Organik aramalarda sıralamaları rakibe kaptırmaktan sıkıldınız mı? Cevabınız evet ise bir SEO rakip analizi yapma zamanınız gelmiş demektir.

Rakipleriniz, SEO stratejinizin her yonu konusunda bilgi edinebileceğiniz ve sitenizin organik trafiğini yukarılara cekebileceğiniz onemli bir kaynaktır. Somut olarak belirtmek gerekirse SEO rakip analizi yaptığınız zaman şunları elde edersiniz:

Sektorde neyin işe yarayıp neyin işe yaramadığını oğrenebilirsiniz. Rakiplerinizin zayıf yonlerini bulabilir ve bunlardan faydalanabilirsiniz. Rakiplerinizin guclu yanlarını bulup onları kopyalayabilirsiniz. Hangi SEO gorevlerinin ileriye donuk olarak oncelikli olduğunu oğrenebilirsiniz. Arama motoru sonuc sayfasında rakiplerinden daha iyi performans gostermenin ne kadar zor olacağını anlayabilirsiniz Bu yazıda bir site orneği uzerinden basit bir SEO rakip analizinin nasıl yapılacağına yer verilmiştir. Benzer adımları takip ederek SEO icin rakiplerinizi analiz etmeyi başarabilirsiniz. Bunu yapabilmek icin şu uc araca ihtiyac duyacaksınız:

Ahrefs SemRush SimilarWeb Google SEO Rakip Analizi Şablonu – Rakip Analizi - Ayhan KARAMAN Yukarıda yer alan şablonu bir yere kopyalamanız gerektiğini unutmamalısınız. Dosya > Kopya Oluştur adımlarını izlemeniz yeterlidir. Bu şablon olmadan aşağıdaki adımların anlamlı olmasını beklememeniz gerekir. Hazırsanız SEO rakip analizine başlayabilirsiniz.