Semantik arama terimi arama motorlarının doğal dil kullanılarak yapılan sorgulamaları daha iyi yorumlamaları ve işlemeleri icin kullanılmaktadır. Ancak semantik aram bundan cok daha fazlası anlamına gelmektedir. Kullanıcının aramayı yaparken sahip olduğu arama bağlamı bunlardan biridir. Eğer arama kutucuğuna sorgu icin “otel” yazarsanız ve onceliğiniz “Paris” olursa “Paris otelleri” icin ceşitli sonuclar elde etmeniz mumkun olabilmektedir.
Eğer daha once vahşi doğa ilgili pek cok arama yapmışsanız ve sorgu icin “jaguar” kelimesini kullandıysanız bir araba değil hayvan sonucuyla karşılaşırsınız. Ek olarak arama motorlarının girilen girdilerin kavramını anlamamaktadır. Bu sorguları insanlar, yerler ve olaylarla ilişkilendirmek istediğinizde daha farklı bir yaklaşım ortaya koymanız gerekmektedir.
Diğer taraftan, Paris ’te yer alan “Eyfel Kulesi” aramasını yaptığınız zaman bu yapıyla ilgili ceşitli bilgiler edinebilirsiniz. Ancak doğrudan bu yapının uzunluğunu oğrenmek icin “Eyfel Kulesi ’nin uzunluğu ne kadar” diye arama yapmanız gerekmektedir.
Aramayı ne şekilde yaparsanız yapın Google bunu sorgunun doğru haline gore değiştirebilecektir.
Arama motorları bunları gecmişte cok fazla yapmamaktaydı. Ancak artık kullanıcıların aramalarını sorguların doğru hallerine gore değiştirerek sonuc sunma yoluna gidebilmektedirler. Arama motorları icin hangi kelimelerin işlenmesi kolaysa ilk olarak onları gundeme almaktadırlar.
Sesli aramanın on plana cıkmaya başlaması bunun onemini artırmaktadır. İnsanlar ses komutlarını kullanarak arama yaptıklarında doğal dillerini kullanmaktadırlar. Bu sorgular diğer insanlarla konuştukları şekilde aktarıldığı icin arama motorları bunlara uyum sağlamaya calışmaktadırlar.
Sonuc olarak, arama motorları kullanıcının sorgusunun ne olduğunu anlama konusunda ekstra caba sarf ederek aynı zamanda kullanıcının niyetini anlama yoluna gitmektedirler. Kullanıcılar doğal dillerini kullanarak arama yaptıklarında buna uygun sonuclar sunmak icin caba gostermektedirler.
Semantik arama kavramıyla neden ilgilenmelisiniz? Kısa cevap arama motorlarıyla etkileşimlerimiz ile alakalıdır. Semantik arama SEO ile sitelerimiz arasındaki uyumun nasıl olması gerektiğini ortaya cıkarmaktadır.
Semantik Arama Hakkında: Nedir ve Ne Değildir?
Semantik arama kullanıcının yaptığı sorguya anlamlı sonuclar sunmak demektir. Bu anlamlı sonuclar insanların aramayı yaparken gercekleştirdikleri niyete uygun olmak durumundadır. Bunu yapabilmek icin arama motorları sadece kullanıcının arama niyetini değil aynı zamanda sorgunun bağlamını anlamaya calışmaktadırlar.
Arama motorları kullanıcı sorgularının anlamlarını anlamak icin cok ciddi gelişmeler kaydetmişlerdir. Ozellikle Google, kullanıcının doğal dilini analiz ederek ve onun sınırlarını işleyerek bunu gercekleştirmektedir. Google teknolojisini sesli aramaya da entegre ederek bunu bir adım oteye taşımıştır.
Ozellikle Google ’ın en buyuk hedeflerinden birisi insanların neler yaptığını ve neler yapmak istediğini algılamaktır.
Bu yolda atılan ilk adım bilgi grafiğinin geliştirilmesidir. Bilgi Grafiği ile Google dizeler değil şeyler kavramını ortaya atmıştır.
Bir ulkenin başkenti, bir yerde yer alan değirmen sayısı ve bir unlu ismin doğum tarihi gibi herkese acık bilgilerden oluşmaktadır. Her girdiğinin sahip olduğu ozellikler yer almaktadır. İnsanların isimleri, doğum tarihleri, annesi, babası, yaşadığı yer, sahip olduğu iş, eşi ve cocukları gibi cok farklı bilgiler bu kapsamdadır. Bunlara ek olarak ozellikleri anlamakta ve bunları veritabanı icerisinde tutmaktadır.
Semantik Arama Nedir?
Webmaster Tools & Analytics0 Mesaj
●4 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Arama Motorları ve Optimizasyonları
- Google Optimizasyon
- Webmaster Tools & Analytics
- Semantik Arama Nedir?
-
02-09-2022, 18:31:41