Programatik Reklam modeli en basit tanımıyla veriyi analiz edip, teknolojiyi kullanarak medya satın alımını daha hızlı ve akıllı hale getiren yontemdir.* Bu teknoloji markaların mesajlarını platform ve kanallar arasındaki capraz karşılaştırmalarla, gercek zamanlı sinyaller doğrultusunda, etkin bir şekilde yayınlamalarına yardımcı olur. Boylece reklamverenler doğru iceriği, doğru zamanda, doğru kişilere ulaştırma imkanı elde eder.

Programatik, online reklam alımında manuel olarak yapılan teklif verip-alma ve optimizasyon calışmalarını bir tur yazılım aracılığı ile yapar. Boylece operasyonel iş yukunu ve maliyeti azaltmakla birlikte, verimliliği ve karı artırır.

Arama motoru pazarlamasında ve display reklamlarda kullanılan Programatik, reklamverenler ve ajansların daha karlı sonuclar elde etmesini sağlamaktadır. Bu faydalardan bazıları:

Farklı kanallardan elde edilen verileri analiz ederek daha bilincli hedefleme yapmaya yardımcı olur. En doğru hedef kitleye ulaşmayı sağlar. Bircok yayıncıya tek bir noktadan erişilebilmesine imkan verir. Maliyetlerini duşurur ve maksimum donuşum sağlayarak karlılığı artırır. Tamamen şeffaf bir fiyatlandırma ortamı sunar. İnsan gucunun verimli kullanılmasını sağlar. Gercek zamanlı satın alma ve yayın takibi ile birlikte gercek zamanlı optimizasyona imkan verir.