hazırsanız aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:
Konunuzu araştırarak yazmak icin ilham almaya calışmalısınız. Acınızı bularak bir konuyu olabildiğince daraltmaya calışmalısınız. Mukemmel başlığı bulmalısınız. İcerik uzunluğunu ve icerik dilini optimize etmelisiniz. Yayına başlamadan once SEO dostu icerik oluşturmalısınız. Optimizasyonla uyumlu olcumlerin kullanmalısınız. 1. Konunuzu Araştırarak Yazmak İcin İlham Almaya Calışmalısınız.
Mukemmel bir dunyayı duşunurseniz bir yazar her zaman yuksek motivasyona sahip olacak ve duşuncelerini sihirli bir şekilde okuyucularıyla buluşturmayı başaracaktır. Bunu ise ilgi cekici bir icerik parcasıyla halledecektir. Tabi bunun icin iceriğin Google botlar icin aynı duzeyde en iyi şekilde optimize edilmesi gerekmektedir.
Gercek dunyada ise coğumuz bir yazma problemiyle karşı karşıya kalabilmekteyiz. İlham hissedene kadar bekleyerek bu problemin ustesinden gelmeniz pek mumkun değildir. İnsanların konuştuğu şeyleri bulmalı ve onlar uzerinden kendinize pay cıkartarak ilham kaynağınızı kendiniz bulmalısınız.
İcerikleriniz icin yeni fikirler arıyorsanız SEMrush ’ta yer alan Topic Research aracını kullanabilirsiniz. Bu arac size en yuksek arama hacmine sahip alt konular, insanların sorduğu sorular ve hedef kitlenizin gereksinimlerine uygun başlıklar sunacaktır. Ustelik bunların hepsini bir anahtar kelimeye dayanan başlıklar uzerinden gercekleştirecektir.
2. Acınızı Bularak Bir Konuyu Olabildiğince Daraltmaya Calışmalısınız.
Ne hakkında yazacağınız konusunda bir fikriniz olabilir. Ancak yazınızın konuyu hangi acıdan ele alacağına henuz karar vermemiş olabilirsiniz. SEO dostu icerik yazmayı oğrenirken araştırmaya başlamak en iyi uygulamalardan biridir. Konunuzu araştırmaya başlamak icin tek yapmanız gereken daha fazla incelemek istediğiniz bir anahtar sozcuk veya kelime obeğini belirlemektir.
Topic Research aracı odaklandığını bir konu hakkında size farklı bir bakış acısı kazandıracak alt konulara sahip kartlar gosterecektir.
Hedefinize bağlı olarak, alt konular gore oncelik sırasını değiştirebilirsiniz:
İlk once en cok aranan sonucları gormek icin hacim seviyesi. Hangi konuların tanıtım icin daha az caba gerektirdiğini belirten zorluk seviyesi. Hem hacme hem de zorluğa dayalı konuları gormek icin konu verimliliği. Ayrıca, web ortamında son 60 gun icinde en populer olan trend konuları tanımlayabilirsiniz.
İnsanların Sorduklarına Bakın
İnsanların ne aradığını bilmek sizi daha iyi bir yazma fikrine goturebilir. Onların sorularını cevaplayabilir ve insanların ihtiyac duyduğu kaynak olabilirsiniz. Topic Research aracındaki her alt başlıkta cok kullanılan “soru” kelimeleri ile filtrelenen “Questions” bolumu yer almaktadır.
Ayrıca, araştırmanızı genişletebilecek bitişik konular olan “ilgili aramalar” ile karşılaşabilirsiniz. “Related searches” kısmında yer alanlardan birine tıkladığınız zaman ayrı bir konu araştırma alanına gitmiş olursunuz. Bunun icin, yeni araştırmaya başlamadan once geri donmek icin sık kullandığınız fikirlere bazı sorular eklemiş olduğunuzdan emin olmanız gerekmektedir.
3. Mukemmel Başlığı Bulmalısınız.
Konu kitlenize ne kadar iyi ulaştırılırsa iceriği okuma istekleri bir o kadar yuksek olacaktır. Topic Research aracındaki her alt kart size konunuzla ilgili en fazla link iceren makale başlıklarını sunmaktadır.
Başlıkların yanındaki megafon simgesinin uzerine gelin. Acılır pencerede yer alan veriler başlığın makalenin sahip olduğu linklerin sayısını temel alarak hedef kitleniz ile ne kadar guclu bir şekilde rezonans ettiğini size soyleyecektir. Favori sectiklerinizi kaydederek onlara daha sonradan goz atabilirsiniz.
4. İcerik Uzunluğunu ve İcerik Dilini Optimize Etmelisiniz.
Artık neyin yazılacağı ve hangi başlıkların kullanılacağı konusunda bazı fikirlere sahip olduğunuza gore bir sonraki aşamaya geciş yapabilirsiniz. Bir sonraki aşama icerik oluşturma aşamasıdır. Ancak, yazarın bu konuda dikkat etmesi gereken birkac şey vardır:
Doğru icerik uzunluğunu bulmak. Dilin ne kadar zor olacağını belirlemek. Kişilerin iceriği, Google linklerinin sonsuz listesinde bulmalarına yardımcı olmak. Bu soruları cevaplamanıza yardımcı olmak icin SEO Content Template ’i kullanabilirsiniz. İcerik oluşturma yazılımı temel olarak gelecekteki iceriğiniz icin net SEO tavsiyelerinin ozel bir listesidir. Ancak size cok daha fazlasını sunabilecektir.
Siteniz icin SEO icerik şablonunu doğrudan Topic Research kısmında sunulan “favori fikirler” kısmında bulabilirsiniz. “Favorite Ideas” olarak gecen bu kısma ulaşmak icin Topic Research kısmına aklınızdaki anahtar kelimeyi veya konuyu yazabilirsiniz.
Rakiplerden Oğrenin
Onceden bilgi sahibi olmak her zaman onemlidir. Rakiplerinizin ne yazdıklarını tam olarak bildiğiniz zaman insanların okumalarını sağlamak icin konuyla ilgili bir boşluğu her zaman kapatabilir veya farklı bir acıdan farklı tonda bir hikaye geliştirmeyi başarabilirsiniz.
SEO Content Template ile sunulan veriler, belirlediğiniz anahtar kelime icin Google ’da yer alan ilk 10 rakibinize dayanmaktadır. Gorduğunuz ilk veriler, her bir anahtar kelime icin Google ’daki en iyi 10 rakibin listesini oluşturacaktır.
Rakiplerinizin hedef anahtar kelimelerinizi site iceriklerinde nasıl kullandıklarını da gorebilirsiniz. Birden cok tarayıcı sekmesi acmanıza gerek kalmadan tum bilgileri tek bir sayfadan takip etmeyi başarabilirsiniz.
Dile ve Uzunluğa Karar Verin
Deneyimli yazarlar, hedef kitleleri icin hangi icerik uzunluğunun en iyi şekilde işe yaradığını bilmektedirler. Ustelik bunu demografiye dayanarak hikaye anlatma dilini hedef kitlenin en sevdiği şekilde gercekleştirmektedirler. İşte bu konuda yardıma ihtiyacınız varsa aradığınız verilere kolayca ulaşabileceğiniz bir arac vardır.
SEO Content Template size ihtiyacınız olan tum veriyi sunacaktır. Aracın “anahtar oneriler” kısmına goz atmanız yeterli olacaktır. “Key recommendations” adını taşıyan bu kısım size metninizi zenginleştirmek, okunma kolaylığını iyileştirmek ve sitelerden link almak icin anlamsal olarak anahtar kelimeler bulmanızı sağlayacaktır.
Uygulanabilir SEO Onerileri Alın
Google arama sonuclarında mumkun olan en iyi gorunurluğu elde etmenin ne kadar onemli olduğunu biliyor olmalısınız. Ancak SEO deneyimi cok fazla olmayanlar icin bazı gecerli oneriler vardır. Yuksek kaliteli icerik oluşturma ve daha iyi bir optimizasyon stratejisine sahip olabilmek icin bu onerileri dikkate almanız gerekmektedir.
SEO Content Template aracı, sayfa başlığınızın uzunluğu ve meta acıklamasının etkinliği konusunda size bazı ipucları sunacaktır. Hedef anahtar kelimelerinizi başlıkta, meta acıklamada, H1 ’de ve metnin kendisinde kullanmanız gerekmektedir.
5. Yayına Başlamadan Once SEO Dostu İcerik Oluşturmalısınız.
Sizin icin işe yarayacak en iyi duruma getirilmiş iceriğe sahip olmak icin, icerik yazılmadan once bir SEO planınızın olması gerekmektedir. Doğru konuları ve anahtar kelimeleri araştırıp secmek başlangıc icin en ideal yerdir. Bu noktaya ulaştığınız zaman yazmaya başlayabilirsiniz. Bunun icin iki seceneğiniz vardır. Birisinin icerik oluşturmasını isteyebilir veya kendiniz bir şeyler yazabilirsiniz. İkisi icin de uygun araclar bulabilirsiniz.
İceriğinizi Oluşturmak İcin Doğru Yazarı Bulun
Profesyonel bir yazar arayışı icerisinde olmanız durumunda kesinlikle tek bir icerik firmasıyla calışmanızı onermem. Bu noktada bir kac icerik firmasına tek tek sipariş verip denetleme yapmak en sağlıklısı olacaktır. Benim asıl onerime gelecek olursak. Amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok: Yabancı kaynaklardan ilham alıp ilerlemek daha mantıklı olacaktır.
İcerik Oluştururken Size Yardımcı Olabilecek Araclardan Faydalanın
En iyi iceriği elde etmek istiyorsanız yayınlamadan once onun optimize edilmesini sağlamanız gerekmektedir. Metninizi oluştururken, SEO calışmalarınızın ne kadar SEO dostu olduğunu gercek zamanlı olarak kontrol etmeniz gerekmektedir. Bunun icin SEO Writing Assistant adını taşıyan aracı kullanabilirsiniz. Bu aracla, optimize edilmiş icerik oluşturabilir ve yayın icin hazır bir icerik elde edebilirsiniz.
SEO Writting Assistant, metninizi size sunulmuş olan daha onceki SEO onerilerine gore analiz edecektir. Bu arac sayesinde SEO Content Template ’i Google Dokumanlar veya WordPress hesabınız ile entegre edebileceksiniz. Boylece metniniz ile alakalı en doğru SEO ipuclarını hızlı bir bicimde temin edebilecek ve onları uygulamaya koyabileceksiniz.
SEMrush ile SEO Dostu İcerik Nasıl Oluşturulur?
Webmaster Tools & Analytics0 Mesaj
●2 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Arama Motorları ve Optimizasyonları
- Google Optimizasyon
- Webmaster Tools & Analytics
- SEMrush ile SEO Dostu İcerik Nasıl Oluşturulur?
-
02-09-2022, 18:34:21