Anahtar kelime araştırması SEO icin her zaman onemli bir uğraştır. Google ’ın aramaların arkasındaki niyetleri anlayabilmesi eskiye gore cok daha kolaydır. Bu nedenden oturu uzun kuyruklu anahtar kelimeler temel hedeflerinizden biri olmalıdır.

Rakibinizin en iyi iceriklerini bularak onların neye hizmet ettiğini anlamaya calışabilirsiniz. Onlarca anahtar kelime icin sıralama elde eden icerikler ve yuzlerce trafiği ceken icerikler dikkat etmeniz gereken noktalardır. Rakiplerinizin en iyi iceriklerini bulmak icin Site Explorer aracını kullanmanız gerekmektedir.
Site Explorer > rakibinizin alan adı > prefix > Top pages Eğer rakibinizin blog sayfasının nerede yer aldığını bilmiyorsanız Site Explorer aracındaki “Top subfolders” seceneğine goz atabilirsiniz. Burada herhangi bir şey bulamazsanız “Top subdomains” kısmını incelemeniz gerekir.

Burada elde edeceğiniz raporda bircok iceriğin zaten cok fazla link alan iceriklerden oluştuğunu gorebilirsiniz. Bu şaşırtıcı değildir. Cunku linkler hala onemli bir sıralama faktoru durumundadır.

Bu raporda dikkat etmeniz gereken nokta cok fazla trafik olan ama aynı zamanda RD değeri duşuk olan sayfaları bulmaktır. Bunları bulduğunuz zaman neresi icin icerik oluşturmanız gerektiğini bulmuş olursunuz. Daha sonra elde ettiğiniz tum verileri şablonda uygun yerlere eklemeyi unutmamalısınız.