Site dışı SEO aynı zamanda sayfa dışı SEO olarak da bilinmektedir. Bu calışmalar kendi sitenizin dışında arama motoru sonuclarınızı iyileştirmek icin kullanabileceğiniz stratejileri ifade etmektedir. Site dışı SEO bir dizi farklı calışmadan oluşmaktadır. Ancak sayfa dışı SEO, link oluşturma ve sosyal medya olmak uzere 2 temel stratejiden oluşmaktadır.

Google arama sonuclarının ust sıralarındaki sayfalarının ortalama olarak 35.000 ’den fazla harici linki vardır. Bu da SEO icin linklerin ne kadar onemli olduğunu kanıtlamaktadır.

Peki, siteniz icin nasıl daha fazla link elde edersiniz? Sitenizde kaliteli blog yayınları oluşturmalı, ziyaretci yazarlık yapmalı, referanslar vermeli ve bunun gibi daha bir suru calışmaya imza atmalısınız.

Ancak link almak her zaman kolay değildir. Aslında pazarlamacıların %65 ’i link oluşturmanın en zor SEO stratejisi olduğunu soylemektedir. Bu strateji gercekten cok zordur. Sayfaların %55 ’inden fazlasında kendilerine gelen link sayısı sıfırdır.

Bu konuda fazla endişe kapılmayın. Daha fazla link almanın en kolay yolu blog yazmaktır. Ne kadar kaliteli blog iceriği oluşturursanız link alma ve SEO değerlerinizi artırma şansınız bir o kadar fazla olacaktır. Blog sayfaları olan şirketler, olmayanlara gore %97 oranında daha fazla link elde etmektedirler.

Sosyal medyada aktif olmanın SEO calışmalarınızı nasıl geliştireceği konusunda biraz tereddut icerisinde olabilirsiniz. Bu cok doğal bir tereddut durumudur. Cunku bircok uzman bu konuda hala tartışma halindedir.

Pazarlamacıların %91 ’i, alakalı linkler de dahil olmak uzere ilgili sosyal medya biyografilerini eksiksiz yazmak ve duzenli olarak yayın gondermek gibi şeyler yaparak sosyal medya profillerini SEO icin optimize etmektedirler.

Google, sosyal medyanın doğrudan bir SEO sıralama faktoru olmadığını soylese bile bir sitenin sahip olduğu sosyal varlığın sayısının artış gostermesi demek arama motoru sonuclarında daha yuksek sıralamalar elde etmesi anlamına gelmektedir.

Orneğin, yapılan ceşitli araştırmalarda ve ornek olay calışmalarında ilk 4 sırada yer alan sitelerin, daha duşuk sıralamaya sahip olan sitelerden onemli olcude daha fazla Facebook etkinliğine sahip olduğunu gostermiştir.