Link demek referans demektir. Daha fazla referansa sahip olduğunuz zaman daha fazla organik arama trafiğe sahip olabilirsiniz. Bunun icin link oluşturmalısınız ama oncelikle nereden başlamanız gerektiğini bilmelisiniz.

Site Explorer aracında yer alan “Best by links” raporunu kullanarak rakiplerinizin en cok link alan iceriklerini tespit edebilirsiniz. Bir icerik onlarda işe yarıyorsa sizde de işe yarama olasılığına sahip demektir.

Site Explorer > rakibinizin adresi > Organic search > Pages > Best by links Bu rapora ulaştıktan sonra her rakip icin en iyi beş sayfayı alıp onları şablonda uygun yerlere yerleştirmelisiniz. Boylece genel olarak rakip icin işe yaramış olan icerik ceşitlerinin neler olduğunu oğrenebilirsiniz. Bu noktadan sonra icerik stratejinize doğru şekilde yon vermeye calışmalısınız.

Benzer şekilde boşluklardan yararlanmayı duşunebilirsiniz. Bir site tamamen metin iceriğe dayalıysa ve cok fazla link alıyorsa onu gorsel bir bicimde yayınlayarak daha fazla link almayı başarabilirsiniz. Burada gokdelen tekniği adı verilen tekniği kullanmanız gerekir.

Benzer veya daha iyi bir icerik oluşturmalısınız. İceriği rakiplerinize link veren herkese gostermelisiniz. Son derece iyi performans gosteren bu icerikten yararlanmaları icin onlarla etkileşim kullanmalısınız. Rakiplerinizin iceriğine link verenleri bulabilmek icin “Referring domains” kısmına goz atmanız yeterli olacaktır. Buradan kimlerin ilgili sayfalara link verdiğini gorebilirsiniz.