SEO Visibility (gorunurluk), bir sitenin belirli bir anahtar kelime icin elde ettiği tum olası organik tıklamaların yuzdesi anlamına gelen bir olcum değeridir.

Bir başka ifadeyle, SEO gorunurluğu ham trafik rakamlarıyla acıklanabilecek bir şey değildir. SEO gorunurluğunu belirleyebilmek icin rakipleriniz ile aranızdaki ilişkiye dikkat edilmesi gerekmektedir. Biraz kafanız karışmış olabilir. Bunu birkac ornekle acıklamak cok daha doğru olacaktır:

SEO gorunurluğunun %100 olması herhangi bir koşulda gecerli değildir. Sitenizin Google ’da tum anahtar kelimeleri icin ilk sırada yer almasının mumkun olmadığını bilmelisiniz. Anahtar kelimeniz icin ilk sırada yer alıyorsanız sizin icin SEO gorunurluğu %35 olabilecektir. Genel olarak beklemeniz gereken oran ve rakamlar bu şekilde olmalıdır. İlk sırayı elde etmiş olmak gorunurluğunu yukseltebilir ama daha once belirtildiği gibi bu tum anahtar kelimeler icin gecerli olmamaktadır. Bir başka koşulda bir anahtar kelime icin 10. sırada yer alıyorsanız bu durumda elde edeceğiniz gorunurluk %2 oranında olabilecektir. Bu noktada beklemeniz gereken değerler bu şekilde olacaktır. Son olarak, ilk sayfanın dışında herhangi bir sayfada sıralama sahibi olmak SEO gorunurluğu acısından oranınızın %0 olması anlamına gelebilecektir. Google sizin rakiplerinize oncelik tanıdığı icin ilk sayfada size yer vermemektedir. Bunlara daha farklı eklemeler yapılabilecektir. Ancak 1. ve 2. sırada yer almak SEO gorunurluğunun %50 oranına yakın bir değerde olmasını sağlayacaktır. Bunun dışındaki tum sıralamalar SEO visibility acısından problem yaşamanıza neden olacaktır.