Kendi envanterinizi kullanarak birinci taraf kitle segmentleri oluşturun. Reklamverenlere dar bir kapsamla hedeflenen envanter satmak icin:
Bu segmentleri reklam birimleri, yerleşimler ve anahtar/değerler ciftleriyle ilişkilendirin. Sayfa goruntulemelerinin (veya uygulama etkinliklerinin) sayısı ve ne kadar yeni oldukları gibi diğer ozellikleri ayarlayın. Başlayın Google Ad Manager'da oturum acın. Envanter Kitle Yeni kitle segmenti'ni tıklayın. Segmentinize ad verin.
Satır oğeleri hedeflenirken acıklayıcı bir segment adını bulmak daha kolaydır. Kitle segmentleri icin segmentin amacını ve kokenini acıklayan standart bir adlandırma sistemi oluşturmanızı oneririz. (İsteğe bağlıdır ancak onerilir) Segmentlerinizi duzenlemek ve filtrelemek icin en fazla 5 kitle segmenti kategorisi atayın.
Kategori atamak icin “Kategoriler” alanına yazmaya başlayın. Eşleşen sonuclar ile birlikte otomatik olarak bir hiyerarşi listesi gorunur. (İsteğe bağlı) Herhangi bir reklam yayınlamadan sitenize veya mobil uygulamanıza 1x1 şeffaf Kitle piksel etiketi ekleyerek birinci taraf kitle segmentleri oluşturmak icin Kitle piksel segmenti'ni etkinleştirin. Segmenti reklam birimlerine veya yerleşimlere hedeflemek icin "Davranış"ın yanında Envanter'i tıklayın.
Hedefleme eklemezseniz segment tum ağ hedefli olur. Ust reklam birimi eklerseniz tum alt reklam birimleri, ozel reklam birimleri olup olmadıklarına bakılmaksızın segmente eklenir. (Ozel reklam birimleri ve reklam birimi hiyerarşisi yalnızca Google Ad Manager 360 yayıncıları tarafından kullanılabilir.)
(İsteğe bağlı) Anahtar/değer ciftleri ve kitle'yi tıklayarak anahtar/değer ciftlerini veya başka bir kitle segmentini ya da bunların ikisini birden hedefleyebilirsiniz. Her anahtar ve değerin uzunluğu 5 karakterse Ad Manager bir segmentte (reklam birimi ve anahtar/değer ciftleriyle birlikte) 200-300 oğeyi barındırabilir. Başka bir birinci taraf kitle segmentini hedeflemek icin "Kitle segmenti" anahtarını secin. Sitenize veya uygulamanıza gelen bir ziyaretcinin segmente eklenmeden once gormesi gereken sayfa goruntuleme sayısını girin. Ziyaretcileri segmente hemen eklemek icin buraya 1 girin. Ziyaretciler, sayfa goruntuleme ve yenilik gereksinimlerini karşıladıktan sonra 30 dakika ila 48 saat icinde bir segmente eklenir. 8. adımda girilen sayfa goruntuleme hedefinin karşılanması gereken gun sayısını "Yenilik" alanına girin. Ornek: "Sayfa goruntulemeleri" kutusuna 3, "Yenilik" kutusuna 7 girerseniz ilgili sayfayı 7 gun icinde 3 kez goruntuleyen bir ziyaretci segment uyesi olur. Bir gun, 24 saatlik devreden bir suredir. Bir ziyaretci web sayfanızı veya uygulamanızı 1 Ocak gunu saat 00:11'de (EST) ziyaret eder ve 2 Ocak saat 01:23'te (EST) tekrar ziyaret ederse 2 gun icinde 2 sayfa goruntuleme kaydı yapmış olur. 2 Ocak gunu saat 14:30'da ucuncu bir kez ziyaret ederse bu ziyaretci 2 gun icinde 3 sayfa goruntuleme kaydı yapmış olur. "Uyelik sure sonu" alanına ziyaretcinin, sayfa goruntuleme hedefini karşılamaması nedeniyle uyelikten cıkarılmadan once segmentin uyesi olarak kaldığı gun sayısını girin.
Ornek: Segmentin uyelik olcutunun 30 gunde 3 sayfa goruntulemesi olduğunu varsayalım. Segmentte olan bir ziyaretci 30 gun icinde sayfayı 3 kez goruntulemezse soz konusu kullanıcı segmentten cıkarılır. Kaydet veya Kaydet ve Doldur'u tıklayın.
Kaydet ve Doldur seceneği, bir gun icinde hedeflemeye başlamak icin segmenti onceden doldurur. Yalnızca Kaydet seceneğini kullanır ve onceden doldurmazsanız aylık 100 etkin ziyaretci biriktikten sonra reklamlar segmente yayınlanmaya başlayabilir. Segmentler oluşturulduktan sonra otomatik olarak ziyaretcilerle doldurulmaya başlar.
Google Adx Birinci Taraf Kitle Segmentleri Nasıl Oluşturulur ?
AdX0 Mesaj
●14 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Arama Motorları ve Optimizasyonları
- Google Adsense
- AdX
- Google Adx Birinci Taraf Kitle Segmentleri Nasıl Oluşturulur ?
-
02-09-2022, 06:50:57